stare dyskietki

nurtuje mnie taka sprawa, czy dyskietki (takie zwykłe komputerowe,
ewentualnie z rozróżnieniem na DD i HD) z wiekiem starzeją się lub w
jakikolwiek inny sposób uszkadzają się? czy warto kupować stare dyskietki?
czy może warto i zwykły format przywróci im świetność?

Re: stare dyskietki

Każdy nośnik ma jakąś swoją trwałość.

Po co?

Po co?

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

Ostatnio byłem w agencji celnej (w budynku urzędu celnego).
Padł internet (normalnie wszystko mejlami przesyłają).
I odbyła się wielka akcja pt "szukamy starych dyskietek"
- okazały się jedynym formalnie dozwolonym nośnikiem,
żeby komunikaty eksportowe i importowe dostarczyć
dwa pokoje dalej.

Pozdrowienia,
MKi

Re: stare dyskietki

Pendrive'y, CD-R oraz sieć lokalna są zabronione? Ciekawa polityka.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

No to akurat dziwne, że nie mają smarthosta w nacie.

Re: stare dyskietki

Jak ktoś nie aktualizuje Windowsa to tak.
http://www.dobreprogramy.pl/Bezpieczne-autouruchamianie-takze-w-XP-i-Viscie,Aktualnosc,14243.html

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /
Użytkownik Michoo napisał:
[..]

Masz racje, przez dyskietki wirusy się nie roznosiły/szą

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Dobre. Pierwszy wirus, jaki zlapałem i ubiłem, to Wiedeński 648. DOS
3.30 i komputer XT. Pendrive? CD-R? Kto wtedy marzyl o czymś takim?

 RoMan
Re: stare dyskietki

Ale minelo 20 lat, wirusy przez dyskietki juz sie nie roznosza.

Chociaz .. probowal ktos plik autorun.inf na dyskietce ?

J.

Re: stare dyskietki

Co to znaczy "nie roznoszą"? Dyskietki po prostu wyszły z użycia natomiast
jak ktoś ma stację dyskietek to wirus może się przenieść tak samo jak 20 lat
temu.
autorun.inf prawie na pewno na dyskietce nie działa.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

Tylko ze 20 lat temu wirus przenosil sie, gdy
a) byl w programie com lub exe i zostal uruchomiony przez obsluge - i to
nadal dziala, ale trzeba jednak samemu uruchomic, co zreszta mozna
zablokowac,

b) jak sie zapomnialo wyciagnac dyskietki, a potem uruchomilo komputer i
zabootowalo z niej. A tu juz i domyslnie z dyskietki nic sie nie bootuje,
jak sie jednak zabootuje, to nie zainstaluje sie rezydentnie w pamieci, a i
namieszac na HDD bedzie mial wirus problem - bo to i dysk duzy, i ntfs ..

Jestes pewnien ze nadal nie ? ktos mogl zapomniec o ograniczeniach :-)

J.

Re: stare dyskietki

Mało tego, kupując 100 dyskietek okazyjnie z Allegro pewnie ze 3-4
sztuki znajdzie z wirusami bootsektora... Nie czytałbym, nie kasował
takich dyskietek na komputerze bez dobrego antywira...

Re: stare dyskietki

A co ci niby zaszkodza ?

J.

Re: stare dyskietki

Ale opowiadasz... Wystarczy zablokować autostarty, wiedzieć, co się robi
i kiedy autorun może się uruchomić.
Wirus w bootsektorze niegroĹşny pĂłki nie wystartujesz systemu z niego.

Pozdrawiam

DD

Re: stare dyskietki
Dzisiejsze? Raczej nie. Stare - skąd się mają wziąć?
Dyskietka ma jeszcze jedną zaletę (a przynajmniej tak mi to pewna osoba
przedstawiała) - ciężej pracownikowi wykraść dane.

Btw: nie tak dawno temu czytałem o nowym, niebezpiecznym trendzie który
pozwala omijać skanery antywirusowe tj. o wirusach polimorficznych.
Poczułem się jak w 2000 roku.

Re: stare dyskietki

Spirit.A

--
Włodek

Re: stare dyskietki

Dokładnie tak samo, jak dyskietki. I dokładnie tak samo można ten
autostart wyłączyć.

Pozdrawiam,
PP

Re: stare dyskietki

Zdarza sie - wiem cos o tym...

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Re: stare dyskietki

No to może ktoś pójdzie dzięki temu po rozum do głowy...

Re: stare dyskietki
I ogłosi przetarg na Zip-Drives + nośniki? :D

butek