Stara lodowka silesia

Witam pisze tutaj poniewarz nie znalazlem bardziej zblizonej grupy. Mam problem ze stara lodowka silesia i agregatem SC-220P. Przestala dzialas w nocy i juz zaczela sie rozmrazac, problem objawia sie tym ze raz na 3 minuty zalacza sie agregat zaczyna pracowac po czym po 3 sekundach sie wylacza i tak w kolko co 3 minuty... co moglo sie stac ? Ubylo czynnika chlodzacego ? Jaka kolwiek naprawa na bank przekroczy wartosc lodowki :) co moge sprawdzic sam ? ew. czy ktos ma do polecenia jakiegos magika na terenie Warszawy?

Pozdrawiam, Mariusz.

Reply to
angel

Hmm przyjme ze tak jest bo sie na tym nie znam... ale mozesz wyjasnic mi dlaczego tak dzieje sie przez termostat ? Wlacza sie bo temp. w lodowce jest za wysoka... sprezarka nawet nie zdazy sie dobrze rozkrecic jak juz sie wylacza bo dostaje info ze temp jest nizsza niz prog ? Skoro startuje...

Czy moge zrobic jakis test "na krotko ?" aby upewnic sie ze to termostat ? I gdzie on siedzi ? Tam gdzie jest pokretlo ?

Pzdr. Mariusz.

Reply to
angel

Wymień układ rozruchowy silnika, taka mała puszka na "baniaku" z pompą.

Reply to
Jacek Maciejewski

W składzie z klamotami zapasowymi do AGD.

Jedynie przez podmianę :)

Zbyt szybka reakcja by to był termostat. Tam są stałe czasowe regulacji rzędu minut albo więcej.

No przecież mówię :) Tak naprawdę nikt do końca tego ci nie powie. Silnik ma zabezpieczenie termiczne przed pracą z uzwojeniem rozruchowym włączonym. Jak po sekundzie nie zostanie ono odłączone to zadziała termik. Ale może być że silnik ma zwarcie. Albo się zaciera... Albo HGW :)

Reply to
Jacek Maciejewski

angel snipped-for-privacy@szas.uk.to> napisał(a):

Zbyt mądra to ona nie jest. Gdyby miała wiecej rozumu, to by sama poszła do składnicy złomu. Wmak

Reply to
Wmak

Problem tkwi w tym, ze w pewnych warunkach (wysoka temperatura otoczenia, wrodzona niechec silnika do szybkiego startu) wylacznik termiczny reaguje natychmiast i nie daje silnikowi wystartowac. Co gorsza, silnik jest wciaz przegrzany od ponawianych co kilka minut prob startu. Dopoki nie wystygnie, co wymaga wylaczenia lodowki na pol godziny/odsuniecia jej od sciany/wsadzenia tam wiatraka itd nie ma szans na start.

Testowane na minsku glupiejacym w temperaturach powyzej 28 stopni w kuchni ;).

Reply to
Lukasz Spychalski

Niekoniecznie. We wszystkich przypadkach, z jakimi się spotkałem winny był własnie sam 'termik' - grzały się powypalane styki na nim i to grzanie samych styków powodowało wyłączanie się 'termika'.

Dwóch naprawiaczy próbowało mnie naciągnąć na wymianę agregatu w dwóch różnych lodówkach. Nie dałem się ;-) W trzeciej już wiedziałem, gdzie można kupić 'termik' i sam wymieniłem. We wszystkich przypadkach ta sama przyczyna - stara lodówka i wypalone styki w 'termiku' i po wymianie spokój na lata. Kilku znajomym również poleciłem taki sposób i zawsze pomagało.

Był kiedys nawet w "Usterce" (TVN) motyw lodówki - chyba wszyscy naprawiacze naciągali klientów na wymianę sprawnego agregatu.

I co mozna zrobic tej galezi jesli okarze sie ze to ona jest winna ? Upilowac ? :) A na powaznie, bedzie to znaczylo ze agregat do wymiany ? Czy da sie cos zrobic ?

Mario.

Reply to
angel

Można. Uważaj tylko, żebyś zwarcia nie zrobił...

Hm, jesli bedzie uszkodzone uzwojenie a nie chcesz wymienaic agregatu to mozesz:

- Rozciac pojemnik agregatu,

- wyjac agregat,

- zlecic przewiniecie uzwojenia rozruchowego,

- po przewinieciu zlozyc z powrotem agregat,

- pojemnik zespawac,

- napelnic czynnikiem uklad.

I tak mi sie wydaje ze jednak bedziesz wolal wymienic agregat... ;)

Reply to
PAndy

No i racja... dziala to zabezpieczenie termiczne... po jakichs 10 sekundach blaszka robi sie czerwona i wylacza sie agregat... co na to poradzic? co powoduje przegrzewanie ? dodam ze agregat robi sie szybko cieply...

M.

Reply to
Angel

Dopiero po 10 sekundach?

Spróbuj wymienić 'termik'. A jak nie pomoże, to lodówka do wyrzucenia. 'Termik' kosztuje kilka PLN a agregat znacznie więcej - już lepiej kupić nową lodówkę.

To akurat dość oczywiste - w końcu to jest sprężarka i grzać się musi.

No to wrozymy dalej ;).

Moze sa sklejone styki wlacznika rozruchowego?

Reply to
Lukasz Spychalski