Stały pobór pradu 1,8 mikroampera - duzo to cz y mało?

Kupiłem wagę elektronicznš zasilana jedna bateria litowa CR 2032 i
sprawdzilem ile ona pobiera pradu w stanie spoczynku? Mój METEX pokazał mi
1,8 mikroampera. I tutaj mam pytanie czy to duzo czy mało i jak to bedzie
wpływac na żywotnosc wspomnianej pastylkowej baterii litowej?  Dodam ze
podczas ważenia waga pobiera prad okolo 2,5 miliampera.  Chucham na zimne
bowiem nacišłem sie juz na wage, ktora potrafila rozładowac taka baterie w 2
tygodnie.

pozdrawiam - Janusz

Re: Stały pobór pradu 1,8 mikroam pera - duzo to czy mało?

SprawdŸ/policz ile Ah ma bateria, i podziel to przez 1.8uA, i wyjdzie Ci
ile godzin pożyje. To prostsze niż myœlisz :-)

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Stały pobór pradu 1,8 mikroampera - duzo to czy mało?

mi
bedzie
zimne
w 2

Obawiam sie, ze to wcale nie takie proste. Z rachunku matematycznego biorac
za podstawe srednia pojemnosc takiej baterii 220 mA\h wychodzi około 14 lat.
Czyli te 1,8 mikroamper to wartosc w zasadzie pomijalna i nie to bedzie miec
istotny wpływ na dlugosc uzytkowania baterii w wadze łazienkowej.  Z kolei
niby mozna sie ważyć przez 88 godzin. Zakladajac, ze waga bedzie działac
przez okolo 1 minute dziennie (pewnie bedzie to raczej ze 20 sekund lacznie
w ciagu dnia) da to tez okolo 14 lat. Te dwie wartosci trzeba by jakos odjac
od siebie, bo obie obciazaja baterie?
Ale to tylko matematyka. Dopiero sie okaze w praktyce na jak dlugo taka
bateria bedzie starczała? Byloby fajnie gdyby dzialala w wadze ze dwa lata.

pozdrawiam - Janusz

Re: Stały pobór pradu 1,8 mikroampera - duzo to czy mało?

Dodac. Zuzycia dodac, wiec wyjdzie 7 lat.

No to na oko powinna.

Tak z ciekawostek - baterie R6 marki Casio w kalkulatorze marki
Casio dzialaly ... 20 lat.

J.

Re: Stały pobór pradu 1,8 mikroampera - duzo to cz y mało?

Napisz matematycznie jak te 7 tak wyszło ci z dodawania dwóch 14 bo to dość
ciekawe :)

--
PawełJ

Re: Stały pobór pradu 1,8 mikroampera - duzo to cz y mało?

dość

Mysle, ze podzielil te 14 lat na 2 bo dwa elementy obciazaja baterie. Jeden
to prad zwiazany z gotowoscia wagi do zadzialania w wypadku zwarcia dwoch
drucikow (wlacznik impulsowy tak zrealizowany) oraz prad jaki pobiera waga
podczas pracy. Tylko, ze te wyliczenia moim zdaniem mozna o kant d...y
potłuc. Baterie tego typu maja najczesciej niby 220 mA\h tylko nie wiem
jakie by mialy napiecie po "wyssaniu z nich powiedzmy 150 mA\h? Taka waga
musi miec do pracy odpowiednie napiecie, a watpie zeby miala w sobie jakis
wyszukany zasilacz?  Nie wiadomo jak sie zachowa gdy napiecie baterii
zacznie spadac? I przy jakiej wartosci waga zacznie "głupieć"?
Dla tego z przymruzeniem oka traktuje bardzo optymistyczny post kolegi
Marcina Łukasika jakoby to było takie latwe do policzenia. Dla tego w
temacie zadałem dosc enigmatyczne pytanie - duzo to czy mało dla takiej
baterii?
A dla czego? Bo sa ludzie którzy znaja z autopsji i maja doswiadczenie, ile
realnie czasu potrafi pracowac bateria pod takim lub podobnym obciazeniem?

pzdr. Janusz

Re: Stały pobór pradu 1,8 mikroampera - duzo to czy mało?

No trywialnie prosto:

1 bateria/14lat + 1 bateria/14lat = 2 baterie/14lat = 1bateria/7lat

:-)

J.

Re: Stały pobór pradu 1,8 mikroampera - duzo to cz y mało?

------------

R6 - dziwne? To jakie to byly baterie? Nie znam takich, ktore by nie
skorodowały i nie wylały przez ten czas?

Ale kiedys spotkałem sie z czyms podobnie niezwykłym, choc nie az tak.
Kupilem na bazarze 4 czujki przeciwpozarowe produkcji USA przeznaczone na
rynek amerykanski. W komplecie (w blistrze) byly dwie takie czujki + baterie
do nich firmy Evryredy (9V typu 6F22) made in USA. Byly to baterie longlife,
ale nie pisalo zeby byly alkaliczne. Baterie te kosztowaly równo po 1
dolarze USA za sztuke natomiast same czujki byly niezwykle tanie bo
kosztowaly moze po 2 - 3 dolary za sztuke. Byly tam odpowiednie certyfikaty,
instrukcje obsługi itd. oraz szczegółowa informacja o cenie i ze cena
zawiera podatki - stanowy i jakis tam jeszcze? W sumie cena szokujaco niska.
Nie chodzi o to ile ja za nie dałem na bazarze, ale o cene jaka tam byla
uwidoczniona na tekturce w  blistrze.
Ale mysle, ze to taka ich polityka, zeby to co sluzy ochronie zdrowia i
zycia bylo maksymalnie tanie. Mam zreszta te czujki u siebie zamontowane w
mieszkaniu.
I co w tym dziwnego? Otóz te baterie. Działaly mi przez kilka lat, az do
czasu gdy urzadzenie cyklicznym piszczeniem
dało mi w koncu znac, zeby je wymienic. Musialem to zrobic bo piskanie po
nocach to nic przyjemnego. Ale same baterie jeszcze pracowaly przez dlugi
czas w mierniku Metex. Mowiac krótko byly nie do zaj....... .
Potem kupowalem baterie alkaliczne najlepszych na naszym rynku firm i
wszystkie starczają srednio na jeden rok do półtora roku góra!
Do dzis zachodze w głowe co to byly za baterie? Niby zwykłe po 1 dolar USA
za sztuke, a dzialaly chyba 4-5 lat a potem jeszcze przez pare lat w
Metexie?

Janusz

Re: Stały pobór pradu 1,8 mikroampera - duzo to czy mało?

No to juz znasz.

Problem tylko w tym ze Casio zapewne nie robil baterii.
Wiec co to bylo .. Panasonic ?

J.

Re: Stały pobór pradu 1,8 mikroampera - duzo to cz y mało?

W tym Casio siedzialo z tego co pamietam jakie weglowo-cynkowe, lekkie
ogniwo R6. Wiem, bo tez taki mam - i rowniez dziala. Inna ciekawostka -
jakis czas temu kupilem kieszonkowy telewizor Sony Watchman, nieuzywany i
z oryginalnymi bateriami w srodku. Baterie (Sanyo, chyba alkaliczne - nie
sprawdze w tej chwili) dzialaja idealnie do dzis (w telewizorze z
kineskopem!), mimo, ze ich data waznosci minela blisko 23 lata temu.

Tymczasem w szufladzie wylal mi niedawno prawie nowy Duracell... o
tempora...

k,

Re: Stały pobór pradu 1,8 mikroampe ra - duzo to czy mało?
Heh, musisz tego (D...) duzo sprzedawac!
Hyba te baterie cie nie zruinuja.

Site Timeline