stacja pogodowa - wiele wyswietlaczy

czesc,

czy spotkal sie ktos moze ze stacja pogodowa, co moglaby miec wiele wyswietlaczy??

Ja to widze tak, ze kupujemy do bloku porzadna stacje pogodowa (zrzutka lub ze wspolnoty) ale ludzie po mieszkaniach maja swoje wyswietlacze?

Reply to
adresss

Dnia Fri, 24 Jan 2014 16:43:21 +0100, snipped-for-privacy@poczta.pl napisał(a):

A po cholerę komuś stacja pogodowa skoro może wyjrzeć za okno? A jak potrzeba prognozy to się korzysta z new.meteo.pl.

Reply to
Jacek Maciejewski

Okno zasłonięte a z wyra nie chce się wstać, żeby ogarnąć warunki pogodowe. Taka stacja lokaina to nie jest głupi pomysł, szczególnie jak się ma do niej dostęp z wyra przez smartfona.

Reply to
Marek

E tam. W tym roku na gwiazdkę kupiłem moim starszym ( no już to emeryci są ) taką stację, z dodatkowym czujnikiem na zewnątrz.

No po prostu strzał w dziesionę - wyświetlacz stoi w kuchni, na widoku.

10 razy dziennie sprawdzają - jaka panie temperatura, ciśnienie jakie, wilgotność... I już wiedzą, jak się dziś mają czuć - dobrze, czy źle :)

Sam też sobie takie cudo kupić muszę - latanie z każdą pierdołą do komputera - po co ? Poza tym - w komputerze jest "jakaś temperatura gdzieś tam".

A tu - prawdziwa - o , za oknem. I prawdziwa w domu. A różnica między informacją z internetu a na żywo często wynosi kilka stopni - właśnie ostatnio ojciec o tym mówił ( bo też mają mimo emeryckiego wieku komputer i korzystają ).

***

Tyle, że marnie widzę ten "Zestaw blokowy". Przy cenie za taką przeciętną stację, z czujnikiem na zewnątrz i wewnątrz ( temp + wilgotność ) , z zegarem DCF, czujnikiem ciśnienia - w okolicach 100 zł, to chyba żadna inna kombinacja sensu ekonomicznego nie ma.

Reply to
sundayman

Dnia Fri, 24 Jan 2014 17:47:01 +0100, sundayman napisał(a):

No, chyba że do zabawy :) To zrozumiem :)

Nie zgodzę się. Z prognozy w kompie korzystasz sporadycznie, kiedy np. potrzebujesz wiedzieć czy zacznie padać przed końcem twojej parogodzinnej wycieczki. A to ci zapewnia serwis new.meteo.pl gdzie podają bardzo wiarygodną prognozę na kilka-kilkanaście godzin naprzód, dla oczek siatki

50 km. Temperatura zostaje dotrzymana z dokł. typowo 1 st a opad/zachmurzenie z dokładnością niemal 100%. Dla następnej doby prognoza jest zadawalająca. Oczywiście, nie należy korzystać z źródeł takich jak np. onet.pl :)
Reply to
Jacek Maciejewski

Możesz się zgadzać, albo nie - wolna wola :)

Ja jednak ( a moi starsi rodzice to już bezdyskusyjnie ) wolą mieć wyświetloną ładnie informację, jeszcze w dodatku z jakimiś tam bajerami ,trendami, fazą księżyca, na którą można sobie spojrzeć w przelocie robiąc herbatkę.

Co do dokładności - to powtarzam - wczoraj ojciec wyraził uwagę, że różnica temperatury mierzonej za oknem ( w miejscu osłoniętym od wiatru, bez słońca ) jest o kilka stopni inna niż w internecie. Więc - co tu dyskutować z faktami.

Poza tym piszesz z pozycji osoby, która pewnie przez większość czasu jest przy komputerze, albo w ogóle - cały czas. Ja tak mam też. Ale rodzicie już nie - jak nie ma potrzeby konkretnej, nie włączają PC. No a włączanie komputera, żeby sobie zobaczyć temperaturę, to już żadna wygoda.

Ale nawet ja sam, chociaż też praktycznie jestem przyspawany do komputera - jak mogę sobie za kilkadziesiąt zł. kupić i postawić w kuchni - też to chętnie zrobię - bo dlaczego nie ?

O sytuacji, w której ci wyłączą prąd nie wspominam :) Ale wtedy ty zostaniesz bez tej bezcennej informacji - a ja - będę wiedział wszystko :).

Reply to
sundayman

Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.pl

Ilu ludzi już zdeklarowało się ?

Reply to
John Kołalsky

Dnia Fri, 24 Jan 2014 18:50:43 +0100, sundayman napisał(a):

Zawsze mogę wyjrzeć przez okno :)

Reply to
Jacek Maciejewski

On 2014-01-24 18:07, Jacek Maciejewski wrote: [...]

Reply to
JDX

Terminator ??

Reply to
sundayman

?
Reply to
kogutek444

meteorolo=

--
Marek
Reply to

Reply to
kogutek444

Reply to
kogutek444

--
Jacek
Reply to

W dniu 24.01.2014 16:43, snipped-for-privacy@poczta.pl pisze:

Ja taką mam, korzystam z czujnika radiowego sąsiada, czyli są prawdopodobnie co najmniej 2 wyświetlacze do tego samego czujnika;) Dlatego swojego czujnika nie wystawiłem, wystawię jak zorientuje się z której strony budynku jest ten czujnik którego sygnał odbieram.

Reply to
Cezary Grądys

W dniu sobota, 25 stycznia 2014 09:26:40 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

To teraz napisałeś ze jest taka informacja potrzebna profesjonalistom i hobbystom meteorologom. Nikomu więcej. Przedtem napisałeś ze tobie potrzebna taka informacja i chciałbyś wiedzieć jaki wiatr za oknem a teraz ze z niej i tak nie skorzystasz.

Reply to
kogutek444