Stacja HotAir

Witam
Moze Szanowni Czytelnicy pomoga w wyborze stacji lutowniczej w cenie do
okolo 1200zl.
Co mozecie polecić w tej kategorii cenowej. Na co zwrocic uwage przy zakupie
i jakich stacji unikac.
Dobrze by bylo gdyby stacja laczyła jednoczesnie hotair jaki kolbe z
mozliwoscia użycia grotów typu "minifala".
Za wszelkie opinie i poradzy z gory dziekuje.

Re: Stacja HotAir

http://www.mierniki.com/html/body_xy_988d.html (Xytronic 988D, czasem pod
nazwą NDN). Parę lat temu pracując w serwisie używaliśmy tego (dość
intensywnie, szczegĂłlnie odsysacz). Wykonanie raczej toporne, ale dobrze
się sprawowała. Z tego co pamiętam to raz trzeba było odesłać do serwisu
z powodu uszkodzenia grzałki, usterkę szybko naprawili (sprzęt był
jeszcze na gwarancji). Jakoś po 1,5 roku guma od pompki w odsysaczu
sparciała i straciła szczelność, na dorabianej gumie (dętka?) chodziło
jeszcze parę(naście) miesięcy. Filtry od odsysacza też trzeba było
wymieniać, ale dobrze sprawowały się kosmetyczne płatki bawełniane
(części zapasowe stosunkowo drogie). Jeśli do czegoś można się przyczepić
to fakt że odsysacz się zatykał i czasem jego przetkanie nie było łatwe,
okresowe czyszczenie to normalka. Do zestawu można dokupić sporo końcówek
w dobrych cenach. Niestety nie mogę porównać tego zestawu do innych
sprzętów.

--
Łukasz.

Re: Stacja HotAir

Dodam że glownie lutowane bedą uklady smd w obudowach TQFP, SOIC o rastrze
wyprowadzen  1,27mm, 0,8mm a minimalnie o rastrze 0,5mm
Elementy bierne w obudowach wielkości 0805.
Nie interesuje mnie mozliwość lutowania układów w obudowach BGA i elementów
o rastrze mniejszym od 0,5mm.

Co powiecie na model firmy AOYUE 2702A+ - HOT AIR , LUTOWNICA KOLBOWA +
POCHŁANIACZ OPARÓW,  ROZLUTOWNICA.
Cena okolo 800zl brutto w sklepach internetowych i na aukcjach.

jak sie ma ten model do podanego wyzej przez kolegi Xytronic 988D.
Moze ktos podzieli sie opinią z uzywania tej stacji.

Dane techniczne
Zasilanie 230 Volt +/-10% / 50 Hz +/-2Hz
Wymiary stacji 18,80 x 12,60 x 25,00 cm
Waga 5,6kg
Kolba lutownicza o mocy 70W, temperatura grzania 200-480°C , grzałka
ceramiczna, napięcie na grzałce 24V
Gorące powietrze o mocy 500W, temperatura grzania 100-480°C, grzałka z
metalowym rdzeniem, kompresor o maxymalnej wydajności 23l / min
Rozlutownica temperatura grzania 200-480°C , grzałka ceramiczna, napięcie na
grzałce 24V, moc zasysania 15l/min

W skład zestawu wchodzą

Stacja lutownicza AOYUE 2702A+
6 szt. DYSZ (1124,1130,1197,1010,1313,1919)
w zestawie grot I
Podstawka do odkładanie HOT-AIR, rozlutownicy oraz kolby lutowniczej
wypozażonej w gabkę do czyszczenia grotów, miejscem na szpule cyny oraz na
groty
Pad termoodporny do wymieniania rozgrzanych grotów
Podciśnieniowy chwytak  939
Filtr sprężynowy do rozlutownicy + 6 filtrów wykonanych z gąbki
Dwa filtry do pochłaniacza
Dwa zapasowe groty do rozlutownicy
Chwytak układów
Wycior do rozlutownicy
Grzałka do HOT-AIR
Przewód zasilający
Silikon
Instrukcja w języku angielskim

Re: Stacja HotAir
Ja mam PT 968 (kolba, odsysanie dymu i gorące powietrze). Generalnie jest OK
chociaż jet kilka irytujących rzeczy.
Przede wszystkim po wyłączeniu ciagle świeci sie jak choinka i na pierwszy
rzut oka nie da się zobaczyć czy jest wyłączona, trzeba się przyjrzeć a u
mnie tak stoi że jest to niewygodne.
Odsysac z dymu działa bez regulacji siły ssania przez co pompa pracuje na
maxa i jest bardzo głośna, więc praktycznie nigdy tego nie używam. Kupując
stację dzisiaj brałbym taką bez odsysania.
Nie ma pamięci temperatury gorącego powietrza. Po wyłączeniu z sieci trzeba
ustawiać na nowo.
Poza tymi drobiazgami jestem z niej zadowolony. Pracuję nią już ok. pół
roku.

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: Stacja HotAir

Dlaczego hotair a nie zwykla lutownica? Raster 0.5mm lutuje sie bardzo
ladnie zwykla lutownica z grotem mini-fala.
Probowalem hotair i zeby zamontowac TQFP100 to juz trzeba podgrzac cala
plytke, bo w rozsadnym czasie nie nagrzejesz nozek - IMHO zabawa,
szybciej to zrobie zwykla lutownica z dobrym grotem.

--
Jerry1111

Re: Stacja HotAir

Wlasnie dlatego zainteresowala mnie stacja AOYUE 2702A+ poniewaz posiada
nadmuch hotair i kolbe grotowa do ktorej sa dostepne dwa typy grotow
falowych 2,1mm oraz 3,3mm i caly szereg (okolo 20) innych typow (ceny od 70
do 100zl).
Jednak nie znam nikogo kto moglby sie podzielic uwagami z korzystania
lutownicy i pracy z grotami falowymi.

Re: Stacja HotAir

Oczywiscie chodzi mi o kolbe i groty wspomnianego producenta producenta -
AOYUE

Re: Stacja HotAir

Nie wiem. Ja uzywam PACE - zero problemow.

--
Jerry1111

Re: Stacja HotAir

Ja mam zwykłą lutownicę grzałkową (stację Xytronic) i grotem falowym
lutuje się świetnie nawet scalaczki TSSOP z nogami co 0,5mm. Wystarczy
tylko mieć dobry topnik w żelu.

Re: Stacja HotAir

Jaki model tej stacji?

Re: Stacja HotAir

Xytronic 136 z grzałką ceramiczną. Przy wyborze kierowałem się
szczególnie dostępnością wielu grotów, w tym i minifali.

A topnika używam chyba najbardziej popularnego w okolicy: RMA7 - jest
dostępny w TME, mają też zamienniki.

Re: Stacja HotAir

Dzięki, poszukam. Wiesz, dopiero się zabieram za SMD. Zlutowałem już coś na
1206 na kalafonię w spirytusie, ale teraz nowe wyzwanie: 0805, więc chcę
spróbować z jakimś dobrym topnikiem.
pzdr,
Andrzej

Re: Stacja HotAir

0805 i 0603 to się spokojnie lutuje zwykłą lutownicą grzałkową z cienkim
grotem (wystarczy nawet Elwik 24-watowy). Cyna 0,3mm z wieloma żyłami
topnika wystarczy.

Re: Stacja HotAir
A jaki topnik używasz/polecasz?
pzdr,