Stacja FDD 1.44 a 720

a nie dyskietka o tym decyduje?

Reply to
MAc

Raczej nie, tylko to w jaki sposób jest sformatowana a to się podawało w pocjach format. Tyle pamiętam. Były programy do formatowania powyżej

1.44 standardowych dyskietek i mniej też się dawało zrobić

pozdrawiam darek

Reply to
Darek

Trzeba zakleić otwór, żeby wymusić formatowanie DD zamiast HD. Dyskietki 720 KB miały tylko jeden otwór.

A jak sie objawia to "nie umie" ?

Na tych o wiekszej gestosci to sie niestety nie znam.

Zwroc uwage na pin 2, na rozne rozlozenie DSn [drive select - opisane ponizej] - moze w tym problem.

O ile pamietam to moze byc kwestia ustawien jakiejs ch-ki czestotliwosciowej wzmacniaczy.

Naprawde dwie ? Owszem, predkosci dyskietek byly rozne, ale wydawalo mi sie ze naped 1.2 po prostu krecil inaczej, a reszte robil kontroler. Przy 3.5" chyba nie ma tego problemu - wydaje mi sie ze predkosc byla jedna.

Musialoby to byc bardzo skomplikowane i raczej tak nie jest. Podejrzewam ten sygnal REDWC.

J.

P.S.

czujnik po prawej stronie - wcisnij go i bedzie ok - elektronika stacji przelaczana jest w tryb 250kbps (nominalny bitrate strumienia MFM) alternatywnie mozesz krecic 2x szybciej stacja i przesylac zdublowane dane z predkoscia 500kbps ;)

Reply to
PAndy

Darek pisze:

chodzi mi o elektryczną kontrolę otworu w dyskietce. Pamiętam jak się

360 dziurkowało
Reply to
MAc

Ty zobacz czy ci sie te Drive Selecty zgadzaja. Napedy pecetowe sa zworkami ustawione na DS1.

Glowica sie przesuwa, naped sie kalibruje ?