Stabilizatory napięcia - teoria

Witam, czy ktoś może mi uświadomić co to są czynniki destabilizujące pracę stabilizatora?

Pozdrawiam :)

Reply to
Nex

Nex@pl pisze:

Oraz oczywiście można wymienić jakieś przykładowe.

Reply to
Nex

A także narysować schematy i stosowne charakterystyki

:-)

Reply to
Leszek

Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:fmtjqp$k5i$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Na przykład młotek - mozna nim skutecznie destabilizowac ;)

MaW

Reply to
Mariusz Wolek

Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:fmtjqp$k5i$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Zawartość krzemu w krzemie Temperatura słońca Zakłócenia elektromagnetyczne wskutek burz na ProximaCentauri2002 Zmienność obciążenia i zasilania od głośności muzyki umcykumcyk u sąsiada i wiele innych

Reply to
lwh

Mogę się domyślać że chodzi o stabilizację napięcia , prądu . Jednym z czynników może być zmienny pobór prądu np. w wzmacniaczach audio , sterowaniu silnikami i maszyn . Drugą często zapominanym czynnikiem jest temperatura otoczenia i temperatura pracy stabilizatora. Czynników jest wiele . Napisz o konkretnym przykładzie stabilizatora to będzie coś łatwiej pomóc.

Pzdr.

Reply to
pl.misc.elektronika

pl.misc.elektronika pisze:

No wreszcie ktoś z normalnym podejściem... :)

tak chodzi o czynniki, które mogą wpływać na stabilizację prądu/napięcia

- rozważania czysto teoretyczne, oczywiście domyślam się, że warunki w jakich układ się znajduje ma chyba największe znaczenie - nic innego nie jako nie przychodzi mi do głowy - nie mówię tu o czynnikahc zewnętrznych typu przyłożenie magnesu czy cos :)

Reply to
Nex

Jeszcze jakies prace domowe mamy Ci odrobic? wypracowanie na polski napisac?

Reply to
Marek Lewandowski

Ot po prostu zapytałem, bo mnie zaciekawiło - robiłem sprawozdanie z elektroniki ze stabilizatorów i jakoś nie znalazłem za wiele informacji na ten temat poprzez wyszukiwarki, czy to, że nie zadałem pytania dotyczącego zaprogramowania jakiegoś układu/naprawy bga/whatever czyni ze mnie kogoś gorszego, czy jak?

No ale to jest Polska, gdzie łatwo zabija sie ciekawość człowieka :)

Reply to
Nex

Mariusz Wolek pisze:

Możesz zaprezentować na swoim przykładzie jak destabilizujesz swój układ nerwowy? ;)

Reply to
Nex

To jak dla mnie, to bedzie srodowisko i elementy. Np. temperatura albo niestabilnosc rezystorow :) Nie wszystkie maja istotne znaczenie, ale liste mozna chyba dluga napisac.

F.

Reply to
franekkimono