stabilizator z mala strata do zegarka

Witam

Chce sobie zamontowac zegarek LCD w motocyklu.
Z tym, ze zamiast dwoch paluszkow z ktorych jest zasialny chce go zasilc z
akumulatora. Wzgledy wygody i dostania sie do baterii ktore nie sa latwe.
Potrzebuje z 13V uzyskac 3V.

Jakiego uzyc stabilizatora zeby to zasilic? lm7803 wydaje sie odpowiedni ale
obawiam sie, ze przy niklym poborze pradu przez zegarek wiecej zuzyje sam
stabilizator i po jakims czasie padnie aku. Duze nie jest, moto teraz duzo
stoi.

Zenerka i opornik? Niby pradu wiele to nie daje wiec byloby chyba
odpowiednie, ale tez jakis prad minimalny przez diode plynie.

Diody w szereg? Obnizyc obnize, ale napiecie sie wacha, gdzies od 11V do
14V. Wiec na wyjsciu bylaby roznica 100% napiecie ktore chce uzyskac.

Jak to najsensowniej i prosto rozwiazac?

pozdro
Tmek

Re: stabilizator z mala strata do zegarka

jakoś w życiu nie trafiłem na LM7803, mam wrażenie, że nie istnieje

weź LM317 i ustaw 3V. ja tak zasilałem GPSa eTrex'a i działa znakomicie

poza tym jak często masz zamiar te baterie wymieniać ? raz na 2 lata ?? ma
sens budowac układ zasilania ?
--
VSS
http://vss.pl

Re: stabilizator z mala strata do zegarka

Fakt o LM317 latwiej. Napisalem z rozpedu.
Baterie niby wg producenta wymieniac starczy raz do roku, ale bedzie inna
obudowa niz oryginalnie i przy okazji nie ma juz miejsca na baterie. A skoro
jest aku to czemu nie pod aku.

W twoim gps zasialnie dziala tylko czasowo, kiedy podlaczysz gpsa, tu byloby
to wpiete na stale.

W datasheet od LM317 napisane jest Minimum Load Current to Maintain
Regulation 3,5 - 12 mA. Zegarek pobiera pewnei jakeis uA. Wiec jezeli jest
to prad potrzebny do regulacji to wiekszosc idzie w gwizdek. No i caly czas
by to pobieralo ten prad. Przy aku 9Ah sie uzbiera i zdechnie.

pzdr
Tmek

Re: stabilizator z mala strata do zegarka

dlatego nie, bo jak wsadzisz dwa paluszki to zasilisz go do końca życia,
Twojego albo zegarka.

ja zasilałem zegarek naręczny z LM317. Miał funkcje gadania godziny i
wykorzystywałem ją w innym układzie, wyprowdziłem kable od przycisków i
styku baterii oraz głośnika i działa tak do dziś. Co do stałego pobierania
prądu to to jest kompromis, albo wsadzasz baterie i wymieniasz je raz na rok
albo zuzywasz akumultor.

--
VSS
http://vss.pl

Re: stabilizator z mala strata do zegarka
czas

Najwyrazniej szukasz stabilizatora micropower.
LP2950 chyba sa na 3V, LP2951 regulowany, w ogole seria LP29xx.

hej

Re: stabilizator z mala strata do zegarka

Fajnie, dzieki. Wyglad bardzo obiecujaco i jest tanie. Sprobowac mozna.
Sa wersje na 3, 3.3, 5V i regulowane.
Rowniez  w obudowie jak np 7808

pozdro
Tmek

Re: stabilizator z mala strata do zegarka

A duzy ten zegar ? Podswietlany ?

Bo jesli malutka bateryjka zasila nereczny zegarek przez dwa lata, tdo
dwa alkaliczne paluszki powinny .. do konca zycia motocykla ?

J.

Re: stabilizator z mala strata do zegarka

Zegarek z termometrem. podswietlenie dziala w momencie wlaczenia zaplonu
gdzie 12V podaje na 3 kabel.
Wiec pewnie cos tam ciagnie dodatkowo do badania temperatury.

pzdro
Tmek

Re: stabilizator z mala strata do zegarka

Najlepiej pomierz ten prąd.
K.

Re: stabilizator z mala strata do zegarka

Jak tylko bede mial to w reku.
Na razei wiadomo, ze 2 paluszki szeregowo maja starczac na rok.

Z drugiej strony chyba pozostanei przy paluszkach nawet w innym pojemniku i
miejscu ma ta zalete, ze w razie czego choc zegarek bedzie dzialal i
odpadaja te kombinacje.

Pozdro
Tmek

Re: stabilizator z mala strata do zegarka

Tak tez ja bym doradzał. W instalacji elektrycznej pojazdu dzieją się różne cuda
i trzeba ją "odkłócać". Z prostego projektu robi się problem.
Powodzenia,
K.

Site Timeline