stabilizator

W taki sam sposób zapłać za czytanie Wikipedii.

Sugerujesz, że "Wielcy" rżną z open source do swoich komercyjnych produktów i żerują w ten sposób na "naiwniakach" ?

Mirek.

Reply to
Mirek

Mirek pisze:

Nie korzystam z Wikipedii.

Sugeruje ze wielcy stymulują określone open projekty żeby skomplikować życie konkurencji albo promować markę. Zawsze gdzieś tam w cieniu są duże pieniądze. Naiwni szeregowcy-idealiści odwalają robotę za darmo. To co napisałeś to zupełnie poboczny proceder i mało istotny. Ale z pewnością pomysły z open projektów są frikową kopalnią pomysłów dla korporacji.

Reply to
Andgro

W dniu 10-08-27 00:37, Mirek pisze:

A to jakis problem, majac pelen kod, pozyczyc troche pomyslow, oczywiscie nie w 1:1? :) Gdyby tego nie robili to, niestety a moze stety, byliby glupi do kwadratu :)

Reply to
Butek

Po pierwsze - czasem problem, bo zanim sie przebija przez te zrodla to szybciej sami wymysla. Po drugie - te projekty czesto nasladuja produkt komercyjny, wiec to raczej w druga strone pomysly ida. Albo robia cos na czym komercji nie zalezy. A po trzecie - czasem ci od open dziwnie dlugo zyja jako firmy ... widac ktos im placi. Moze ta komercja woli zaplacic fachowcowi za konkret niz przedzierac sie przez zrodla.

William Bonawentura

:)

Oczywiście. Mało było afer o użycie otwartego kodu i zatajenie tego?

Pan William Bonawentura napisał:

Wydaje mi się, że największym problemem mentalnym są skłonności do ciągłego pokazywania kto tu rządzi.

Reply to
Jarosław Sokołowski

W dniu 27.08.2010 01:42, Andgro pisze:

Ale programiści "dużych" projektów dostają normalną kasę za ich rozwijanie od tych wielkich firm którym się to jakoś opłaca...

Inni rozwijają soft "dla siebie" - hobbistycznie. Robią to w czasie wolnym, więc nie są w stanie wykonać pełnoprawnego produktu, ale jak się podzielą kodem to zawsze się może zebrać kilku "innych" i zrobić coś urzytecznego.

Reply to
Michoo

W dniu 2010-08-27 14:35, Michoo pisze:

Jak np. słownik ortograficzny :-)

Reply to
Zbych

W dniu 27.08.2010 14:53, Zbych pisze:

Musiałem wcisnąć "wyślij" zanim podkreśliło ;).

Inna sprawa, że z tym słowem ciągle mam problem - najpierw piszę przez "rz" a dopiero potem poprawiam (nawet jak nie mam sprawdzania pisowni to przy czytaniu zazwyczaj je wychwytuję, ale piszę zawsze z błędem).

Reply to
Michoo