SSR

Czy wszystkie instalacyjne przekaźniki SSR są zrobione na tyrystorach/triakach i muszą się tak grzać? Czy nie ma takich na mosfetach ?

Gdyby kogoś interesowało. Kupiłem z Allegro przekaźnik FOTEK 25A włączany w zerze + radiator. Super, można nim sterować asynchronicznie ale 25A to on nie ma. Przy 20A przy ogrzewaniu podłogówki robił się gorący aż do takiego stanu, że stawiał opór i grzał się coraz bardziej i nie puszczał pełnego prądu tylko kilka A. Nie jest to wina usterki owego SSR gdyż drugi zachowuje się tak samo. Rozdzieliłem sekcje na dwa przekaźniki i teraz jest OK ale też są one mocno gorące. No nie tak jak przy 20A.

I co tutaj począć ? Skazać się na wentylator na całe życie ? Czy są mosfetowe?

Reply to
Marek2

W dniu 2013-09-23 15:34, Marek2 pisze:

Wstawić topikowe.

:):):)

Reply to
LeonKame

W dniu 23.09.2013 o 16:51 LeonKame snipped-for-privacy@leon.com pisze:

To nie są bezpieczniki :) A do autora, mosfety na wyższe napięcia też mają dość spory opór, tak więc szału nie będzie a jeszcze na dodatek muszą być dwa szeregowo dla obu połówek napięcia lub jeden i mostek diodowy który też się będzie grzał.

Reply to
janusz_k

Ogólnie wesoło z tablicowymi SSR na duże prądy nie jest. Szafa trzy razy taka z tysiącem otworów albo z siatki. Wentylator to by była porażka.

Reply to
Marek2

Sterowanie z +13.5V i z ULN2003. Żarówkę samochodową od kierunkowskazów zaświeca spokojnie.

Reply to
Marek2

Założyć zwykły stycznik. Będzie prościej, taniej, pewniej i bezpieczniej.

Reply to
Jakub Rakus

Dnia Mon, 23 Sep 2013 21:26:54 +0200, Marek2 napisał(a):

Ja bym tego nie stosowal. Nie potrafia porzadnego pdf zrobic, to nie kupowac.

To chyba to

A tam mozna wyczytac: a) maja zabezpieczenie, b) temperatura pracy do 80C, c) radiator potrzebny juz od 5A.

Ale pewny nie jestem.

Nie będzie, bo jest sterowanie ogrzewaniem, temperaturą i by po miesiącu przestał działać przy regulatorze temperatury. Zapomnij. Tylko SSR.

Reply to
Marek2

Dnia Tue, 24 Sep 2013 00:14:52 +0200, Marek2 napisał(a):

SSR jak widac pada po paru minutach :-)

Podloga ? To bezwladnosc spora, raz na godzine wlaczy?

Powinien troche wytrzymac.

W dniu 2013-09-24 00:14, Marek2 pisze:

Nie wiem co zamierzasz grzać i z jaką dokładnością. Jeśli dom to nie ma powodu żeby go zmuszać do załączania kilkadziesiąt razy na minutę. Gdyby to miało być nawet raz na minutę to stycznik powinien wytrzymać kilka lat.

Reply to
Mario

Ale przy kilku takich głowa pęknie od klekotania :-)

Reply to
Marek2

Jak będą w jakiejś szafie to po tygodniu zapomnisz o ich istnieniu. Przypomnisz sobie jak za 10 lat trzeba będzie je wymienić.

Reply to
Jakub Rakus

W dniu 2013-09-24 03:07, Marek2 pisze:

Przecież są w katalogach styczniki "ekstra ciche". Tylko że pewnie dwa razy droższe od zwykłych.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Istnieją też styczniki rtęciowe (o ile jeszcze wolno je stosować) - bezgłośne i bardzo wytrzymałe.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

W dniu 2013-09-24 00:13, Marek2 pisze:

Daj sobie spokój z nimi. Mam je w pewnej maszynie, bo producent tak sobie wymy¶li³ i zamontowa³. Regularnie wymieniam/zamieniam na co¶ normalnego, bo padaj± - na zwarcie. Wyobra¼ sobie, jak bêdzie wygladaæ twój dom (i rachunek za pr±d), jak ci padnie na zwarcie, a ciebie nie bêdzie parê dni?

--
| Bart³omiej Ku¼niewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
BartekK

W jakich warunkach pracują? Jaki prąd i co włączają ?

Reply to
Marek2

W dniu 2013-09-25 12:50, Marek2 pisze:

Załączają silnik indukcyjny o mocy około 100VA (realne - dużo słabiej obciążony mechanicznie), temperatura otoczenia przyzwoita (przeważnie <30'C)

Reply to
BartekK