Spisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzięki za czasy wysokiej jakości... - Page 3

Re: Spisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzięki za czasy wysokiej jakości...

Wlosi byc moze tez lubia do sygnalizatorow wstawiac zarowki przeznaczone do
sygnalizatorow.

Ale to jest ogolnounijny wymog, zeby na opakowaniu napisac "nie nadaje sie
do oswietlenia domowego".

P.S. w sygnalizatorach sa zarowki 200W ?

J.

Re: Spisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzięki za czasy wysokiej jakości...

Tego nie wiem. Ale jak się chwilę zastanowić, to mają mniej powodów,
by żarówkami oświetlać domy, niż ci na przykład z FIN lub choćby z PL.

Ale jak widać z przykładu, w RO mają ten wymóg w miejscu należytym.

Tak myślę.

Re: Spisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzięki za czasy wysokiej jakości...

Odwrotnie - wiecej - nizsza stopa zwrotu z inwestycji w swietlowki,
nizszy koszt "zdrowego" oswietlenia zarowkowego.

Z tym ze jak rozumiem to zarowka kupiona na Ukrainie a nie w Rumunii.
Bo druga strona medalu jest taka ze KE kary naklada jak siej jej przepisow
nie przestrzega, a jakos tak watpie zeby rumunski PIH byl jakis

Ktos wie jak jest zarowka po rumunsku, albo jak sie nazywa jakas siec
sklepow w Rumunii ? Bo przyklad Tesco czy Lidla moze byc niewiarygodny :-)

P.S. o - mam,
http://www.cauti.ro/produse/compara-preturi.html?keywords=bec+sferic+E27
http://www.cauti.ro/produse/compara-preturi/keyword~~becuri-incandescente.html

Mleczna zarowka widze, ale 100W nie widze ..

a nie, sa
http://obiecte-electrice.ro/index.php?route=product/product&product_id76%

Patrzac po wielkosci, to wydaje mi sie ze gora 60W.

J.

Re: Spisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzięki za czasy wysokiej jakości...

A jednak nie odwrotnie. Słowo, które ułatwia zrozumienie tego faktu,
brzmi "klimatyzacja". Jak trzeba wyrzucić z domu ten dodatkowy kilowat
ciepła dostarczany przez żarówy, to przy każdym rachunku za prąd widać
oną "stopę zwrotu inwestycji". W domach bez klimy, z wiecznie zamkniętymi
okiennicami, człowiek w każdej chwili błogosławi zimne źródła światła.

Już kiedyś chyba wspominałem tu o znajomym, który mieszkał za kręgiem
polarnym w pokoju ogrzewanym wyłącznie żarówkami. Było tam jasno, co ma
działanie antydepresyjne, i ciepło. Takie coś, co jednocześnie świeci
i grzeje swymi promieniami, całkiem jak słońce, to wspaniała rzecz na
długie zimowe wieczory. Aż tu nagle przychodzi jakiś porypany urzędas
i każe żarówki zamieniać na zimnoświecące świetlówki. I do tego instalować
grzejniki elektryczne (na szczęście to było w Norwegii, a tam takie
wypłody chorych umysłów mogą mieć w dupie).

Re: Spisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzi ęki za czasy wysokiej jakości...

To nie w podparciu żarnika jest problem - po prostu żarówki
o przedłużonym życiu dają mniej światła z wata energii...
Są wykonane z innych materiałow.

Re: Spisek żarówkowy - dymają nas o stro, dzięki za czasy wysokiej jakości. ..

Czytałeś uważnie co napisałem i w jakim kontekście? różniły się od
zwykłych gęstszym podparciem żarnika, nigdzie to nie implikuje
zwiększonej trwałości, zazwyczaj nie przeprowadzałem analizy
spektroskopowej włókna tylko biorąc żarówki z magazynka patrzyłem czym
się różnią od zwykłej żeby właściwą założyć do sygnalizatora - napisałem
wyraźnie - Z WYGLĄDU niczym się nie różniły więc jeśli żarówka w sklepie
wygląda na zwykłą a jest droższa bo ma wg opisu przedłużoną trwałość to
nie należy z gruntu podejrzewać oszustwa w celu usprawiedliwienia
wyższej ceny tylko zakładać że jest to właśnie taka żarówka co właśnie
potwierdzałem przedpiścy.

Re: Spisek żarówkowy - dymają nas ostro, dzięki za czasy wysokiej jakości...

Co to znaczy "oszustwa w celu usprawiedliwienia wyższej ceny"? Przecież
zwykłych żarówek nie ma w handlu, więc nie mają one ceny. A to oznacza,
że nie może być "wyższej ceny", jest po prostu cena rynkowa. Ja wiem,
że to wszystko są oszustwa mające na celu sprzedaż żarówek w ogóle, ale
ja te oszustwa popoeram, a oszustom życzę dużo zdrowia i wszystkiego
najlepszego.