spis scalaków 74LS i 4000

czy istnieje gdzies jakiś łatwo strawny spis wszystkich dostępnych układów
scalonych 74 i 4000?

jak zrealizować generator kwarcowy? czy na dwóch not cmos? a za nimi schmit?
czy może na jednym cmosie? jakby Ktoś miał jakieś namiary na opis tych i
tych to proszę...

P.S.
czy możecie mi poraz kolejny przypomnieć link do tej strony na kórej można
było wyliczyć elementy do przetwornicy - gdzieś zawieruszyłem ten link....

Re: spis scalaków 74LS i 4000
Osobiście uważam że za not cmos nie potrzebny jest schmit,
w/g mojej wiedzy stosuje się go gdy zbocza sygnału są
łagodne i powolne a oscylator zapewne będzie >32kHz bliżej MHz?

http://schmidt-walter.eit.h-da.de/ :)
--
pzdr, j.r.

Re: spis scalaków 74LS i 4000
dz,

a może Ktoś zna oznaczenie cemosa, 8 bramek trójstanowych i 8 bitowy
zatrzask?

Re: spis scalaków 74LS i 4000

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_4000_series_integrated_circuits
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_7400_series_integrated_circuits

Re: spis scalaków 74LS i 4000

poszukuję demultipleksera, z 2 linii na 1, żadnego z wymienionych w tym
spisie nie ma w tme... może Ktoś ma namiary?

Re: spis scalaków 74LS i 4000

4000 są już od lat prawie martwe. Szukaj w serii 74HC(T)257 albo 258,
albo podobne.

Re: spis scalaków 74LS i 4000

Tzn na wejściu masz 2 linie, do tego jedną linię sterującą (wyboru) a na
wyjściu 1 linię? No to wystarczy połączyć 2 bramki 3-stanowe włączane
sygnałem wejściowym i zanegowanym. Albo w ogóle rozpisz sobie tablicę
Karnaugha i zmontuj z bramek. :) W ostateczności jako dedykowany taki
wielokrotny multiplekser da radę GAL16V8.

Re: spis scalaków 74LS i 4000

Klasyka ' Układy scalone TTL w systemach cyfrowych'  autor Pieńkoś

Roman F

Site Timeline