Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow - Page 5

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow

Standardów nie pisze się pod mniejszość, wręcz przeciwnie. To, że gdzieś
tam jest szczególnie odporny nie może stanowić podstawy pod normę. Norma
jak nazwa wskazuje skierowana jest pod większość.

JanuszR

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow

Mniędzy innymi z uwagi na większość, w polskim Usenecie obowiązuje standard
ISO-8859-2. A dla poszanowania mniejszości *dopuszczono* po pewnym czasie
również UTF-8.

Czy to wskazanie zawarte jest w literce "a", "m", "n", "o" czy "r"?

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow

Bzdura, proponuję troszkę zagłębić się w problematykę sieciową i jej
praktyki. Usenet to enklawa przeszłości. Nikt go za to nie będzie gnębił
lecz jeżeli nie dokona stosownych przemian po pewnym czasie  stanie się
dziwadłem.

JanuszR

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
Pan JanuszR napisał:

[...wyjątki z historii Usenetu...]

Dlaczego w "problematykę sieciową i jej praktyki", a nie problematykę
polskiego Usenetu i stosowane tu praktyki? To by wyjaśniło więcej
w przedmiotowej kwestii.

Zupełnie możliwe. Ale jakie to ma znaczenie? A jeśli przyjmiemy, że tak
właśnie jest, to tym bardziej nie należy nic zmieniać.

Być może już jest dziwadłem. Ale znów to samo pytanie -- czy to ważne
dla ustalania tutejszych norm?

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow

Dlatego, że Usenet jest częścią sieci. Akceptuje Unicode bo taki jest
wymóg chwili. Gdyby nie akceptował już dzisiaj byłby dinozaurem.
Dziwiono by się krzaczkom zamiast ogonków. Kiedy nastąpi całkowity zanik
ISO-8859-2 utrzymywanie tej tablicy w Usenecie będzie zbędne.

JanuszR

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow

To ktoś widzi krzaczki zamiast ogonków w ISO-8859-2? I mimo wszystko
czyta, a nawet pisze w Usenecie?

W takim razie mogę spać spokojnie. Prędko to nie nastąpi.

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
Hello Jarosław,

Masz jeszcze siłę to karmić?

Pamietasz Zmienną Trzcionkę? On nie tylko chciał wszystkich przerobić
na UTF ale jeszcze HTML na grupach dyskusyjnych wciskał. W czasie,
kiedy TPSA zdzierała ciężkie pieniądze za wdzwaniany dostęp z
mikroskopijną prędkością.

[... karmienie trolla ...]

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow

Mnie to rybka, życzę Usenetowi jak najlepiej. Lubię go inaczej mnie by
tu nie było. Ponieważ prowadzę własny biznes zauważam, że dobrze jest
zajrzeć dwa kroki w przód. Te kroki w przypadku Usenetu to niestety ale
nieuchronna zmiana na Unicode, wymóg czasu. Dostrzegam, że właściciele
widzą tę zależność inaczej nie wprowadzili by akceptacji utf-8. Wszystko
jest więc na najlepszej drodze. Potem proporcje odwrócą się, zapomnimy o
ISO coś tam. Jednostki pokroju Romana mogą się zarzekać, że wszystko
jest OK bo jest, nikt nikomu tu nie wytyka. Stary serwis więc i stare
kodowanie, powolutku ewoluujące zgodnie z trendami. O co więc cała ta
pyskówka? To, że zarzuciłem brak profesjonalizmu w wypadku stawiania
nowych serwisów? Przecież w wypadku Usenetu ten przypadek nie występuje,
zmienia się w pożądanym kierunku.

JanuszR

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow

Tak w sumie to on calkiem rozsadnie pisal, tylko jak zwykle - z jednej
strony jest nowoczesnosc, przyszlosc i osiagniecia, a z drugiej
kompatybilnosc i wygoda szerokiego grona.

J.

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow

Zawsze myślałem, że nowoczesność i osiągnięcia są po to, by było wygodniej.

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow

Gates cie popiera :-)

Ale Trzcionka w zasadzie w tym kierunku zmierzal - ja powinienem pisac caly
akapit jednym ciagiem i wyslac w jednej linii, a to oprogramowanie u
odbiorcy powinno go podzielic go na linie tak jak odbiorcy wygodnie, czyli
na jego szerokosc okna.
A jak mam ochote na ascii art, to wtawiam znaczniki <pre> i rysuje.
A moze dam odnosnik do obrazka, zeby sie od razu ladnie klientom
wyswietlil.
I oczywiscie nie narzekamy na zle ustawione kodowanie, tylko piszemy w
Unicode.

Tylko inaczej sie ocenia wygode jak sie siedzi w Niemczech, ma do
dyspozycji niemiecki system i komputer, na ktorym nie mozna nic
zainstalowac, laczy przez satelite z krajem, uruchamia starego tin'a, ktory
utf nie rozumie, zawinac linii nie potrafi, albo mu to rozwala ekran.
Wszyscy pisza jak netykieta nakazuje i jest dobrze, jeden Trzcionka nie.
Albo miesiac sie skonczyl i podziwiam rachunek z tp :-)

Czasy sie zmienily, bez stalego lacza, lub chocby nielimitowanego trudno
zyc, mniejszosc niemiecka zyskala prawo pisania swych nazwisk w oryginale,
moze korzystam z newsow na ekraniku komorki co ma 47 znakow szerokosci i mi
w sumie przeszkadza to ze inni dziela po 70 znakach.

J.

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow

Cieszę się, że mam tak możne poparcie. Niektórym z wiekiem się poprawia.

Takie pisanie nie jest wygodne. Więc to inny kierunek.

Są tacy, co piszą w ten sposób. Bardzo szkodliwe (dla czytelnika) to nie
jest.

Jak coś trzeba wstawiać, to wygodniej nie jest.

Mówią, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ale trudno mi sobie
wyobrazić punkt, w którym uznałbym te wszystkie niewygodne rzeczy za
wygodne. Zresztą chodzi o wygodę zcałkowaną, zsumowaną dla wszystkich.

To mnie zawsze zastanawiało. Wszyscy jechali równo Babę Nagą (on się chyba
jednak Trzcionkowski nazywa) za mnożenie bajtów i wpływ na rachunki TP.
Jakby to było najważniejsze. A przecież chodziło przede wszystkio o ogólną
bzdurność i niewygodę.

No to gdyby Bonik Kujany miał rację, to powinniśmy teraz dojrzeć do jego
idei. A jednak tak się nie stało.

Komórkę z wodotryskiem i maszyną do wiązania krawatów to potrafią zrobić,
a czytnika usenetowego już nie. Jak jakiś filatelista lubi się męczyć
i czytać newsy na ekranie wielkości znaczka pocztowego, to niech se
zażyczy czytnika, który łamie linie dokładnie w połowie.

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow

Tylko wiesz jak to wyglada ?
Windows Live do newsow .. nic nie mozna ustawic. No, prawie nic.
Ale za to jak jest latwo. Nic nie trzeba ustawiac, samo sie ustawia.

Pisanie jest bardzo wygodne - twoj program ma pokazac w wielu liniach.
Tylko wyslac w jednej.

Zalezy jaki czytelnik ma program. Czasem jest bardzo szkodliwe.
Ale to w koncu nie wina pisarza ze czytelnik ma stary, kiepski czytnik.

jedno klikniecie

zainstaluj sobie windows live :-)

Niech sobie wszyscy WL zainstaluja :-)

Kiedy jak pisze - on w zasadzie mial racje. Tak to powinno byc zrobione.
Tylko przekonaj wszystkich, ze powinni sobie nowe, lepsze programy
zainstalowac i za wszystko placic.

Stalo. Sam piszesz ze "bardzo uciazliwe dla czytelnika to nie jest", UTF
stosujemy, teraz jeszcze tylko html.

J.

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow

Miało o być o nowoczesności.

Jak program wysyła co innego niż napisałem, to nadaje się tylko do
wyrzucenia.

Mnie nie przeszkada, widać mam dobry. Ale i tak nie za to go chwalę.

Toć mówię, że niewygodne. Nawet bardzo niewygodne.

Po co?

Niech sobie. Nie będę zabraniał.

Jakie programy? Może Pierwszy Wątkujący Cośtam Cośtam? Tym programem
faktycznie Baby Nagiej nigdy nie próbowałem czytać. Ale to jest bez
znaczenia, bo i tak taka *forma* pisania nie nadaje się do dyskutowania
(treść tym razem pomijam).

No właśnie nie. Może raz na miesiąc się zdarza, że mój czytnik musi
zawijać wiersze. A jeszcze nigdy się nie trafiło, żeby coś mądergo
było napisane w wierszach dłuższych niż 80 znaków.

Jest różnica. Zmiana sposobu kodowania jest całkowicie niezauważnalna.
Póki nie zajrzę w nagłówki, nie wiem jak kto pisze. A HTML po prostu
nie nadaje się do tego celu i to od razu widać.

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
Hello J.F.,

No popatrz - tak rozsądnie pisał a ja Ciebie od 15 lat nie mogę
namówić do pisania po polsku zamiast polskawemu...

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow

Tu nie chodzi o udawanie Greka.
Od wielu lat koresponduję stale z dwoma Rosjanami,
a z kilkoma sporadycznie. Im bardzo zależy na
tym, abym pisał po polsku, a nie po "polskawemu",
a mnie zależy na poprawnym rosyjskim tekście
zapisanym cyrylicą. To powoduje przeplatanie
się tekstu polskiego z rosyjskim. UTF-8 jest tu
niezastąpiony.

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
Hello Krzysztof,

Czy ktoś Ci zabrania używania UTF-8?
Odróżniaż zakaz od nakazu?

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
Hello,

Sorry - 33 stopnie przy komputerze. Miało być "Odróżniasz".

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
Hello Krzysztof,

[...]

Swoją drogą - dlaczego nie zadeklarowałeś poprawnie charsetu w swoim
poście?

Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow

Nie wiem...
Niedawno było dobrze...
Przepraszam, zaraz poprawię.

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.