Spartan 3E - prosze o pomoc

Witam! Niestety zawsze slabo radzilem sobie z elektronika, dlatego musze sie jakos ratowac i prosze Was o pomoc.

Mam do zrobienia projekt na ukladzie Spartan-3E: Jest on np. tutaj:

Do niego mam dolaczyc taki ukladzik na ktorej znajduje sie macierz przyciskow... Chyba 25 przyciskow tworzacych macierz 5x5 i cos pewnie dalej z tym robic. Ma to byc podlaczane na dole po prawej stronie plytki (prawa strona prawego dolnego rogu plytki). Nazywa sie to: J1 Accessory Header oraz J2 Accessory Header.

Zamierzam kupic Spartana i 'pobawic' sie w domu, bo pewnie na zajeciach po prostu nie zdarze.

Niestety nie moge znalezc identycznego w necie ukladu (ta tablica przyciskow), wiec musze kombinowac.

Znalazlem cos takiego:

Czy za pomoca takiej przejsciowki:
mozliwe podlaczenie tej klawiatury do ukladu?

Pozdrawiam i blagam o odpowiedz Piotr

Reply to
Piotr

Piotr pisze:

No no, 8 setek, żeby pobawić się klawiaturą :-)

Złącza J1 i J2 to gniazda "goldpin", więc ta przejściówka jest ci zbędna. Prędzej przyda ci się to:

jakieś długie goldpiny wydłubane z listwy (w kamami nie ma), żeby wpiąć te kable do płytki ze spartanem.

Reply to
Zbych

W dniu 2010-03-13 22:00, Piotr pisze:

[...]

Niezły wstęp. :) To tak jakbyś napisał "niestety ledwo zdałem prawo jazdy i od tego czasu nie jeżdżę, ale mam być od jutra kierowcą autobusu". ;-)

Zdecydowanie nie polecam rozpoczęcia zabawy z elektroniką od razu od programowania układów FPGA.

Reply to
Adam Dybkowski

Bywaja i tacy "PJ kat C+E mam od 30 lat ale od wojska nie jezdzilem ciezarowka, a teraz szef to odkryl i kaze mi jezdzic tirem".

Pytanie tylko jaki to wydzial .. elektroniki, specjalnosc elektronika ? :-)

Czemu nie ?

W dniu 2010-03-14 12:16, Adam Dybkowski pisze:

Myslalem, ze piszac ten wstep uda mi sie otrzymac odpowiedz, ktora bedzie inna niz nasmiewanie sie ze mnie czy nazywanie mnie idiota (bo sam to posrednio przyznalem) i uzyskam odpowiedz na pytanie. Niestety nie do konca sie udalo...

Pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

Chcesz uzyc 'armaty' na wrobelka (albo i muche).

Wpisz w google 'klawiatura matrycowa' albo 'matrix keyboard decoder' - bedziesz mial troche czytania jak to sie robi.

Reply to
Jerry1111