Sony Vaio VGN-NR300E

Czy na dysku takich laptopów jest jakaś specjalna partycja
którą można użyć po wyjęciu hdd do stworzenia bootowalnego
recovery DVD?

Kolega ma problem z jego laptopem który przestał się bootować.
Nie zrobił jednak recovery DVD i nie wiem jak najlepiej to ugryźć.

Mogę wyciągnąć hdd z jego laptopa i podłączyć przez USB do
komputera, odczytac partycje, itp... Czy to ma szansę powodzenia?

Nie wiem czy jest sens fatygować go do mnie z tym laptopem
czy lepiej zamówić taki DVD prosto z Sony?

Re: Sony Vaio VGN-NR300E

To się robi bez wyciągania HDD z laptopa, wszystko jest pewnie opisane w
instrukcji a w systemie jest do tego odpowiednie oprogramowanie
producenta laptopa.

Należy przeczytać instrukcję i odszukać opisu odzyskiwania systemu z
partycji recorvery. Najczęsciej jest to naciśnięcie któregoś
klawisza/klawiszy po załączeniu zasilania.
Pamiętaj - takie przywrócenie systemu powoduje, że partycja systemowa (a
często cały dysk) wygląda tak jak po zakupie komputera (utrata wszelkich
danych użytkownika)

--
Cz.

Re: Sony Vaio VGN-NR300E

Instrukcja już dawno przeczytana, Czarku...
Obawiam się, że w tych laptopach nie ma takiego magicznego guzika.
http://www.docs.sony.com/release/VGNNR200-300series_WMat_US_FC.pdf
http://www.docs.sony.com/release/VGNNR200-300series.pdf

Z tego co czytam to w tych laptopach używa się aplikacji Windows
pre-instalowanej na laptopie na partycji systemowej do utworzenia
DVD z którego w razie awarii dysku można zabootować laptopa
i odtworzyć stan fabryczny dysku.
Laptop aktualnie nie bootuje, kolega nie zrobił sobie płyty zapasowej,
więc nie można teraz uruchomić tejże aplikacji.

Tu jest podobna instrukcja jak utworzyć ten DVD:
http://www.ehow.com/how_4558680_create-restore-disc-sony-vaio.html
Punkt 2 nie może być zrealizowany bo laptop nie bootuje systemu
operacyjnego.

Dzięki mimo wszystko za zainteresowanie problemem.

Osoby które znają te laptopy proszę o odpowiedź na moje pytanie dotyczące
partycji na hdd którą możnaby ewentualnie użyć do wytworzenia takiego DVD.

Re: Sony Vaio VGN-NR300E

JeB6%li system wciaBF% jest na dysku, to prawie zawsze moBF%na go naprawi=
E6%.

Tak, partycje siEA% odczytajB1%. DostEA%p do danych bEA%dzie.
Trzeba jednak umieE6% je wykorzystaE6%.

Jak juBF% tutaj radzono, sprF3%buj wciskaE6% klawisze funkcyjne zaraz po =

uruchomieniu komputera. KtF3%ryB6% z nich powinien uruchomiE6% bootowanie=
 z20%
partycji recovery.

Zdaje siEA%, BF%e jest klub vaio. Dlaczego tam nie poszukasz pomocy ?

--20%
Mar

Site Timeline