solidne groty do lutownicy transformatorowej - znalezione

Kiedyś była tu chyba dyskusja o grotach do lutownicy transformatorowej (przy okazji lutownicy w biedronce za 19zł?). Parę osób szukało solidnych grotów "prasowanych" zamiast wyginanych z drutu miedzianego:

> 3788 GROT LUT. ZDZ LT/L Grot do lutownicy LT-100P Professional i LT-125. > Grot cechuje się długotrwałością, możliwością kształtowania ostrza, > dużą pojemnością cieplną oraz brakiem efektu "wyrzucania cyny". wyrób zastrzeżony w urzędzie patentowym RP pod nr W101699 Robi/sprzedaje je Zakład Doskonalenia Zawodowego w Łodzi, 90-563 Łódź, Łąkowa 4, tel/fax 42 6369714

Reply to
BartekK

BartekK pisze tak:

czy to stawanie cyny dęba po włączeniu prądu?

Reply to
PiteR

Użytkownik BartekK napisał:

Z oznaczenia lutownic domyślam się, że mają moc 100 i 125W. Ciekawe jak się będą sprawowały w bardziej typowej lutownicy 45/75W. Do mojej właśnie o takiej mocy producent zaleca drut o średnicy 1,45 do 1,6mm i takie faktycznie dobrze lutują.

Reply to
Maciek

W dniu 2012-04-14 20:17, Maciek pisze:

W takiej właśnie (45/75W) używam tych grotów, i spisują się świetnie. Różnica jest tylko taka, że mają znaczną bezwładność cieplną, i potrzeba

3-5s zamiast 1-2s na nagrzanie się grota, ale też nie ma problemu z cynowaniem naprawdę grubych przewodów, i wystarcza do tego moc 45W.
Reply to
BartekK

W dniu 2012-04-14 16:37, PiteR pisze:

tak, zależnie od poziomu zużycia grota, ilości i typu cyny itd potrafi wręcz wystrzelać mikro-kropelkę cyny przy włączaniu prądu

Reply to
BartekK