softwarowe rozpoznanie DS18b20, s20 i 20?

Robię mikro-terometro-termostacik (wyświetlacz 88 dla temperatur
+99/-9'C i wystarczy, ustawianie progu włącz/wyłącz przekaźnik), który
będzie miał podłączane czujniki dallasa DS18_20. Problem w tym, że układ
ma być maksymalnie prosty, łatwy do naprawy, wymiany czujnika itp, więc:
- ma działać z każdym czujnikiem (bez rozpoznawania jego nr seryjnego)
- ale ma działać też z każdym czujnikiem, tzn DS18B20, S20, i 20, a
jednak różnią się one troszkę w zawartości rejestrów/odczycie.

Więc powstaje pytanie - czy jest jakaś (oficjalna? sprawdzona?) metoda
rozpoznawania softwarowego, czy podłączony 1wire jest _S20, _B20 czy _20?

Można by teoretycznie sprawdzać domyślne wartości w "Scratchpad Memory":
       DS18S20         DS18B20
byte 0     Temperature LSB (AAh)     Temperature LSB (50h)
byte 1     Temperature MSB (00h)     Temperature MSB (05h)
byte 2     TH Register         TH Register
byte 3     TL Register         TL Register
byte 4     Reserved (FFh)         Configuration Register
byte 5     Reserved (FFh)         Reserved (FFh)
byte 6     Count Remain (0Ch)     Reserved
byte 7     Count Per °C (10h)     Reserved (10h)
byte 8     CRC             CRC
Np czy byte4FF%h czy coś innego, ale jeśli w 18b20 conf będzie FF%h ?

Może w numerze "mac" seryjnym jest jakoś zaszyta wersja czujnika?
Przeglądając dokumentacje widzę zapisy:
family code: 28h.
family code: 10h.
Prawie że fajnie, ale jak rozpoznać między ds1820 a ds18s20, skoro mają
family10%h?

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: softwarowe rozpoznanie DS18b20, s20 i 20?
BartekK wrote:
[..]

nie

[..]

Zrezygnuj z obsługi dowolnego czujnika na rzecz kompatybilnego.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

tez mi sie tak wydaje -co za problem opisać że uszkodzony czujnik nale
ży wymienic na ds18b20 i tylko taki. One są ogólnie dostępne, i tak
 trzeba isc do sklepu i kupic , wiec sie kupi akurat ten. To nie jest ogran
iczenie.

Ale gdybys problem rozwiązał to napisz cos :)

b.

Re: softwarowe rozpoznanie DS18b20, s20 i 20?

A czy na pewno Ci potrzebne odroznianie ich?
One jak widze maja dostep niemal identyczny

mw

Re: softwarowe rozpoznanie DS18b20, s20 i 20?

sposób kodowania wyniku jest inny

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: softwarowe rozpoznanie DS18b20, s20 i 20?

Ja widze, ze jednakowy.

mw

Re: softwarowe rozpoznanie DS18b20, s20 i 20?

Oj bardzo ale to bardzo nie chce mi się PDFów otwierać...

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: softwarowe rozpoznanie DS18b20, s20 i 20?
A ja nie muszę otwierać PDFów by powiedziec, że sposób kodowania jest
ten sam (zasada) ale zapis w 18b20 jest przesunięty z powodu na
regulowaną rozdzielczość 9-12bit, z tego co widzę to gdy ustawimy mu
rozdzielczość 9bit, to po przesunięciu - zapis będzie identyczny jak w
18s20. (Z = znak, T=temperatura, x = nieistotne)
DS18b20 12bit : ZZZZ ZTTT TTTT TTTT
DS18b20 11bit : ZZZZ ZTTT TTTT TTTx
DS18b20 10bit : ZZZZ ZTTT TTTT TTxx
DS18b20  9bit : ZZZZ ZTTT TTTT Txxx
DS18_20  9bit : ZZZZ ZZZZ TTTT TTTT
- jak widać wystarczy powyższe przesunąć w prawo o 3 bity uzupełniając
znakiem Z i jest to samo. Ale trzeba najpierw wiedzieć że mamy to
zrobić, bo mamy _20 lub S20 a nie B20

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: softwarowe rozpoznanie DS18b20, s20 i 20?
Tfu, dla dostosowania zapisu z ds18s20 do b20 - w lewo, niczym ciekawym
nie uzupełniając ;) a dla dostosowania zapisu z ds18b20 dp s20 - w prawo
uzupełniając znakiem ;) tak to jest jak się myśli o dwóch metodach na raz

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: softwarowe rozpoznanie DS18b20, s20 i 20?

Kiedyś napisałem mały sofcik na mega8 do destylarni jakiejś.
Chłop do mnie że ma swój czujnik już zarobiony i wkręcony w gilzę. Ja mu że
ma być taki a taki.  On mi że OK akurat taki tam jest.
Okazało się jednak że ma inny i by mu się ugotowało.