Smar pachnący Pewexem ;)

Witajcie!

Ostatnio coraz ciężej znaleźć działający serwer news, ale to OT.

Pytanie takie: W dawnych czasach dobry sprzęt typu magnetofon czy video był smarowany białym smarem odpornym na wodę, nie brudzącym się. Takie sprzęcicho marki JVC, Sony, czy jakieś inne (wtedy jeszcze prawdziwe Japończyki z Pewexu) ładnie pachniały czasem przez kilka lat.

Co to był za smar?

Reply to
Adam

W dniu 2012-06-02 09:34, Adam pisze:

jak był to nie wiem ale ten jest podobny UM141.97

tylko chyba nie pachnie.

Reply to
nazgul

W dniu 2012-06-02 09:34, Adam pisze:

Ja stosuję to:

Jest białe, ale nie pachnie Pewexem :-(

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz

Pewności, że to to samo, nie mam, nie mniej pamiętam smar, który przychodził razem z terminalami dalekopisowymi produkcji USA. Samar doskonały do mechanizmów precyzyjnych, dodatkowo nie powodujący korozji metali nieżelaznych ani tworzyw, o charakterystycznym zapachu. To był smar robiony wyłącznie na bazie składników mineralnych. Obecnie chyba nie do dostatnia bo wypierany przez syntetyki. Co do stosowania smarów i olejów tkzw. maszynowych w mechanice elektroniki, to mogą być problemy z powolnym niszczeniem elementów z niektórych tworzyw lub gumopodobnych. PP

Reply to
PL(N)umber_One