Śledzenie samochodu bez GSM i GPS - Page 2

Re: ?ledzenie samochodu bez GSM i GPS

czego
kr?tkofalowc?w
wykorzystywane.

I ktos wyrabialby sobie znak tylko po to, zeby pilnowac sobie samochodu?
Poza tym pasmo radioamatorskie to srednie miejsce dla aktywnosci typu
ochrona mienia. Nie sadze tez zapanowalo nagle
przyzwolenie na to zeby przemienniki wykorzystywane do pracy w fonii
nagle mialyby zaczac zgrzytac ramkami.

Do jako takiej efektywnosci potrzebna jest zewnetrzna antena a bardziej
kumaty zlodziej po prostu ukreci kazdy podejrzanie wygladajacy drut.

No i przemienniki maja wejscie na roznych czestotliwosciach.

--

memento lorem ipsum

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS

Jest coś takiego jak HF-APRS na 10MHz, ale nigdy nie słuchałem. Jakieś
skrócone anteny też jestem w stanie sobie wyobrazić - zwłaszcza jeśli
miałoby to pracować tylko w nadawaniu, to zawsze można kW dołożyć hi
hi hi :P

Ale to tylko w zasięgu znanych przemienników. Teraz przemienniki FMowe
w znacznej części poblokowane są CTCSSem, więc tak łatwo nie odpowie,
trzeba wiedzieć jak go otworzyć. Do tego w dużej części w
lokalizacjach przemiennikowych są digipitery APRS na 144MHz - więc
infrastruktura jest, nie ma potrzeby wynajdywać koła na nowo.
Tylko nie wiadomo czy większość amatorskich zabawek bezobsługowych w
Polsce nie zostanie w najbliższym czasie wyłączona... ale to już inna
kwestia.

Ale w dalszym ciągu nie widzę metody śledzenia pojazdu nie mając GPS...

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS

A no właśnie - idealne rozwiązanie narzucające się jako pierwsze to APRS
na 144,8 MHz. Gdyby producenci wreszcie się przebudzili i zaczęli robić
moduły możliwe do użycia od ręki (coś a'la moduł/terminal GSM),
wystarczyłoby tylko podczepić małego AVRka i APRS zrobiony. Po co komuś
utrudniać życie licencjami czy zezwoleniami? Mogłaby bez licencji być
ograniczona np. dozwolona moc nadawania i każdy byłby zadowolony.

Natomiast co do blokowania działania samochodu bez zasięgu GSM - to nie
zapaliłby nawet u mnie w garażu. Odpada.

Poza tym do kradzieży zapalanie samochodu nie jest potrzebne, wystarczy
wciągnąć na lawetę i już można się oddalić w nikomu nieznanym kierunku.
Podobnie gdy w samochodzie jest mechaniczna blokada skrzyni biegów
(teoretycznie skuteczne rozwiązanie) - wystarczy nacisnąć sprzęgło,
zerwać blokadę ruchu kierownicy i już można go odholować, nawet starym
polonezem.

Oczywiście nie zakładajcie, że rozwiązanie zrobione w 1 egzemplarzu
będzie mieć sens ekonomiczny. Chociaż same elementy nie powinny
kosztować więcej niż założenie LoJack'a.

               http://dybkowski.net/

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS

http://www.byonics.com/mt-rtg - tu już nawet nie musisz AVRka podpinać
:) Wyjmujesz z pudełka i jedziesz.

To już kwestia filozoficzna. Ograniczona moc bez licencji to jest CB i
PMR; kto licencję chce mieć, to ma - 82PLN pozwolenie to nie taka
bariera, egzamin też bardzo prosty. Nie jest źle. Dla przypomnienia -
jeszcze 10 lat temu za CB radio trzeba było corocznie abonament płacić :)

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS

O, fajne. Ale cena niefajna.
Da się taniej? Może istnieje odpowiednik od jakiegoś Chińczyka? Byonics
LLC to USA i stąd pewnie taka cena.

No właśnie dziwne, że tego samego nie da się zrobić w paśmie PMR? Zwykłe
ręczne radyjka mają zasięg kilku km a antena tak mała, że zmieści się
razem z resztą sprzętu w samochodowym schowku.

               http://dybkowski.net/

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS

Zwykłe
Ale autor wątku chciał mić zasięg 700km. To tylko na niskich
częstotliwościach więc nieosiągalne w samochodzie z powodu wymiarów anteny
nadawczej. Na 2m/70 cm są przemienniki więc można coś główkować. Na CB
czy
PMR najprościej ale zasięg już nie ten.

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS

W żadnym.
--
Jacek

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS
Dnia 2013-05-14, o godz. 23:58:01

ciej przy
gps

ów GPS i GSM.

Wystarczy uzależnić odpalenie samochodu od działania w/w sys
temów z
ewentualnym tajemniczym guziczkiem jako plan B.

--
http://edudesk.pl - Komputery, sieci, naprawa, strony www, GIS. Toruń.

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS

Dostęp do internetu drogą satelitarną coraz tańszy :) nawet bi-dir :)
Antena na dach i masz internet bez GSM :)

Możesz też szukać otwartych wi-fi w Macdonaldach :)

Z tym CB to też niezły pomysł. Najlepiej sygnalizować kradzież 1kHz na
kanale 19. Momentalnie gościa złapią i mu wp^&$&^*lą.
Albo jeszcze lepiej na częstotliwości pewnego Ojca R. - miłośnicy w/w
załatwią sprawę na cacy.

Powodzenia

Adam Górski

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS

A to by nie było głupie. Tylko nie piskiem, a nagraniem:

"Tu automatyczny system alarmowania. Pojazd nadający ten sygnał został
skradziony."

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS

i dodatkowo "telefon komórkowy właściciela xxx-xxx-xxx, uprasza się
o powiadomienie o aktualnej lokalizacji" :-)

Szkoda tylko że wjazd takim samochodem do uziemionego
garażu blaszaka albo kontenera TIR lub nawet odpięcie aku
i masz pozamiatane...

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS

Gorzej w przypadku fałszywego alarmu jak właścicielowi wpi^&$&^*lą.
Mało to alarmów antywłamaniowych na parkingach pod blokami wyje
bez powodu dla którego zostały przeznaczone?? To jest straszna zaraza...

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS

Nie - to blad programisty :-)

J.

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS

To nie błąd, to dodatkowa funkcjonalność ;-)

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS

U nas się mówi : "To nie błąd to ficzer" :)

Adam

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS

To u was w Usiech też? :))
Mnie ostatnio pod oknami wyje taki biały samochód, ściślej, to jest tercet,
syrenki alarmowej, trąbnika, dość donośnego (ale z mojej byłej Łady nie
przebije) :)) i migających świateł (dzięki którym namierzyłem z okna,
który
to), potrafi o 1-2 w nocy z niczego się "rozpłakać", bo ani wiatr, ani
przechodzący pies/kot/człowiek, ani jakiś hałas (choć to przy TŁ) mogacy
wyzwolić alarm zbitej szyby... śjakieś w.cz. też raczej nie..., po prostu,
płacze, kiedy zechce, jak jakiś nieleczony turetyk :)) Służb nie wzywam,
szkoda mi baterii w telefonie.

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS
szacz-gsm-gps-jammer-...
GSM.

Maritexowe sa reklamowane jako odporne na zagluszanie. Ile w tym
prawdy? Testowac.

nie z

Ja tam nie wiem, ale miedzy PZU a reszta taniochy jest przepasc. Tak
usredniajac znane mi przypadki. Wiec:) cena ubezpieczenia ma
znaczenie. A niezwiazany z tematem pomysl zabezpieczenia to sposob z
PE nadajnik - odbiornik, przy utracie sygnalu z nadajnika w
samochodzie, wlaczal sie alarm w domu. Tj. jak samochod odjechal na
tyle ze domowy odbiornik utracil sygnal to zalaczal alarm.

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS
jako że dyskusja podąża w kierunku odwiedzenia Ciebie od zamiarów, to ja
się dołączę. Proponuje ubezpieczenie + ładunek wybuchowy w samochodach,
aktywowany brakiem rozbrojenia co 24 godziny. Tak wiem, niebezpieczne,
ale jakby pomyśleć, to można tak zabezpieczyć żeby samo nie odpaliło.

ToMasz

Ps żadnym nadajnikiem w aucie,  nie obejmiesz całej polski. Patrz maszt
i moce polskie radio program 1

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS

Dobra, to jest jasne. Chodziło mi o możliwość routingu danych albo od
razu wpychanie ich do internetu tam gdzie zostały odebrane (jak APRS czy
właściwie też GSM).

Bynajmniej nie chcę antenką samochodową i jednym wzmacniaczem przesłać
bezpośrednio danych na 700 km. Chociaż w paśmie KF byłoby możliwe...

               http://dybkowski.net/

Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS

Zaledwie możliwe. Nie polegałbym na tym. Lista czynników warunkujących do
krótkich raczej nie należy...