Słabszy i tańszy "odpowiednik" AD8221

Witam!

Czy zna ktoś może jakiś wzmacniacz różnicowy tańszy (i może być słabszy) niż AD8221, ale o takim samym pinoucie, czyli:

1 i 4 - wejścia - i + 2 i 3 - rezystor ustalający wzmocnienie 8 i 5 - Vs+ i Vs- 7 - wyjście 6 - Vref

Chciałbym po prostu zastosować w miejscu AD8221 coś tańszego, może być też mniej dokładnego. Ale kynarowanie nie wchodzi w grę, dlatego kluczowy jest dla mnie taki sam rozkład wyprowadzeń. Resztę parametrów sam sobie sprawdzę, czy pasują. Niestety, o ile można szukać po różnych parametrach, to ciężko z automatu wyszukać układy, o tym samym "pinoucie". Dlatego liczę, że ktoś, kto więcej siedzi w analogówce może rzuci mi jakimś symbolem z głowy :). Będę wdzięczny.

Reply to
Konop

W dniu 2012-10-21 13:41, Konop pisze:

18 zł za porządny wzmacniacz instrumentalny? Wydawało mi się, że to jest bardzo dobra cena za wzmacniacz różnicowy.
Reply to
Mario

Nie zaprzeczam. Cena jest dobra, ale chcę mieć możliwość wstawienia zamiennie czegoś tańszego, co może być dużo słabsze niż "porządny wzmacniacz instrumentalny". Coś pokroju AD623, który jest ponad 2x tańszy, ale niestety ma inny "pinout". Ale coś czuję, że nie znajdę niczego tańszego i gorszego, ale "pasującego". A szkoda... .

Reply to
Konop

W dniu 2012-10-21 13:41, Konop pisze:

To ja się dołączam do pytania, ale w drugą stronę - jaki pinout przyjąć, tak by dało się wkładać w to samo miejsce jakiś porządny wzmacniacz, właśnie klasy ad8221, oraz coś najtańszego, nawet ua741 by wystarczył. Miejsca na PCB nie ma za wiele, tak by dało się zrobić dwa miejsca oddzielne, a wzmacniacz musi być w jednej wersji urządzenia "bardzo dobry" - a w innej - w zasadzie dowolny.

Reply to
BartekK

Am 23.10.2012 14:45, schrieb BartekK:

To jest akurat łatwiejsze, bo klasyczny pinout (741) mają prawie wszystkie wzmacniacze operacyjne. Instrumentalne mają inny pinout ze względu na przesłuchy między zasilaniem a wejściami, "klasycznym" osiągniesz może 100dB CMRR max. Dlatego masz w instrumentalnym wejścia z jednej strony, daleko od siebie, wyjście i zasilanie z drugiej. Są też operacyjne z tym pinoutem, ale rzadko spotykane (widziałem tylko u AD) i też nietanie (rzędu AD8221)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok