Skrócić grot - można?

Witam!!

Zamówiłem sobie grot do lutownicy. Niestety, zły. Zbyt długa jest część wewnętrzna (tzn. ta, która wchodzi do grzałki). Pytanie - czy mogę taki grot skrócić czy raczej mu to zaszkodzi?? Na ile ważne jest pokrycie czymś powierzchni styku wewnętrznego? Na ile dobrze grot ten musi się stykać z grzałką swoją podstawą (a na ile wystarczą ścianki boczne)?? Mogę go obciąć, czy raczej dać sobie spokój?? Grot pochodzi z tej aukcji:

ęść tylna powinna mieć nie 27, a 18 mm :(...

Pozdrawiam Konop

PS Przy okazji ostrzeżenie - wbrew temu, co pisze sprzedający, grot nie pasuje do stacji SL10 :P...

Reply to
Konop

Dnia Mon, 09 Mar 2009 17:49:49 +0100, Konop napisał(a):

Nie bardzo, z dwóch powodów:

  1. odsłonisz miedź spod pokrycia galwanicznego i zacznie się niszczyć.
  2. utniesz nakładkę ferromagnetyczną od regulacji temperatury.
Reply to
Jacek Maciejewski

Jacek Maciejewski pisze:

Jak bym obciął..

Zanim się zniszczy od tyłu to przód już będzie kończył żywot.

Na 99% Solomony mają regulację na termoparze, więc to na nic nie wpłynie.

Z tego co pamiętam to nawet ludziska stosowali zbyt krótkie groty z Weller-a, i jakoś to działało.

Reply to
Dumak

Z tego co wiem te lutownice nie posiadają regulacji temperatury "w grocie" tylko w kolbie, więc nie powinno z tym być problemu. Że grot się będzie psuł "od tyłu", to wiem, tylko nie wiem na ile szybko ;)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Użytkownik "Konop" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:gp3rse$npp$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Tnij, opisz wrażenia. Tak czy siak masz zbędne, tanie groty do wyrzucenia.

h pisze:

Ja uciąłem i działa normalnie.

Dariusz Żołna

Reply to
Dariusz Żołna

Konop pisze:

Weller miał lutownice mierzące efektem Curie temperaturę grota. A tańsze miały regulację mechanicznym termostatem opartym na tym efekcie. Zmiana temperatury grota polegała na wstawieniu grota z innym materiałem magnetycznym.

Reply to
Mario