Skrócić grot - można?

Witam!!

    Zamówiłem sobie grot do lutownicy. Niestety, zły. Zbyt długa jest
część wewnętrzna (tzn. ta, która wchodzi do grzałki). Pytanie - czy mogę
taki grot skrócić czy raczej mu to zaszkodzi?? Na ile ważne jest
pokrycie czymś powierzchni styku wewnętrznego? Na ile dobrze grot ten
musi się stykać z grzałką swoją podstawą (a na ile wystarczą ścianki
boczne)?? Mogę go obciąć, czy raczej dać sobie spokój?? Grot pochodzi z
tej aukcji:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item54%6582931
Część tylna powinna mieć nie 27, a 18 mm :(...

Pozdrawiam
Konop

PS Przy okazji ostrzeżenie - wbrew temu, co pisze sprzedający, grot nie
pasuje do stacji SL10 :P...

Re: Skrócić grot - można?

Nie bardzo, z dwóch powodów:
1. odsłonisz miedź spod pokrycia galwanicznego i zacznie się niszczyć.
2. utniesz nakładkę ferromagnetyczną od regulacji temperatury.
--
Jacek

Re: Skrócić grot - można?

Jak bym obciął..

Zanim się zniszczy od tyłu to przód już będzie kończył żywot.

Na 99%  Solomony mają regulację na termoparze, więc to na nic nie wpłynie.

Z tego co pamiętam to nawet ludziska stosowali zbyt krótkie groty z
Weller-a, i jakoś to działało.

Dumak

Re: Skrócić grot - można?

Z tego co wiem te lutownice nie posiadają regulacji temperatury "w
grocie" tylko w kolbie, więc nie powinno z tym być problemu. Że grot się
będzie psuł "od tyłu", to wiem, tylko nie wiem na ile szybko ;)...

Pozdrawiam
Konop

Re: Skrócić grot - można?

Tnij, opisz wrażenia.
Tak czy siak masz zbędne, tanie groty do wyrzucenia.

Re: Skrócić grot - można?

Ja uciąłem i działa normalnie.

Dariusz Żołna

Re: Skrócić grot - można?

Weller miał lutownice mierzące efektem Curie temperaturę grota. A tańsze
miały regulację mechanicznym termostatem opartym  na tym efekcie. Zmiana
temperatury grota polegała na wstawieniu grota z innym materiałem
magnetycznym.