Sklejanie styków przekaźnika - Page 2

Re: Sklejanie styków przekaźnika

Kolego w mojej branży jest tak, że montujesz urządzenie _u_klienta_,
dajesz mu gwarancję, serwisujesz, konserwujesz. I nie jedziesz na serwis
jak masz czas, tylko JUŻ.

Mirek.

Re: Sklejanie styków przekaźnika
uszkodzenia
Rozumiem. Chodzi o jeżdżenie.
Tak, zauważam ten argument.
Bardzo często zdarza mi się ktoś, kto opowiada bajki o tym jak to on
solidnie pracuje,
a jak klient zawoła, to on bardzo chętnie pojedzie.
Potem sprowadza się to do wynagrodzenia.
Potem okazuje się, że jest fajnie jak jedzie się do tego samego klienta ileś
razy
i za każdym razem się "konserwuje" i naprawia, bo jest "robota", a jak jest
robota,
to jest "kasa".
Potem...
Widzę takich ludzi w wielku 50 lat +, którzy wspominają jak to było fajnie,
jak się jeździło, konserwowało i naprawiało.
Mają w małym palcu doświadczenia z małego czy większego zbioru przypadków.
Problem w tym, że worek na te przypadki jest nierozciągliwy, taki był i
nigdy nikt nie chciał do niego wrzucić coś nowego,
bo po co, jak jest kasa.
Dziś już nikt nie zawoła po nich,
a nowej wiedzy - brak.
Powodzenia w Twojej branży, pamiętaj jednak, że ona się zmienia.
S.

Re: Sklejanie styków przekaźnika
Użytkownik "Sylwester Łazar"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jedb8m$85c$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Tylko zapominasz o paru rzeczach:
a) maszyneria z dobrze dobranymi przekaznikami chodzi zasadniczo dosc
dlugo. Na tyle dlugo ze przekazniki ciagle sa stosowane.
b) jak zle trafisz, to do SSR bedziesz jezdzil czesto, i to na wlasny
koszt.
c) klient woli jak mu maszyna moze byc konserwowana w wybranym przez
niego czasie, a nie pada nie wiadomo kiedy.
    Nawet jesli ma zaplacic za wymiane wszystkich przekaznikow - choc
to juz kwestia ceny.
    A wymienisz mu SSR'y na zapas ?
d) przy mniej skomplikowanych maszynach klient woli ze maszyna po
dwoch wlaczeniach chodzi dobrze, za to wcale nie akceptuje awarii po
ktorych pol zakladu mu stoi.
     przy bardziej skomplikowanych tez by akceptowal, ale to sie
raczej nie zdarza :-)
     SSR jak padnie, to juz raczej na amen :-)

Oczywiscie przekazniki do wielu rzeczy sie nie nadaja, polprzewodniki
coraz mocniejsze, uklady rozbudowane i polprzewodniki chronia (SSR
raczej nie dotyczy).

J.

Re: Sklejanie styków przekaźnika

Dobra - poddaję się. Zakładam klientom przekaźniki żeby do nich jeździć
i doić ich z kasy - to w końcu kretyni a konkurencji nie mam żadnej.

Mirek.

Re: Sklejanie styków pr zekaźnika

Co się dziwisz - rozmawiasz z kolegą, który na pytanie ,,dlaczego ten
stycznik nie został poprawnie dobrany?'' odpowiada: ,,a mam tu takie
fajne coś co zawsze zadziała i jest cool, bo elektroniczne''. Jak ma
się w ręku młotek, to wszystko w okolicy wydaje się gwoździem, no nie?

PS. Widziałeś aby ktoś tu zaproponował dobór stycznika według
kategorii użytkowania łącznika? No czasami pojawiła się sugestia że
skoro to świetlówka (jarznik) to może nie można łączyć prądu
nominalnego tylko ,,trochę'' mniejszy. I jak się dobiera aparaty na
przysłowiową pałę to się ma.
--
Grzegorz Krukowski

Re: Sklejanie styków przekaźnika

Witaj w klubie. A klub nam się rozrasta :-)

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Sklejanie styków przekaźnika

Nie wiem co widzisz złego w tym, że ludzie jeżdżący na serwisy znają się
na tym co robią. Uważasz ich za dinozaury potrafiące rozwiązać jakąś
policzalną liczbę przypadków awarii. A niby gdzie jest inaczej? Na
podparcie tezy o wyższości SSRów tworzysz sobie jakiś utopijny świat
przekaźników półprzewodnikowych w którym nie trzeba naprawiać maszyn w
nie wyposażonych. A prawda jest taka, że kiedyś wymieniało się
uszkodzony przekaźnik za 10 zł a teraz wymienia się cały moduł
sterowania mocą bo znajdujące się w nim MOSy czy SSRy są albo trudne do
zidentyfikowania albo zalane masą, żeby się nie dało wymienić. Maszyny
coraz bardziej projektowane są przez księgowych tak żeby dało się potem
nieźle zarobić na serwisach.

Re: Sklejanie styków przekaźnika

Dlaczego miałbym być zły na siebie?
Po prostu obserwuję, rozmawiam z ludźmi i wyciągam wnioski.

Utopijny to jest socjalizm.
Nic nie tworzę, tylko obserwuję, oceniam co dobre i wybieram.
Ty wybierasz styki.
Problem w tym, że robimy to dla ludzi. Co złego jest w tym, że za cel
obieram sobie eliminację
najsłabszych ogniw w systemie?
Słyszałeś do roku 1995 o naprawach płyt głównych i kart graficznych z
powodu awarii elektrolitów?
Co złego w tym, aby wyrugować też z elektroniki ten element raczej
chemiczny?

Przesadzasz. To jest kwestia wiedzy i odwagi dłubania w poliuretanie.
Zgagazam się, że lokalizacja uszkodzonego przekaźnika jest bardziej prosta.

To prawda.
To był pierwszy etap.
Drugi etap zachłanności jest już taki:
Niemniej są 20 letnie maszyny, w których producent też utrudniał serwis
poprzez utajnienie,
a dziś oznajmia, że jemu samemu nie zależy na naprawie. Kupcie cała nową
maszynę,
lub sterowanie w cenie nowej całej maszyny lub drożej!
Nie wiem już jaki może być 3 etap.
Może taki:
Kup maszynę na 5 lat. Po tym czasie procesor przestaje załączać zawory na
obwodzie smarowania.
W siódmym roku wyłącza pompę oleju w celu pewności zatarcia mechaniki?

W sumie w tej sytuacji darcie kotów o głupie przekaźniki nie ma sensu.
S.

Re: Sklejanie styków przekaźnika

Nie ja wybieram, tylko automatyka jest nadal robiona na przekaźnikach
elektromechanicznych. Masz je w sterownikach PLC, barierach  optycznych,
ogranicznikach obciążenia. Tak samo sygnał błędu czy gotowości w falowniku.

O tym ze jest uzasadniona przesiadka na SSRy dowiem się gdy w
popularnych PLC producenci masowo zaczną je stosować zamiast przekaźników.

Jeśli ma się coś lepszego w zamian.

Trochę prawdy w tym jest, ale to jest zawsze balansowanie między
możliwym dodatkowym zarobkiem a utratą reputacji.Nie można klienta robić
w ciula bardziej niż inni producenci. Ale z drugiej strony klient ma
świadomość, że eksploatacja maszyny też kosztuje i  trzeba od czasu do
czasu zapłacić za jakiś serwis.

 > W sumie w tej sytuacji darcie kotów o głupie przekaźniki nie ma sensu.

Zgadza się. Moim zdaniem pogłoski o ich śmierci są trochę przedwczesne.

Re: Sklejanie styków przekaźnika

Trudno zeby sie szkodzilo cos czego nie ma.
No nie, przesadzam, byly - tylko znacznie mniej obciazone.

Bynajmniej nie wsadzono ich tam zeby sie psuly po gwarancji ... hm, a moze
i wsadzono ..

Tylko nie bardzo jest jak ..

J.

Re: Sklejanie stykĂłw przekaĹşnika
In the darkest hour on Sun, 8 Jan 2012 18:01:26 +0100,

Ja u siebie do sterowania rolet uĹźywam RCS-4, ktĂłry zawiera... 3
przekaźniki. Do sterowania światłem PBM-05, który zawiera 1 przekaźnik.
Miłą zaletą obu jest to, że nie pobierają prąðu w stanie czuwania.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
[ 08:50:15 user up 13042 days, 20:45,  1 user, load average: 0.63, 0.01, 0.98 ]

Re: Sklejanie styków przekaźnika

Moge prosic o rozwiniecie ?

Nie bardzo rozmiem sensu pytania.

I znow - ale w jakim celu ? Tyrystory widzialem na 1200A.

Raczej bym zadal pytanie czy ten ST202 poradzi sobie z wlaczaniem 500W
silnika albo 500W w zarowkach. No dobra - 450W.

Ale to dziala w obie strony - zastap mosfety triakami. Nie da sie ?
A to niespodzianka ..

J.

Re: Sklejanie styków przekaźnika
Coś tam było o upływności.
Podłączyłem go wprost do sieci 230V. Niestety się załączył i bum.

S202,

Nie rozwiązałeś jeszcze żadnego, a już masz problemy i próbujesz zmienić
zestaw pytań :-)

S.

.

Re: Sklejanie styków przekaźnika

I ja proponowalem zeby go podlaczac wprost do sieci ?
Normalnie czy zeby cos udowodnic ?

Ale teraz podlacz tak przekaznik ... i widzisz ze lepszy :-)

Bo te pytania jakeis dziwne :-)

J.

Re: Sklejanie styków przekaźnika

Gasik do tyrystora dodaje sie z definicji :-)

A tak z ciekawosci - sprawdz prad uplywu.
Ciekaw jestem czy ma wbudowany :-)

J.

Re: Sklejanie stykĂłw przekaĹşnika

Może słowo-klucz: ZCD?
Też się łamię żeby spróbować S202 w wersji z ZCD (ZCC) (bo bez tego to
chyba nie ma sensu), zastanawiam się również nad wersją z wbudowanym
snubberem. No i pytanie: co się stanie po niekontrolowanym zaniku
zasilania czy innych "nieprzewidywalnych" sytuacjach?
Poza tym BT136 jest dość słaby, jakoś nie mam zaufania do triaków na
mniej niż 10A właśnie.

Pozdrawiam

DD

Re: Sklejanie styków przekaźnika

http://www.satel.pl/pl/product/113/INT-IORS,Ekspander-wejsc-i-wyjsc-na-szyne-DIN

Może tam są jakies przekażniki do d.....y i trzeba by je wymienic na inne?
Jeżeli chcesz w miarę tanio to poprawić (naprawić) bez wymiany przekaźnikow,
to daj dodatkowy porządny stycznik (przekaźnik) w obwodzie załanczania
każdego przekaźnika. Przekażnik twojego urządzenia będzie załanczał tylko
stycznik, a ten światła czy co tam chcesz.  Tak się kiedyś robiło dla
ochrony styków programatorów w pralkach (grzałka wody) np. Lunach.
Taniej bylo założyc dodatkowy przekaźnik niż kupowac nowy drogi programator
gdy się styki poupalały.

J.

Re: Sklejanie styków przekaźnika
Ile kosztuje?
20 zł?
Po co.
Jeśli już wymieniać to zrezygnować z tej technologii.
Jest taniej i lepiej.

To prawda. Sam tak przerabiałem pralkę BIO gdzieś tak 3 dekady temu.
Wtedy byłem z tego dumny, a wszyscy mnie chwalili.
Gdybym pozostał z tą dumą do dziś to przegapiłbym rozwój w elektronice.
W tym czasie już widziałem w Berlinie tzw. Zachodnim sklep Conrad
Elektronik,
gdzie asortyment powalał na kolana.
Pewnie SSR też były.

--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail /

Re: Sklejanie styków przekaźnika

http://www.satel.pl/pl/product/113/INT-IORS,Ekspander-wejsc-i-wyjsc-na-szyne-DIN

Takie zjawisko nie powinno mieć miejsca. Czy pisałeś do Satela podając
objawy i opisując załączane obciążenie? Może im się trafiła partia
badziewnych przekaźników, znaja problem i ci wymienią urządzenie?
--
Jacek

Re: Sklejanie styków pr zekaźnika

Do lamp HQI dobieraj przekaźnik według mocy w kategorii AC-5A. A że
spotkać jest je trudno (najczęściej oferują je producenci systemów
oświetlenia) to łatwiej ci będzie je dobrać według kategorii AC-3 lub
AC-15.

Ten przełącznik (Satel) de facto jest w klasie AC-1 i w
AC-5A/AC-3/AC-15 ma może obiążalność łączeniową rzędu 1-1,5A, także
dostawienie drugiego, poprawnie dobranego przekaźnika jest niezbędne.
Może napisałem dlatego, że moce przy różnych rodzajach obciążenia
zależą od konstrukcji styków i to jedynie producent może określić ile
jest to naprawdę.

Co do oświetlenia led - stawiam na to że ono jednak startuje z dużym
pikiem prądowym, czego efektem jest zespawanie styku. Także zaleciłbym
to samo co dla HID ;)

--
Grzegorz Krukowski

Site Timeline