Skaner kodów paskowych

MoBF%e pomoBF%ecie, moBF%e ktoB6% wie. ChciaB3%bym zbudowaE6% ukB3%ad odc=
zytu kodF3%w20%
paskowych skB3%adajB1%cy siEA% mniej wiEA%cej z:

Skaner standard z wyjB6%ciem usb/rs232 + ukB3%ad odczytu kodu z wyjB6%cie=
m20%
najlepiej szeregowym + procesor interpretujB1%cy kod - on za zadanie20%
akurat u mnie bEA%dzie miaB3% tylko wyB6%wietlenie odpowiedniej informacj=
i w20%
zaleBF%noB6%ci od kodu.

UBF%ywam kodu code39 (takB1% czcionkEA% darmowB1% mam :)) ), skaner stand=
ardowy.20%
Problem jest w tym ukB3%adzie odczytujB1%cym kod i dajB1%cym wyjB6%cie na=
20%
procesor. Zna ktoB6% moBF%e jakieB6% rozwiB1%zania i moBF%e poradziE6%? M=
oBF%e da siEA%20
bezpoB6%rednio skaner na procesor rzuciE6% tylko jakim protokoB3%em wtedy=
20%
idzie informacja?

DziEA%kujEA% za wszelkie rady i sugestie,

Janusz
stclaus

Re: Skaner kodów paskowych

Ale z czym masz problem ? Skaner wysyla przez rs232 wprost kod ktory
jest przez paski symbolizowany. tzn kolejne cyferki w kodzie ASCII.

J.

Re: Skaner kodów paskowych
? MoBF%e da siEA%20

DziEA%ki za szybkB1% odpowiedBC%. ZaskoczyB3%eB6% mnie nie wiedziaB3%em z=
e to wysyB3%a20%
kolejne literki w ASCII. MoBF%esz mi powiedzieE6% coB6% wiEA%cej na ten t=
emat?20%
jaka jest prEA%dkoB6%E6 transmisji, czy jest bit startu /koF1%ca, czy mo=
BF%e20%
wysyB3%a teBF% gwiazdki ktF3%re sB1% dla skanera bitami startu/koF1%ca, c=
okolwiek20%
co uB3%atwiB3%oby mi zaprogramowanie procka.
Czy tak samo jest w przypadku uBF%ycia usb zamiast rs-a?

Pozdrawiam

Janusz
stclaus

Re: Skaner kodów paskowych

Znajdziesz w instrukcji. Wraz z setka opcji do ustawienia.
Podlacz sobie taki skaner do peceta, odpal hyperterminal, zobaczysz
sam co przychodzi.

USB nie znam, ale wietrze spore problemy.
Najpierw musisz miec procka z usb-master [wiekszosc malych jest
slave], potem stosownie oprogramowac USB, i dopiero wtedy sie
zastanawiac czy bedzie udawal port szeregowy, czy moze klawiature .. a
wtedy to nie wiem czy nie w skan-kodach klawiatury.

J.

Re: Skaner kodów paskowych

W przypadku USB skaner udaje klawiaturę (urządzenie HID). Więc
dostaniesz skan-kody zamiast znaków ASCII.

http://download.microsoft.com/download/1/6/1/161ba512-40e2-4cc9-843a-923143f3456c/scancode.doc

Tutaj masz link do uproszczonego hosta zrobionego na AVR, który potrafi
współpracować z klawiaturami i myszkami USB:

http://www.asahi-net.or.jp/~qx5k-iskw/robot/usbhost.html#usbhost02

Re: Skaner kodów paskowych

To działa tylko z prędkością LowSpeed. Mała szansa, aby skaner umiał z
taką działać (BTW: nawet współczesne myszki już przeszły na FullSpeed).

Ja się spotkałem ze skanerem na USB wymagającym specjalnych sterowników
dostarczonych przez producenta, po zaaplikowaniu których udawał
klawiaturę. Gdyby chodziło o zwykły HID pewnie by tak producent nie
skomplikował sprawy. Tym bardziej nie da się z takim modelem dogadać
samemu. Jeżeli jest wybór to lepiej kupić skaner na RS232 albo PS/2.

Re: Skaner kodów paskowych

Wydawało mi się, że urządzenia HDI muszą działać także przy low-speed.
Muszę sprawdzić w specyfikacji usb.

Re: Skaner kodów paskowych

Nigdzie nie znalazłem takiego ograniczenia w dokumentacji klasy HID. Jak
dotąd prawie wszystko (myszy/klawiatury) było LowSpeed bo po co komu
większa prędkość. Ale akurat zapaleni gracze zwracają uwagę na czas
reakcji myszy i dlatego też myszy dla graczy (ogólnie mówiąc te co
lepsze nowe) gadają z komputerem z prędkością FullSpeed. Chodzi tu nie
tyle o sam transfer, ale o całkowity czas reakcji (myszka czeka na ramkę
IN, wysyła pakiet albo kilka gdy się nie mieści). Do tego HID z
prędkością FullSpeed może wysyłać pakiety po 64 bajty max, a przy
LowSpeed tylko 8 bajtów.

Re: Skaner kodów paskowych

Skanery mają ogromne mozliwości konfiguracji. Do kazdego skanera jaki
widzialem dołaczony jest bogaty zbiór kodów konfigurujących go do pracy
w różnych trybach. od zmiany RS/USB/PS/2 przez konkretne ustalanie jakie
znaki wysyłać (np. poprzedzone nazwa kodu, w hex albo ascii, zakończone
odpowiednia sekwencją, np konca linii itd). W najbardziej oczywistej
formie dostaniesz N-bajtow w postaci ASCII zakończonych znakiem który
uznasz za stosowny przy konfiguracji. Po prostu poczytaj instrukcje.

A masz procesor z hostem USB? jak nie to nie ma znaczenia jak to wygląda
w USB, i tak tego nie dasz rady wykorzystać.

Re: Skaner kodów paskowych

Z tym ze zeby tak sie dalo, to musza byc trzy wtyczki, albo port
jakis wielosystemowy.

O ile USB i PS2 daje sie pogodzic na jednej wtyczce, to RS-232
raczej nie.
Zaraz .. myszki RS232/PS2 byly.

J.

Re: Skaner kodów paskowych

Skaner ktory miałem jakiś czas temu w reku mial po swojej stronie
wtyczkę RJ45 a po drugiej stronie dowolnie inną zamówiona. 8 stykow RJ45
zalatwia USB/RS/keyb/PS2.

Re: Skaner kodów paskowych

Może na początek pochwal się jaki skaner chcesz zaprzęgnąć. Potem
zdobądź do niego instrukcję (nie ulotkę marketngową). Z instrukcji się
wiele dowiesz.
A potem można dyskutować.

--
DJ

Re: Skaner kodów paskowych
No popatrz siEA% a ja myB6%laB3%em BF%e to lista dyskusyjne i tu moBF%na =
w ogF3%le20%
dyskutowaE6%. Ale widzEA% BF%e jak wielu na forach wyznajesz zasadEA%: "j=
ak nie20%
wiesz wszystkiego to nie pytaj"

Jestem na etapie koncepcyjnym, nie mam nic zdefiniowane i nic wybrane. Z =

racji BF%e wiedzEA% w temacie skanerF3%w mam maB3%B1 to pytam coby zrobi=
E6%20
rekonesans informacyjny. Zwykle tak zaczynam, takBF%e przeglB1%dajB1%c i =

pytajB1%c na grupach... No ale cF3%BF jak wymagasz abym z gotowym projek=
tem20%
mF3%gB3% sie zapytaE6%....

stclaus

Re: Skaner kodów paskowych

Raczej "jak nie wiesz o co zapytać, to nie pytaj..."

cytat:
"Używam kodu code39 (taką czcionkę darmową mam :)) ), skaner standardowy."

to używasz ten "skaner standardowy"? czy "nic wybrane"

Ściągnij instrukcje do kilku skanerów, które masz zamiar stosować.
Jak chcesz do procesora, to celuj raczej w rs232, będzie najmniej kłopotliwy.

I jak ktoś pyta jaki sprzęt masz, i proponuje Ci zapoznanie się z
instrukcją, aby była możliwa dyskusja, to posłuchaj dobrych rad, a nie
podskakuj jak wsza na grzebieniu. Dla własnego dobra.

--
DJ

Re: Skaner kodów paskowych

W pracy wykorzystujemy głównie skanery firmy Symbol (aktualnie wykupiony
przez Motorole).
Z nimi zawsze było najmniej problemów i mają bardzo duże możliwości
konfiguracyjne.
Co dostaniesz w odpowiedzi to sobie prawie dowolnie możesz skonfigurować.
Mogą to być
znaki ascii jak i dane binarne, można było także ustawić czy mają być
wysyłane informacje
o rodzaju kodu, znaki prefiksu i sufiksu. W symbolach ceniłem sobie to, że
można było wydobyć
info o znakach FNC1 oddzielająctych poszczególne sekcje IZ w kodach EAN128,
przy innych
skanerach było z tym kiepsko.
Można kupić skanery z praktycznie dowolnym medium transmisyjnym.
RS232, USB, PS/2, Bluetooth jak i WiFi. Te które mieliśmy były RS232/PS2 -
przełanczane.
Skanerami na USB dużo sie nie bawilem ale te nie miały wymiennego kabla i
nie wiem czy można było
jakoś podłączyć pod RS232 czy PS/2.
Jak chcesz używać z procesorem to zalecałbym jednak cos co pracuje z RS232,
najmniej problemów
będziesz mieć. Te z którymi miałem do czynienia standardowo pracowaly z
prędkościa 9600 8,n,1
ale chyba dało się skonfigurować inaczej, jednak jak konfigurację robiło sie
programowo to od  takich
parametrów trzeba było wyjść.

Pozdrawiam,
bhk

[...]

Plus ewentualne znaki sterujące. Szczegóły do wyszukania w dokumentacji
skanera.

--
DJ

Re: Skaner kodów paskowych
DziEA%ki wszystkim za pomoc, bardzo przybliBF%yliB6%cie mi temat.

Pozdrawiam

stclaus

Site Timeline