Skąd wziąć płytki ceramiczne?

Grupowicze niejednokrotnie zaskakiwali nieoczywistymi skojarzeniami, więc spróbuję i tym razem.

Czy przychodzi Wam na myśl jakieś źródło płytek ceramicznych o gładkiej powierzchni (z Al2O3, o AlN póki co nie marzę, choć akurat wiem, gdzie kupić)? Wymiary kilka na kilka centymetrów, mogę się dostosować, a chcę sprawdzić pewien pomysł. Chodzi mi o coś takiego:

ale o 4+ razy większej powierzchni.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qlsmiq$1b8i$ snipped-for-privacy@gioia.aioe.org...

Cos tam google znajduje, nawet sporo

Swoja droga - takie bardzo gladkie plytki to sa stosowane w domowych zaworach/bateriach do wody ... ciekawe skad to biora i jak sie to robi ..

W dniu środa, 18 września 2019 09:32:43 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski napisał:

Nie jestem szpecem, ale widuję układy hybrydowe od tych ludków:

Dryndnij, zapytaj. Piszą o rezystorach smd na zamówienie, więc może Cię poratują kawałkiem.

Jeżeli zadowoli Cię mały kawałek i nie chcesz nikomu truć dupska, kup sobie odbiornik na 433MHz wykonany na ceramice, tylko soldermaskę trza drapnąć ściernym.

A to to z twojego linku nie jest czasem elastyczne "coś" z dodatkiem ceramiki?

Reply to
detlef.detlefruser

Dnia Wed, 18 Sep 2019 09:32:42 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

A nie możesz skleić czterech krawędziami?

Reply to
Jacek Maciejewski

I na tym kleju mam położyć ścieżkę, którą idzie kilka kilowoltów? Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu 19.09.2019 o 00:48, Piotr Wyderski pisze:

No daj spokój, pomyśl! Przecież płytki nie musisz koniecznie "krawędziami", lepiej do jakiejś "podstawki". O ile oczywiście nie przeszkadza Ci wzrost grubości. A klejów to teraz temat właśnie katuję, poxipol to potęga! Tyle, że musisz odczekać swoje. Do pełnego związania 24 h

Nie wiem, jaką siłę daje cyjanopan, zdaje się, że przyzwoitą, ale główną jego zaletą jest szybkość: klei w try miga! Katalizuje ten proces odrobina wilgoci na klejonych powierzchniach.

Opowieści o sklejeniu nim palców, wcale z palca wyssane nie są, widziałem na własne oczy.

Reply to
JaNus

W dniu 19.09.2019 o 00:56, JaNus pisze:

Wraz z rozmiarami płytki ceny rosną baaardzo szybko. One są wykrawane z walca, a możliwości uzyskania takiego walca o dużej średnicy ma niewielu producentów, bo to zależy od używanej komory, etc.

Możesz uderzyć wysoko: Instytut Fizyki PAN Oddział Fizyki Magnetyzmu ON3.1 - Zespół Wzrostu Kryształów Tlenkowych prof. dr hab. Marek Berkowski, snipped-for-privacy@ifpan.edu.pl

— to jeden z najlepszych na świecie specjalistów od monokryształów.
Reply to
JaNus

No tak, tam nawet nie próbowałem szukać, a powinienem. Dzięki! To w rewanżu to, może się komuś przyda:

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Dobrze wiedzieć, opcja metalizacji może się kiedyś przydać. Teraz z odsieczą, jak ostatnio zawsze, przybyli chińscy ludzie. Sprzedają też analogiczne płytki z azotku glinu, zdumiewająco otwarcie -- ciekawe, co robią z ITAR.

Nie, uczciwa korundowa płytka. Świetnie się sprawdziła w pewnym zastosowaniu i mi apetyt wzrósł na aplikację w większej skali.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Witam,

A nie lepiej zamówić wykonanie PCB na AL2O3 ?

Pzdr

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

A który Chińczyk robi DBC? Widziałem tylko IMS.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qlv9qm$1b1c$ snipped-for-privacy@gioia.aioe.org...

A ich to w ogole jakos dotyczy ? Przepis amerykanski.

Raczej zobacz, czy zaimportowac Ci to wolno :-)

Mi wystarczy ceramika tlenkowa. Ale gdyby były tańsze, to bym kupił dla zgrywy i zobaczył, kto wpadnie z wizytą... :-)

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Z jakiego powodu mieli by wpaść z wizytą? Poważnie się zastanawiam...

Reply to
jacek

Dnia Sat, 21 Sep 2019 12:11:46 +0200, jacek napisał(a):

Jesli jest na liscie jakis materialow o znaczeniu strategicznym, ktorymi obrot jest kontrolowany, to maja podstawy ...

Pan Piotr Wyderski napisał:

A ja sobie kupiłem niedawno na tym samym portalu generator ozonu. Całkiem sprawnie odgrzybia i odsmradza, na przykład klimatyzację w samochodzie. Elektrody do wyładowania koronowego Chińczyk zrobił z tych płytek poprzecinanych na pół (sprawdziłem wymiary).

To jest podkład do układów mikrofalowych o dużej gęstości mocy (między inny innymi). Ma przewodność cieplną zbliżoną do stopów aluminium. Zabawki dla zielonych ludzików się z tego robi, a oni są zazdrośni i płytki podłożowe z AlN wpisali sobie do ustawy o kontroli uzbrojenia i obrotu materiałami do jego produkcji.

Ale Chińczycy sprzedają, stąd moje zaciekawienie importem do EU.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Chinczykow to chyba nie interesuje - to sprawa miedzy Toba, a UC, ABW, UOP ...

A w ogole to import ich interesuje, czy ewentualny re/eksport ?