Skąd obudowy z klawiaturą (ewentualnie LCD)

Zastanawiam się, czy są na rynku dostępne gotowe obudowy (wraz z klawiaturą, ewentualnie wyświetlaczem LCD) przeznaczone do budowania np. paneli operatorskich.

Swoją drogą, ciekawe skąd firma Satel ściąga obudowy, np. jak na obrazku:

Ich projekt, czy korzystają z jakichś gotowych kadłubków?

Pozdrawiam Mariusz

Reply to
MES Mariusz

raczej na zamowienie... poszukaj archiwum bylo duzo o obudowach. Albo tanio i biednie - polskie obudowy ala kradex albo drogo i dosc dobrze - np w tme.pl w elfie zamowisz ;)

Reply to
Papkin

Ktoś sprzedaje obudowy panelowe produkcji włoskiej, ładne i dość tanie. Reklama w EP

Użytkownik "MES Mariusz" snipped-for-privacy@elektroda.net napisał w wiadomości news:fkeev8$3bb$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Reply to
Tartak Elektryk

A coś więcej? Numer EP? Cokolwiek...?

Reply to
MES Mariusz

MES Mariusz napisał(a):

Sporo firm handluje obudowami dla elektroniki. W W-wie LC Elektronik, APAR. Ceny od średnich do wysokich, zależnie od jakości i ilości. Niekoniecznie na kieszeń radioamatora. Z tanich (i niestety jakości odpowiednej do ceny) to Maszczyk io Kradex.

Reply to
A. Grodecki

Użytkownik "A. Grodecki" snipped-for-privacy@adresu.com napisał w wiadomości news:fkgnpl$27t$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Właściwie to szukam obudów do paneli operatorskich. Byłoby fajnie gdyby istniały firmy mające w ofercie kilka takich kadłubków do wyboru. Może nawet są takie firmy, ale mam spory problem z dotarciem. Zastanawiam się dlaczego, bo wydaje mi się, że to mógłby być całkiem trafiony interes (nisza na rynku).

Żeby było śmieszniej to przydałaby mi się obudowa panelu operatorskiego przygotowana do obsługi kart chipowych. Znalazłem takie coś:

- było by względnie dobre. Teoretycznie można by na nią nakleić klawiaturę
bo tak się chyba montuje te klawiatury?

W przypadku takiej klawiatury prawdopodobnie rozwiązałby sie problem z wycinaniem dziury w obudowie (domyślam się, że taką klawiaturę można nakleić). Wadą takiego rozwiązania będzie prawdopodobnie ograniczona wygoda i być może trwałość takiej klawiatury. Dużo przyjemniejsze byłoby użytkowanie miękkiej i prawdopodobnie trwalszej klawiaturki w stylu

- tyle, że tutaj problemem zaczyna być otwór w obudowie.

Otwór dałoby się wykonać, ale pozostaje estetyka, można byłoby wykonać ewentualnie dodatkowy maskujący panel wykonany z cienkiej blachy mosiężnej lub aluminiowej (ktoś tutaj sugerował, że jest to osiągalne w supermarketach), a najłatwiej z papieru symulującego blaszkę znamionową (sztywny, szary, błyszczący, samoprzylepny), naklejany na całą powierzchnię przedniego panelu.

Interesują mnie również inne modele obudów, np. coś takiego:

Nie mogę tylko dotrzeć do cen wskazanych produktów, czyżby nie było ich na stronie LC elektronika? W sumie jest tam cennik, tylko nie za bardzo potrafię dotrzeć do oznaczeń konkretnych produktów.

Reply to
MES Mariusz

MES Mariusz napisał(a):

Jak się wchodzi z takim pomysłem i wolą realizacji, to cena projektu dedykowanej klawiatury, otworowania obudowy itepe nie powinna mieć najmniejszego znaczenia. Jesli ma to znaczy że porywasz się z motyką na słońce :)

Najpierw trzeba miec to komu sprzedać, bo zrobić prototyp to każdy z potencjalnych graczy na tym rynku potrafi, z palcem w nosie.

Reply to
A. Grodecki

Na razie mówimy o celach hobbystycznych - sieć urządzeń w ramach budynku. Taki sobie prototyp systemu. Ale chciałbym aby od początku wszystko działo się / wyglądało w miarę prowesjonalnie. Taki nawyk. I szukam kompromisu pomiędzy ceną a efektem końcowym.

A czy takie coś by się ewentualnie sprzedało, tego to ja też już nie wiem (i pewnie samemu się tego nie dowiem). Dla mnie to jest rewelacja - coś o czym myślę, i marzę od dawna. Po prostu od kiedy tylko zacząłem bawić się elektroniką takie coś chodziło mi po głowie, a teraz chciałbym zacząć realizować, również te swoje marzenia. Ale czy to, co ja uważam za rewelacyjne, zinteresuje potencjalnych nabywców - tego wiedzieć nie mogę. Ale jeśli miałoby się to przerodzić również w sukces na drodze wyjścia z dołka finansowego, materialnej niezależności, byłoby po prostu super :-) (na co się jednak jakoś szczególnie nie nastawiam).

Pozdrawiam Mariusz

Reply to
MES Mariusz

Kup używane terminale do kart płatniczych np. takiego typu

- ładna obudowa

- klawiatura

- wyświetlacz (zwykle graficzny)

- czytnik kart magnetycznych i chipowych

- drukarka

- zasilacz

Paweł

Reply to
Paweł

Takie coś byłoby idealne.

Reply to
MES Mariusz

Zobacz:

Paweł

Reply to
Paweł

Albo tu:

łem taki terminal nawet jakoś to wygląda, slot kart chip z boku, z przodu LCD z panelem dotykowym, klawiaturą i czytnikiem magnetycznym.

Reply to
Saper/nolin11

Czesc. Satel wlasciwie wszystko robi sam. Maja swoje maszyny do robienia obudow. Zasilacze natynkowe robi im Pulsar, ale chyba tylko to.

Mariusz

Reply to
marcom

Ciekaw jestem, czy mają w ofercie same obudowy. Zadałem takie pytane do kilku oddziałów, ale odpowiedzi zapewne napłyną dopiero po świętach.

Pozdrawiam Mariusz

Reply to
MES Mariusz