Skąd akumulatorki Ni-Cd

Witam
gdzie mozna kupic na sztuki akumulatorki do regeneracji baterii od np
wkrętarki

Re: Skąd akumulatorki Ni-Cd

Niech zgadnę;
- w sklepie
- na Allegro
- w sklepie online

Włodek

Re: Skąd akumulatorki Ni-Cd

Najpierw zobacz jaki to typ.
Potem zajrzyj na www.batimex.pl mają kupę ogniw różnych.

--
DJ

Re: Skąd akumulatorki Ni-Cd
Były na Allegro ale ja sie zdecydowałem kupić to znikły.

Re: Skąd akumulatorki Ni-Cd

  Było sobie zapisać aukcję do "obserwowanych" - często jest tak, że
sprzedawca ma, ale mniej "schodzące" rzeczy wystawia tylko od czasu
do czasu (powód prosty: na allegro za samo wystawienie się płaci!),
ale jakby się upomnieć to znajdzie (i wystawi albo zaproponuje
sprzedaż bez aukcji - nie łamiącą regulaminu skoro TERAZ aukcji
nie ma).
  Wiem, musztarda po obiedzie :)

pzdr, Gotfryd

Re: Skąd akumulatorki Ni-Cd

Z innej wkrętarki? Chyba najtaniej, a najlepsze wyjście to
podłącz żelowego 12V/17Ah na kablu :)

Re: Skąd akumulatorki Ni-Cd

To akurat najgorsze wyjście, prądy przy rozruchu pod obciążeniem sięgają
kilkudziesięciu amperów. Potrzeba by bardzo grubych kabli żeby
drastycznie nie spadł moment obrotowy, wystarczy na moment zatrzymać
wiertarkę przy wkręcaniu grubej śruby w drewno i już nie ma siły ruszyć
żeby dokręcić ostatnie pół obrotu. Gdyby nie taki efekt w sprzedaży
pełno było by wiertarek z kablem i akumulatorem z paskiem na ramię lub
stojącym w pobliżu miejsca pracy. Te 10 centymetrów kabla w obudowie
wiertarki to logiczne maksimum.

Re: Skąd akumulatorki Ni-Cd

Zależy o jaki moment chodzi. Ja dałem kable 2.5mm2 (kiepski głośnikowy)
ok 5m, a w pojemniku na aku przy wkrętarce 2*4700uF. Wkrętarka działa
zdecydowanie lepiej niż na oryginalnych aku, wkręcałem śruby ok 12cm
długości (przez dwie łaty w poprzek) i chodzi, a aku ładowałem ostatnio
w listopadzie. Jeśli więc chodzi o prace na małych i średnich śrubach to
polecam i tyle. Ja akurat miałem żelowca za darmo dlatego spróbowałem.
Natomiast zastanowiłbym się nad opłacalnością zakupu NiCd, takie o
prądzie 20-40A i więcej są drogie, a kupowanie no name nie ma sensu.

Re: Skąd akumulatorki Ni-Cd

Masz rację, kondensatory to dobry pomysł na kompa przy rozruchu a można
by spróbować dać 2 akumulatory w szereg do wiertarki 18V bo akurat ja
takich używam, chyba nic by jej nie groziło bo przy maksymalnych prądach
ze 2-3V spadło by na przewodzie a dla elektroniki te parę woltów raczej
nie gra roli. Najstarszą 12V zamęczyłem mechanicznie z akumulatorem
14,4V a silnik i elektronika wytrzymały.

Site Timeline