silnik krokowy wolnych obrotow

tak mnie naszla wizja zrobienia sterownika takowego silnika ( do celow diagnostycznych ) i moze powie mi ktos jakim pradem powinienem zasilac uzwojenia takowego silnika czy +12V bez dodatkowych rezystancji to nie za duzo

oczywiscie moge to zmierzyc, ale moze akurat ktos juz to zrobil?

dzieki pozdrawiam Adam Brzostek

Reply to
Adam Brzostek

Zgaduje, że autorowi postu chodziło o silnik krokowy znajdujący się na dolocie powietrza w silnikach spalinowych. Reguluje on prace "wolnych obrotów" silnika i stabilizuje je na ~800-900 obr/min.

Reply to
Sebastian Bialy

Dnia Thu, 31 Aug 2006 00:02:31 +0200, Adam Brzostek napisał(a):

Nie popłynie, silniczek takim napięciem jest właśnie sterowany.

Sterownika chyba nie uda ci się zrobić bo silniczek jest sterowany przez ECM. A ECM aby wysterować silnik bierze sobie sygnał z TPS(czy przepustnica jest zamknięta), z CMP(jakie ma obroty) ECT(temperatura) itd...

Sprawdzałem kiedyś w manualu i wychodziło coś takiego: Przykładowo gdy temperatura < 70cel.. to sygnał brany jest z TPS, ECT ...i coś tam jeszcze.

Gdy > 70cel.. to rpm z 1200 obniżyc do 750 sprawdzić czy lambda = 1V (jeśli tak to zmniejszyć szerokość impulsu na wtryskiwacz i otworzyć trochę silnik).

I takich cykli to było z 30 stron.

Reply to
joszi

Dnia Thu, 31 Aug 2006 00:02:31 +0200, Adam Brzostek tak nawijal:

Abstrahujac od tematu, to myslisz, ze powtorzysz warunki samochodowe, w ktorych ten silnik dostaje najbardziej w dupe? A w ogole to moze po prostu on go podczas montowania uszkadza? BTW: k7m?

Moze po prostu wez starego flopa 5.25 - tez 2-fazowy odwracany. Na jednego pina podasz zero-jedynkowo 'kroki', na drugiego kierunek.

Reply to
Franciszek Sosnowski

Dnia Thu, 31 Aug 2006 00:52:08 +0200, joszi tak nawijal:

/ciach/

No tak, ale w skrocie to chodzi chyba o 'pojezdzenie' sobie motorkiem w te i na zad, a nie stworzenie kompletnego sterownika.

Reply to
Franciszek Sosnowski

Dnia Thu, 31 Aug 2006 00:52:08 +0200, joszi tak nawijal:

Podtrzymanie pozycji jest jak pamietam na poziomie 2.5V.

Reply to
Franciszek Sosnowski

Dnia Thu, 31 Aug 2006 01:01:55 +0200, Franciszek Sosnowski napisał(a):

Ja takie motorki sprawdzam za pomocą 2 przewodów :)

Reply to
joszi

Dnia Thu, 31 Aug 2006 01:03:53 +0200, joszi tak nawijal:

Tu jest stary problem z k7m, ze gowniana konstrukcja pozwala na dostawanie sie syfu do srodka. Elektrycznie moze byc oka, ale w srodku slimak sie wytrze i zatrze.

Oczywiscie powyzsze nie stoi w opozycji do mojego watpienia w ta metode jako 'run-time testu'.

Reply to
Franciszek Sosnowski

A próbowałeś go po prostu nasmarować ? Ja mam Lanosa i rytułał smarowania powtarzam co rok, ciesząc się idealnie pracującym silnikiem po odpaleniu. Inni nie smarują tylko wymieniają cały i jest to częsta praktyka w serwisach. Tak jest "prościej".

Reply to
Sebastian Bialy

Poszukaj w archiwum grupy, jakis czas temu pojawil sie tak isam watek - propozycja byla by wykorzystac jakis kit AVT z uC i przyciskami zadajacymi kierunek. A co do pradu - zasila sie z 12V bez zadnego problemu...

Reply to
PAndy

Tylko, że w Renault ponoć nie ma silnika krokowego - jest tam zwykły komutatorowy z przekładnią - podobnie jak w Fordach.

dzieki za wszelakie sugestie

Adam Brzostek

Reply to
Adam Brzostek