Silnik krokowy Shimano - kto ma katalog?

Panowie, może ktoś jest w stanie pomóc - silnik krokowy 42x42, wg etykiety jest to shinano kenshi model:b7894121a ,ax050254, niestety nie jestem w stanie nic na jego temat znaleźć googlem. Osoba sprzedająca zarzeka się, że uzwojenia z 12V pracują i że silnik ma moment wystarczający do zastosowań typu drukarka 3D, jednak odczuwam pewien niedosyt w temacie jego parametrów.

Czy ktoś może mnie tu wspomóc?

Reply to
Jarek P.

Czym go sterujesz?

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 14:37:52 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:

jeszcze niczym. Mam ofertę zakupu takich silników w dość dobrej cenie, niemniej wolałbym o nich wiedzieć coś więcej, niż zapewnienia sprzedawcy. Wg niego mają 0,48Nm i bezproblemowo współpracują z RAMPSem i typowymi stepstickami.

Reply to
Jarek P.

A czesc mechaniczna juz masz? Bo wiesz, taka drukark sklada sie z czesci mechanicznej. Silniczki, sterowniki sa w niej najmniej istotne. Byc to wsystko musi ale stopien skomplikowania w stosunku do czesci mechanicznej jest jak 1:100000.

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 15:01:13 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:

Nie, jeszcze nie mam, jestem na etapie kompletowania elementów. Korzystam z jednego z dostępnych i sprawdzonych przez wiele osób projektów, projekt przewiduje użycie silników o parametrach deklarowanych przez sprzedawcę, mnie zaś zależy na weryfikacji tejże deklaracji.

Reply to
Jarek P.

Google mówi że to silnik z krokiem 1.8 stopnia, napęcie uzwojeń 2.3V prąd

1A. Silnik pochodzi z xerokopiarek Ricoch.

JarekC

Reply to
JarekC.DIY

W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 16:12:15 UTC+2 użytkownik JarekC.DIY napisał:

ok, dzięki. Co prawda nadal nie daje to informacji n/t momentu, ale zawsze to coś.

Reply to
Jarek P.

Jak nie ma informacji to sam ja stworz. Zmierz moment.

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu 2016-06-21 o 16:20, Jarek P. pisze:

Katalogu nie mam, ale inny sprzedawca deklaruje to co poniżej:

SHINANO KENSHI STP43D2001 6 wyprowadzeń parametry silnika : długość/szerokość/wysokość/42/42/42 dł.ośki 17mm , fi 5mm masa ok 0,3 kg rezystancja 2.3 Ohm prąd 1A napięcie 2.3V moment 0,43 Nm 1,8 DEG/STEP

W katalogu producenta są silniczki z oznaczeniami STP43D2xxx ale mają jakieś 0,3 Nm przy mniej więcej 1A, więc te 0,3 Nm można uznać za pewnik, a 0,4 Nm za dosyć prawdopodobne :)

A tak z ciekawości - co to za konstrukcja? Jakaś Prusa czy inny wynalazek?

Reply to
Piotr Dmochowski

W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 17:09:45 UTC+2 użytkownik Piotr Dmochowski napisał:

Tak robiłem takie porównania (dobra dusza z grupy w międzyczasie na priv podesłała katalog, za co wielkie dzięki!) i szczerze mówiąc ta dolna granica mnie trochę martwi, zwłaszcza, że chciałbym w przyszłości spróbować zamiast głowicy hot wstawić w drukarkę nóż plottera tnącego i chciałbym, by dał radę ciąć folię. Sprzedawca tych silników zarzeka się, że mają 0,48Nm i że radzą sobie bezproblemowo w produkowanej przez niego Prusie i2, a ja, choć mimo czterdziechy na karku nadal generalnie wierzę w ludzi, jednak wzorem Dzierżyńskiego wolę i ufać i kontrolować :)

Nie, nasza polska, rodzima konstrukcja, "szafka" X3D z forum rctruck.pl :)

Reply to
Jarek P.

Powitanko,

Sadzac na oko po wymiarach, to ten moment wyglada prawdopodobnie. Tyle, ze to zapewne moment trzymajacy. To pewnie cos podobnego do powszechnie stosowanych w drukarkach 3D i doskonale sie sprawdzajacych NEMA 17.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak