silnik krokowy do otwarcia kranu

W dniu 2010-10-19 11:52, marko1a pisze:

Ok nie doczytałem, że mowa o kulowym. Typowe tanie elektrozawory są ze wspomaganiem ciśnieniem wody i nie bardzo da się go ustawić w pośrednim położeniu.

Reply to
Mario

W dniu 2010-10-18 21:18, Qbab pisze:

Trzeba dać dwa. Elektrozawór do odcinania awaryjnego (jeśli konieczny) a krokowy do sterowania proporcjonalnego.

Reply to
Mario

Nawet takie mam, i myślę, że spokojnie da radę.

m.

Reply to
Martin Lukasik

Ano widzisz, tak to jest, jak się nie zna ani realiów środowiska, ani zwyczajów. Możesz się wkurzać też, że leśnik chce Ci sprzedać metr drewna. Przy serwach modelarskich moment podawany jest w kG w odniesieniu do ramienia 1cm, jak ktoś się uprze, to pisze poprawnie kG·cm, a jak nie stoi nic, albo tylko kg, to wiadomo i tak o co chodzi. A prędkość w sekundach odnosi się do czasu potrzebnego do wychylenia 100% (zazwyczaj 60°, ale niekoniecznie). W ten sposób można łatwo porównać serwo z 100%=60° i 100%=45° pod względem, które szybsze.

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

Mogę prosić jeszcze raz to samo ale tym razem po polsku?

Abstrahując od tego, że Marek Lewandowski napisał niezgodnie z netykietą i zdrowym rozsądkiem, to jednak twój czytnik skopał sprawę interpretując iso8859-13 jako iso8859-2.

Reply to
Michoo

Mój czytnik nie ma obowiązku interpretować na polskiej grupie innych standardów niż iso8859-2 i utf-8. Mój czytnik po prostu nie rozumie iso8859-13.

Sprobuje, tym razem bez plznaczkow, bo w czytniku mam caly czas ustawione ISO8859-2, a kodowanie i tak gdzies szlag trafil. Na probe tylko: zażółć gęślą

Ano widzisz, tak to jest, jak sie nie zna ani realiow srodowiska, ani zwyczajow. Mozesz siæ wkurzac tez, ze lesnik chce Ci sprzedac metr drewna. Przy serwach modelarskich moment podawany jest w kG w odniesieniu do ramienia 1cm, jak ktos sie uprze, to pisze poprawnie kG·cm, a jak nie stoi nic, albo tylko kg, to wiadomo i tak o co chodzi. A predkosc w sekundach odnosi sie do czasu potrzebnego do wychylenia 100% (zazwyczaj 60°, ale niekoniecznie). W ten sposob mosna latwo porownac serwo z 100%=60° i 100%=45° pod wzgledem, ktore szybsze.

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

Użytkownik "Marek Lewandowski" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:58ket2e25k8v$. snipped-for-privacy@40tude.net...

Co jest ?

Marek

Reply to
marko1a

Użytkownik "Marek Lewandowski" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:58ket2e25k8v$. snipped-for-privacy@40tude.net...

???

Reply to
marko1a

tez bym chetnie sie dowiedzial. Na razie szukam, 40tude ma w tej chwili na liscie zabronionych charsetow WSZYSTKO oprocz US-Ascii i 8859-2. Zaczynam podejrzewac samowolke mojego niemieckiego newsserwera.

Marek

Reply to
Marek Lewandowski
[...]

Poszło w UTF-8 - też dobrze.

Za szybko wysłałem posta z opieprzem ale to już tak na przyszłość będzie ;) Nie zapominaj, że po drodze masz jeszcze Hamstera...