silnik krokowy do otwarcia kranu - Page 2

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu

Jak się chce otwierać częściowo, to tym bardziej należy polecić gotowe
zawory.

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu

Krokowy może otworzyć zawór częściowo a elektryczny tylko na maxa.

A w czym problem zrobić serwomechanizm i otwierać zadanym przebiegiem
wypełnienia? Po ustaleniu pozycji wyłączamy zasilanie i pozostaje w takim
stanie aż do powtórnego włączenia
Ja wydłubałem kiedyś elektronikę z malutkiego serwa modelarskiego z momentem
1,6kg w którym padnięte były zębatki i zaaplikowałem tą elektronikę do dużej
przekładni ślimakowej napędzanej także malutkim silniczkiem. Do tego
najprostrzy układ o zmiennym wypełnieniu z regulacją na potencjometrze i
uzyskałem co prawda dośc wolny ale z momentem 20kg siłownik. Są nawet
serwomechanizmy modelarskie fabryczne które mają dość spory moment na tyle
duzy że wystarczy do obrócenia zaworu. Można już za 20-30zł taki kupic na
ZPA.

Marek

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu
Jakiś przykład:
http://allegro.pl/serwo-hx-12k-lozyska-metal-12kg-cyfrowe-i1281968141.html

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu

Nawet takie mam, i myB6%lEA%, BF%e spokojnie da radEA%.

m.

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu

przykład:http://allegro.pl/serwo-hx-12k-lozyska-metal-12kg-cyfrowe-i1281968141 ...

az mnie coś zabolało, jak czytałem specyfikacje...
moment w kg, predkość w sec...

to, że bez przecinkow wychodzą "łożyska z metalowymi zębatkami", to już
pikuś....
pan pikuś

naprawdzę chciałem się czegoś o tym dowiedzieć ze strony sprzedającego...
widać jednak tak się nie da...

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu
przykład:http://allegro.pl/serwo-hx-12k-lozyska-metal-12kg-cyfrowe-i1281968141 ...

Poszukaj innych a przekonasz się że często podaje się przy serwomechanizmach
moment w kg i znawcy tematów modelarskich wiedzą że dotyczy to ramienia 1cm
w tym przypadku.
Czepiasz sie i udajesz że niczego nie zrozumiałeś.
Po co to? Jest tam kontakt do sprzedawcy, wykorzystaj swe umiejętności i
poproś go aby poprawił opis wystawianego przedmiotu.

Marek

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu

zgadza się - z modelarstwem nie mam nic wspólnego
patrzyłem na problem przez pryzmat sterowania zaworu cwu...
i z ciekawości chciałem spojrzeć, jak te dwa światy się przenikają
ale widze, że część wspólna jest jednak bliska zeru...

podzieliłem się tylko swoimi uwagami - po to chyba sa grupy dyskusyjne?
jeśli to jest "czepianie się" to trudno - widać tak musi być...

i nie czuję się na siłach żeby pouczać modelarzy, jak powinni miedzy sobą
rozmawiać
w swoim własnym świecie i jak byłoby poprawniej
- to nie mój świat, nie moja domena...
mi ich "mowa" nie pasuje, ale chyba mam do tego prawo, prawda?

....myślę, że temat zamknięty?

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu

Ano widzisz, tak to jest, jak sić nie zna ani realiów úrodowiska, ani
zwyczajów. Moýesz sić wkurzaă teý, ýe leúnik chce Ci sprzedaă metr drewna.
Przy serwach modelarskich moment podawany jest w kG w odniesieniu do
ramienia 1cm, jak ktoú sić uprze, to pisze poprawnie kGˇcm, a jak nie stoi
nic, albo tylko kg, to wiadomo i tak o co chodzi.
A prćdkoúă w sekundach odnosi sić do czasu potrzebnego do wychylenia 100%
(zazwyczaj 60°, ale niekoniecznie). W ten sposób moýna ůatwo porównaă serwo
z 100%60%° i 100%45%° pod wzglćdem, które szybsze.

Marek

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu
Uýytkownik "Marek Lewandowski"

Nie trzeba daleko szukaă.
W pierwszym lepszym sklepie kupujemy dwa kilo ziemniaków. Czy sprzedawca
poda nam wtedy 2tys szt. ziemniaków?

Marek

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu
Hello Marek,

Mogę prosić jeszcze raz to samo ale tym razem po polsku?

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu
Abstrahując od tego, że Marek Lewandowski napisał niezgodnie z netykietą
i zdrowym rozsądkiem, to jednak twój czytnik skopał sprawę interpretując
iso8859-13 jako iso8859-2.

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu
Hello Michoo,

Mój czytnik nie ma obowiązku interpretować na polskiej grupie innych
standardów niż iso8859-2 i utf-8. Mój czytnik po prostu nie rozumie
iso8859-13.

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu

drewna.
serwo

Sprobuje, tym razem bez plznaczkow, bo w czytniku mam caly czas ustawione
ISO8859-2, a kodowanie i tak gdzies szlag trafil.
Na probe tylko: zażółć gęślą

Ano widzisz, tak to jest, jak sie nie zna ani realiow srodowiska, ani
zwyczajow. Mozesz siĂŚ wkurzac tez, ze lesnik chce Ci sprzedac metr drewna.
Przy serwach modelarskich moment podawany jest w kG w odniesieniu do
ramienia 1cm, jak ktos sie uprze, to pisze poprawnie kG¡cm, a jak nie stoi
nic, albo tylko kg, to wiadomo i tak o co chodzi.
A predkosc w sekundach odnosi sie do czasu potrzebnego do wychylenia 100%
(zazwyczaj 60°, ale niekoniecznie). W ten sposob mosna latwo porownac serwo
z 100%60%° i 100%45%° pod wzgledem, ktore szybsze.

Marek

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu

Co jest ?

Marek

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu

tez bym chetnie sie dowiedzial.
Na razie szukam, 40tude ma w tej chwili na liscie zabronionych charsetow
WSZYSTKO oprocz US-Ascii i 8859-2. Zaczynam podejrzewac samowolke mojego
niemieckiego newsserwera.

Marek

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu
Hello Marek,

Za szybko wysłałem posta z opieprzem ale to już tak na przyszłość
będzie ;) Nie zapominaj, że po drodze masz jeszcze Hamstera...

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu

???

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu
Hello Marek,

Poszło w UTF-8 - też dobrze.

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu
In the darkest hour on Wed, 20 Oct 2010 11:29:49 +0200,
serwo

Zażółć w porządku, ale w UTF-8; skaszanione znaki w cytatach.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:211B ]
[ 19:44:47 user up 12596 days,  7:39,  1 user, load average: 0.09, 0.10, 0.02 ]

Re: silnik krokowy do otwarcia kranu
 za
 .

Ok nie doczytaB3%em, BF%e mowa o kulowym. Typowe tanie elektrozawory sB1%
 ze20%
wspomaganiem ciB6%nieniem wody i nie bardzo da siEA% go ustawiE6% w poB6%
rednim20%
poB3%oBF%eniu.

--20%