Silniczek + przekładnia do uchylania okna foliowca

Witam

Postawiłbym sobie mały foliowiec na działce na pomidorki itp, ale te codzienne otwieranie/zamykanie okien rano/wieczorem odpada - praca. Zbudował bym więc sobie kontroler prosty (chociażby na bazie Arduino), jakiś akumulator 12V i panel słoneczny do tego (prąd też mam jakby co, ale chyba bezpieczniej te 12V), i niech macha okienkami.

Zamysł taki - silniczek prosty DC na 12V, przekładnia ślimakowa i krańcówki otwarte/zamknięte. Poleci ktoś coś niedrogiego z silniczków + przekładnia, co podoła zadaniu?

Reply to
Irokez

Z wielkim zapasem i nie drogo to silnik od wycieraczek od poloneza napędzający podnośnik od tegoż auta :) Do tego magnes na ramie i dwa kontraktony na futrynie...

Reply to
Jacek

W dniu 2016-04-28 o 22:20, Jacek pisze:

Nie no, jasne, mam też dostęp do silniczków z elektrycznie regulowanych siedzeń, ale ten pobierany prąd nie podoba mi się :) Nie będę siedział przecież na otwieranym oknie. Może coś mniejszego - gabaryty i prąd?

Reply to
Irokez

Irokez pisze:

AlexY

W dniu 2016-04-28 o 22:30, AlexY pisze:

Fajne Ale chyba wyciągnę jednak te darmowe silniczki od foteli ;)

Reply to
Irokez

W dniu 2016-04-28 o 22:06, Irokez pisze:

zamykania okienka w "folijce" da rade, to krokowy, przekładni nie potrzeba etc i ma już sterownik dla niego wystarczający w cenie :) Poza tym, wyliczysz czy doświadczalnie sprawdzisz ilość kroków i bez krańcówek się obejdzie. Używałem ich. Trzeba je "wolno taktować" bo inaczej gubią kroki. Ale dla otwarcia/zamknięcia okienka nie ma to znaczenia.

Reply to
Jawi

Irokez pisze:

Ale one, te silniki od poloneza, to dobrze pracują również przy zasilaniu niższym mapięciem (prądem). Moment wciąż pozostaje duży, a ruchy takie bardziej ślimakowe się stają.

W napędach dyskietek też były silniczki ze ślimakiem na osi.

Cena fabrycznego nie jest zaporowa. Zmontowane, dzialajace, przyzwoicie wyglada. W zyciu nie zrobisz na takim poziomie jak jest zrobione to za 120 zyli. Jak chcesz otwierane okno to kupuj, jak tylko chcesz pogadac to rob wlasne.

Reply to
Zenek Kapelinder

użytkownik Irokez napisał:

Kiedyś robiłem taką klapę co otwierała się na określony czas, użyłem małego silnika fi jakieś

4cm i długi 10cm z przekładnią, tylko to podnosiło 100g przyczepione bezpośrednio do ośki.

Taki pomysł, ramię powiedzmy patyk 0,5m, do tego sznurek zawijany na kole przymocowanym do ośki silnika. Plus 2 włączniki rzecz jasna.

Zdecydowanie nie polecam chińszczyzny, 2 sztuki mi padły, a niemiecki z przekładnią mam do dziś sprawny.

Reply to
vernon.l.pinkley

Irokez pisze:

To był pierwszy wynik z gugli, miał raczej naprowadzić na alternatywne rozwiązanie, przypuszczam że da się dorwać taniej czy wręcz za free z "demobilu".

Reply to
AlexY

W dniu 28.04.2016 o 22:06, Irokez pisze:

Ale jest dużo tanich siłowniczków liniowych opartych na silniku i napędzie śrubowym. Szukaj aktuator liniowy.

Reply to
Mario

W dniu 2016-04-28 o 22:37, Jawi pisze:

To gówno zatrzymuje się po dotknięciu osi ! Mam silników krokowych duży karton a drugiego takiego szajsu nie widziałem.

Reply to
ww

Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57226d3c$0$698$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Taki luzny pomysl - wkretaki elektryczne. Mozna nabyc od ~30 zl ...

ww pisze: [..]

To zależy od parametrów silnika i jego sterowania, silnik w drukarce czy skanerze nie musi być silny, ma mieć stabilny krok, ale takiego z maszyny CNC ręką nie zatrzymasz.

Reply to
AlexY

Użytkownik "Irokez" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:57226d3c$0$698$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Kiedyś mieli chińskie z przekładniami za niedrogo i niemieckie 10 razy drożej. Widzę, że zostały tylko te drożej:

Piotr Gałka

W dniu 2016-04-29 o 10:16, AlexY pisze:

Ale mi chodziło konkretnie o TEN. To dziadostwo nie ma siły kręcić bez obciążenia. Tam jest chyba jakaś przekładnia ale zrobiona prawdopodobnie z plasteliny.

Reply to
ww

ww pisze:

Nic nie ma o przekładni, raczej jej nie ma, a z parametrów widzę że to słabe jak niemowlę 34,3 mNm to tyle co nic, to jest właśnie typowy drukarkowo-skanerowy silniczek.

Reply to
AlexY

W dniu 29.04.2016 o 12:04, AlexY pisze:

W tym modelu jest przekładnia i=64

Kojletjo

Rozumiem że to działa jak typowy termostat w aucie.

Włodek

Tak

Reply to
AlexY