silikon - jak usunąć?

Jak usunąć silikon z płytki drukowanej? Spirytus ani aceton nie pomagają.

Reply to
A|fer

Wrzuć całą płytke do rozpuszczalnika nitro. Po kilku godzinach jak silikon napecznieje od rozpuszczalnika to się zrobi mało odporny mechanicznie i będzie sie kruszył przy pocieraniu. silikon to substancja chemoutwardzalna. Chyba nie ma rozuszczalnika do utrwalonego silikonu. Tomek

Reply to
Tomek

Prawdopodobnie masz racje ale gdzies widzialem w sklepach zmywacz do silikonu utwardzonego - poszukac trzeba. wygooglalem na szybko cos takiego

PAndy

poszukaj w sklepach z lakierami do malowania samochodów, jest rozpuszczalnik do silikonów.

Jeffrey

Reply to
Jeffrey

Ja bałbym się, że nitro rozpuści obudowy jakiś elementów. Efekt rozmiękczania silikonu uzyskiwałem przez moczenie w benzynie. A przy okazji - żywice epoksydowe rozmiękczają się w spirytusie.

Reply to
Mariusz Dybiec

Z tym nitrem mnie kiedyś zadziałało. Akurat miałem pod ręką. Masz rację że i w benzynie zadziała. W nafcie też chyba zadziała. Tomek

Reply to
Tomek

W marketach budowlanych jest pasta do usuwania silikonow. Sa dwie wersje - tansza (~12pln)i dobra oraz droga (~40pln) i tez dobra :) Po nalozeniu pasty po pol godziny silikon robi sie miekki i mozna calosc zetrzec szmatka/papierem. Niestety nie wiem, co jeszcze potrafi rozpuscic - raczej trzeba uwazac.

Adam

Reply to
Adam

No, zwlaszcza jak jeszcze podpalic ;-)

(Przepraszam, ale nie moglem sie powstrzymac :-) )

Reply to
Jack Houseman