siemens automatyka

dzięki, za dużo niewiadomych... a coś do step7, jakiś tutorial simensowy istnieje? zassałem jakiś z chomika, ale nie wiem na ile jest aktualny...

Reply to
identyfikator: 20040501

Mario

niezłe te podręczniki po 400 stron

a pytanie, debuguje się też stepem 7 czy czymś innym?

Reply to
identyfikator: 20040501

Stepem 7 lub VIPA WinPLC7.

wiem na ile zgodny jest soft VIPA. Proste programy można pisać w WinPLC7 i wrzucać do S7.

Reply to
Mario
Reply to
identyfikator: 20040501
Reply to
identyfikator: 20040501
Reply to
identyfikator: 20040501
Reply to
identyfikator: 20040501
Reply to
identyfikator: 20040501

Jak chcesz stwierdzić, co jest zepsute, jeśli nie włączysz maszyny? Można odłączyć obwody wyjściowe. Powinny być wyłączniki. Ale jak odłączysz, to pewnie maszyna się zablokuje itp. Co to za maszyna? Jakie objawy? S.

Reply to
Sylwester Łazar
Reply to
identyfikator: 20040501
Reply to
identyfikator: 20040501

Uspokój siê i powiedz nam, dlaczego chcesz analizowaæ sprawny program do maszyny? Z mojego do¶wiadczenia, to jest tak, ¿e chcieliby¶my poznaæ co jest zepsute, widz±c maszynê od strony uk³adów wej¶ciowych. Czêsto jest tak, ¿e uszkodzenie jest trywialne i nie warto analizowaæ programu.

Reply to
Sylwester Łazar
Reply to
identyfikator: 20040501
Reply to
identyfikator: 20040501
Reply to
identyfikator: 20040501

Niestety nie pomogê Ci w STEP7. G³ównie naprawiamy maszyny bez schematów. Wydaje mi siê, ¿e trzeba rozgraniczyæ 2 rzeczy, których tutaj nie pogodzisz:

1) naprawa maszyny 2) nauka programowania PLC

Chcesz mieæ 2 rzeczy na raz. Jest to trudne, bo czasoch³onne. Je¶li chcesz naprawiæ maszynê - zostaw naukê PLC na nastêpne miesi±ce. Je¶li chcesz siê nauczyæ programowaæ PLC, bo ta maszyna ma sprzêt do tego - nie naprawisz maszyny w miesi±c. Jedno wyklucza drugie z braku do¶wiadczenia.

Ja bym zrobi³ tak:

1) Pomin±æ na razie naukê obs³ugi PLC 2) Naprawiæ maszynê 3) Jak bêdzie naprawiona => zaj±æ siê nauk± PLC
Reply to
Sylwester Łazar
Reply to
identyfikator: 20040501

Jakich automatach? Zazwyczaj jest tak, ¿e do karty wyj¶ciowej pod³±czony jest przeka¼nik, a ten za³±cza odpowiedni elektrozawór pneumatyczny/hydrauliczny. Silnik jest za³±czany najpro¶ciej stycznikiem (pewnie jeszcze przez przeka¼nik). Czasem sterownik jest pod³±czony do falownika kilkoma sygna³ami. Trudno co¶ powiedzieæ bli¿ej. Ka¿da maszyna jest inna.

Reply to
Sylwester Łazar

Będąc w edytorze laddera masz po lewej strony grupy różnych operatorów, które umieszcza się jako bloczki funkcyjne na schemacie drabinkowym. Masz tam grupy Comparator, Converter, Integer Functions, Floating-Point, Move, Shift/Rotate. To wszystko są funkcje do operowania na liczbach, lub bajtach, słowach, podwójnych słowach. Musisz jedynie uważać bo w STEP7 jest bardzo ścisłe typowanie i na przykład funkcja arytmetyczna dla double int nie zechce obsłużyć double word. Musisz najpierw zrobić konwersję.

widać możesz użyć słowa lub podwójne słowa we przestrzeni wejść i wyjśc IW,ID,QW,QD itd. Jak duży jest rozmiar danych wejść i wyjść analogowych musisz zobaczyć w dokumentacji modułu. Moduł musi mieć zdefiniowane adresy rejestrów przy pomocy HW config.

Reply to
Mario