siemens automatyka - Page 2

Re: siemens automatyka
no dzięki, a jak zapewnia się sekwencyjność? mamy N wejść i M wyjść
które
będą wysterowywane w jakiejś kolejności, nie mam żadnych kodów pod ręką
coby
ogarnąć zagadnienie...
domyślam się, że musi być X czujników i układ kombinacyjny?
ale to też dziwne, taka maszyna na przykład ma 10 palców do czegoś tam, i
raz podjeżdża jednym później drugim i pózniej kolejnymi... raczej ciężko
ogarnąć to układem kombinacynym i czujnikami?

Re: siemens automatyka
pod

W języku drabinkowym można też pracować z liczbami. Dodawać,
inkrementować i porównywać. Ja zazwyczaj definiuję sobie zmienną, która
jest krokiem procesu i potem ją inkrementuję gdy są spełnione warunki do
przejścia z jednego kroku do drugiego. Następny krok jest wykonywany gdy
w danym rungu jest spełniony warunek, że zmienna ma odpowiednią wartość
i są wysterowane odpowiednie wejścia np. czujniki. Wtedy załącza jakieś
wyjście i jednocześnie zmienna zmienia wartość aby przejść do kolejnego
kroku. Można to łatwiej  zrobić w Flow Chart czy Grafcet, ale często
języki programowania sekwencyjnego wymagają wykupienia dodatkowych
modułów a na pewno nie są w darmowych wersjach softu na małe sterowniki.

Re: siemens automatyka

dyskusyjnych:50afa233$0$26707$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...
http://www.festo-didactic.com/int-en/services/symbols/electrical-engineering-din-en-60617/generation-and-conversion/?fbid=aW50LmVuLjU1Ny4xNy4zNC4xMjgy

Zimowe dokarmianie?
Jeszcze śnieg nie zalega.

--
nic do powiedzenia
www.wojtiuk.pl

Re: siemens automatyka
http://www.festo-didactic.com/int-en/services/symbols/electrical-engineering-din-en-60617/generation-and-conversion/?fbid=aW50LmVuLjU1Ny4xNy4zNC4xMjgy

Czasami budzą się we mnie ludzkie odruchy :)

Re: siemens automatyka
przeglądam te dokumenty, ale jakieś nieciekawe, nie znalazłem odpowiedzi na
moje pytania... może mi Ktoś opisać krok po kroku jak podłączyć pc i zgrać
program do step 7? w celu późniejsze analizy?

Re: siemens automatyka
oraz konfigurację, i przegląd aktualnego stanu sterownika? nie znalazłem
tego w pdfach

Re: siemens automatyka
jeszcze by mi się przydała informacja jak korzystać z wejść wyjść
analogowych w programach lad?

Re: siemens automatyka
nie mogę jeszcze wyczaić jak dodaje się nową linię w LAD?

Re: siemens automatyka
szczątkowe info jest w pdfach, trochę mało opisane, ale coś tam można
zrozumieć... może mi Ktoś podać przykład operacji na bajtach? może widział
Ktoś gdzieś w necie kod lda do tworzenia operacji na bajtach? czy to jest
tak, że jeśli na wejściu mamy W to na wyjściu też mamy Word?

Re: siemens automatyka
tam można
bajtach? może widział
to jest

Uspokój się i powiedz nam, dlaczego chcesz analizować sprawny
program do maszyny?
Z mojego doświadczenia, to jest tak, że chcielibyśmy poznać co
jest zepsute, widząc maszynę od strony
układów wejściowych.
Często jest tak, że uszkodzenie jest trywialne i nie warto
analizować programu.

Sylwester Łazar
Re: siemens automatyka
muszę się trochę poduczyć...

więc jak wiesz to byś mi podpowiedział...

Re: siemens automatyka
a z czego korzystasz? radzisz sobie bez schematów?

Re: siemens automatyka
Niestety nie pomogę Ci w STEP7.
Głównie naprawiamy maszyny bez schematów.
Wydaje mi się, że trzeba rozgraniczyć 2 rzeczy, których tutaj
nie pogodzisz:
1) naprawa maszyny
2) nauka programowania PLC

Chcesz mieć 2 rzeczy na raz. Jest to trudne, bo czasochłonne.
Jeśli chcesz naprawić maszynę - zostaw naukę PLC na następne
miesiące.
Jeśli chcesz się nauczyć programować PLC, bo ta maszyna ma
sprzęt do tego - nie naprawisz maszyny
w miesiąc.
Jedno wyklucza drugie z braku doświadczenia.

Ja bym zrobił tak:
1) Pominąć na razie naukę obsługi PLC
2) Naprawić maszynę
3) Jak będzie naprawiona => zająć się nauką PLC

Sylwester Łazar
Re: siemens automatyka
no dzięki,

a jakby Ktoś wiedział jak się programuje z użyciem danych wielobitowych i
wwejść wyjść analogowych to proszę o info.

jakby też Ktoś znał jakieś strony z przykładami w drabinkowym to też z góry
dzięki.

Re: siemens automatyka

Będąc w edytorze laddera masz po lewej strony grupy różnych operatorów,
które umieszcza się jako bloczki funkcyjne na schemacie drabinkowym.
Masz tam grupy Comparator, Converter, Integer Functions, Floating-Point,
Move, Shift/Rotate. To wszystko są funkcje do operowania na liczbach,
lub bajtach, słowach, podwójnych słowach. Musisz jedynie uważać bo w
STEP7 jest bardzo ścisłe typowanie i na przykład funkcja arytmetyczna
dla double int nie zechce obsłużyć double word. Musisz najpierw zrobić
konwersję.

http://home.agh.edu.pl/~flaga_st/m/s7-memory.pdf
Jak widać możesz użyć słowa lub podwójne słowa we przestrzeni wejść i
wyjśc IW,ID,QW,QD itd. Jak duży jest rozmiar danych wejść i wyjść
analogowych musisz zobaczyć w dokumentacji modułu. Moduł musi mieć
zdefiniowane adresy rejestrów przy pomocy HW config.

Re: siemens automatyka
to znaczy co jest elementem wejściowym drabinki dla wejścia analogowego
(styk?) a co wyjściem (cewka?)?

Re: siemens automatyka

Zajrzyj do pdfa od ladera albo pod step7 wciskając F1 wywołaj helpa dla
danego wybranego bloczka. zobacz chociażby
https://www.automation.siemens.com/doconweb/pdf/SINUMERIK_SINAMICS_02_2012_E/S7_KOP.pdf?p=1

Cewka to jest wpisanie do jakiegoś bitu wartości logicznej wynikającej z
działań logicznych w danym rungu. Nie ma czegoś takiego jak cewka
bloczka funkcyjnego
Bloczek funkcyjny może wykonać jakąś operację np dodać dwie liczby
double int i podstawić wynik do trzeciej zmiennej. Ma też bloczek
zazwyczaj wyjście binarne które jest wysterowane gdy działanie wykona
się bez błędu. Z tego wyjścia możesz dalej rysować szczebelek drabinki
mnożąc go lub nie przez jakieś styki czy wywołując kolejny bloczek. Na
końcu możesz dać zwykłą cewkę.
Możesz też za bloczkiem nie ciągnąć dalej warunków logicznych i nie
zakańczać go cewką.
Zobacz sobie przykład działania MUL_DI na stronie 87 linkowanego pdfa.
MA wejście binarne EN, dwie dane wejściowe double int, jedną daną
wyjściową Double_Int, oraz wyjście logiczne ENO ustawiane na zero przy
przepełnieniu.

Re: siemens automatyka
no dzięki, ale nie wyjaśnia mi to jak pobierać wartości przetwarzać z
wejść
analogowych i wysyłać na analogowe... zakładajć, że adres nadaliśmy...

Re: siemens automatyka
no chyba, że jak w przykładzie, zamias komórek pamięci podejemy symbol
wejścia/wyjścia analogowego i jego adres? jakie symbole mają wyjścia
wejścia
analogowe? pomieszało mi sie już, gdzieś widziałem, że IA i QA? gdzie o tym

pisali może Ktoś kojarzy.

Re: siemens automatyka

W s7300 to chyba będzie po prostu IW, ID, QW, QD. Zdaje się, że rejestry
modułów analogowych są widoczne tak jak zakres portów wejściowych i
wyjściowych. Tak samo będzie z enkoderem  czy laserowym czujnikiem
odległości podpiętym na przykład do Profibusa.