serwis urządzeń elektronicznych a ochrona środowiska

Czy naprawiacz telewizorów i podobnych "zabawek" musi płacić do GIOS i przetwarzać odpadki ? Czy może lutować cyną z ołowiem?

In news:hipgbf$uk5$ snipped-for-privacy@news.onet.pl, u snipped-for-privacy@wx.yz nabazgrał:

Powinni jeszcze przejżeć Allegro i dowalić kary wszystkim sprzedawcom używanych części AGD, samochodowych, zdekompletowanych komputerów starych części radiowych itd itp

Uwaga, _TO_ może uratować budżet !

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" snipped-for-privacy@wp.pl

Biorac pod uwage calosc ustawy, to byc moze tak - bo to podpada pod sprzet wycofany z eksploatacji [dyskusyjne, ale uwazac czy nie ma na to papieru], rozbiorke poza uprawniona firma itp.

Natomiast wydaje mi sie ze nie ma przeciwskazan zeby uprawniona firma sprzedawala chodliwe czesci - czyz to nie bedzie recykling w najlepszej postaci ?

P.S. gdzie o tej cynie z olowiem pisza ?

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hipqaq$t3h$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Dobrze zauważyłeś : UPRAWNIONA, czyli płacąca daniny i śląca sprawozdania Niezarejestrowani mogą dostać karę, .... do 5mln zł

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hipqaq$t3h$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

W dziale o ROHS :-)

Ochrona środowiska w zakresie naszych zainteresowań nabiera tempa, armia kontrolerów kształci się.

No ale to nienajgorzej jeszcze. I czy mi sie wydaje czy ona nie placi danin, tylko pobiera ?

A tak swoja droga .. gdzie to w koncu trafia ? No bo rozumiem ze metalowe obudowy to do huty, duze plastikowe czesci to pewnie jakas chemia chetnie wezmie, ale np plytki drukowane ? Na przemial i na wysypisko, czy na przemial i na wysypisko p.t. halda kopalni/huty ?

Użytkownik "u" snipped-for-privacy@wx.yz napisał w wiadomości news:hipr03$v4b$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Z zepsutego TV uciąłem kabel zasilający i przerobiłem na przedłużacz (krótki, ale takie mi są często potrzebne). Będę musiał go z powrotem wmontować, czy przyjmą bez ? Ja myślę, że już od dawna (od momentu wejścia WEEE i ROHS) elektronika amatorska przygotowuje się do zejścia pod ziemię. Czekam kiedy do wytrzepania dywanu będę (pod karą) musiał zaangażować wyspecjalizowaną firmę, która ma odpowiednią umowę z GIOŚ na temat zapobiegania przedostaniu się kurzu do atmosfery. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Piotr Gałka" snipped-for-privacy@CUTTHISmicromade.pl

A przy tych nowych budynkach sa trzepaki ?

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hj1doa$aqs$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

U mnie (budynki 10-letnie) trzepaki są. Przez okno w pracy widzę budynek oddany rok temu (jakoś mało zaludniony ;-). Zamiast piwnic schowki, że rower to chyba w pionie trzeba, klub fitness dla mieszkańców, na zewnątrz kort tenisowy i boisko do siatki, ale o trzepaku to chyba zapomnieli. P.G.

Reply to
Piotr Gałka
Órzytkownik "Piotr Gałka" napisał:

a w chinach żadne normy ewropejskie nie obowiązują, mało tego, chinole mogą bez problemu te sfoje elektroniki beznormowe w europie sprzedawać, tak samo było z freonem, a teraz jeszcze z tymi żarufkami, to jest po prostu europejski ekoterroryzm!!!!

Reply to
Papa Smerpfs