UPSów w Warszawie - gdzie?

Prawdopodobnie będę miał dostęp do stosunkowo dużego UPSa - chodzi o jeszcze biały SMART UPS APC 2200VA.

Wszystko świetnie, ale jako że akumulatory ma kompletnie zabite, to czeka mnie nielichy wydatek - przynajmniej tak to widzę.

4x 12V/17Ah + instalacja + kalibracja (co chyba najbardziej przezemnie nie do przeskoczenia) to kwota rzędu ~800pln, a UPSa z nowymi akumulatorami i 3 miesięczną gwarancją można kupić za 1050pln.

Pytanie czy gdzieś w Warszawie mogę to zrobić taniej? Bo wychodzi mi, że to mi się średnio opłaca :-)

Pozdrawiam i z góry dziękuję za ew. pomysły,

Reply to
Adam 'Adak' Kępiński

Bo tak jest . Same akumulatory to koszt 500- 600zl , chyba ze zrobisz na najtanszych aku dedykowanych do systemow alarmowych , tylko ile to wtedy podziala i czy bedzie mozna na tym polegac ?

Reply to
Przemek

Serwis APC jest, ale stanowczo odradzam, przerabiałem niedawno wymianę gwarancyjną UPS-a, koszmar. Co do aku to spróbuj w Piasecznie Wamtechnik. Mają chyba do wszystkiego i znośnie cenowo.

Reply to
Piotr

Kalibracja polega na naładowaniu i rozładowaniu najlepiej do zera lub minimum 20% pod obciążeniem, więc akurat tego nie ma się co bać. Soft ma opcję do takiej kalibracji jeżeli chciałbyś to zrobić 'ładnie' (ale i tak sprowadza się do tego co wyżej).

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski

Jak patrze na takie watki:

mam watpliwosci :-/

Reply to
Adam 'Adak' Kępiński

:)

Do wątkotwórcy:

  1. możesz dać aku z systemów alarmowych. Mi podziałały 3,5 roku takie z aledrogo, oryginały góra 6 lat w firmie działały.
  2. instalacja - wkładasz i zapinasz, to wszystko
  3. kalibracja - kabelek do RS (ale specjalny APC 940-0024C) i APCFIX

Pozdrawiam.

Reply to
Irokez

Ale dlaczego? Odfiltruj 'bo ktoś coś gdzieś kazał wpisać' i zobaczysz, że jak checesz tylko wymienić baterie na nowe, to ładowanie/rozładowanie wystarczy (ściągnij user manual i tam też powinna być ta metoda opisana). Jeżeli chcesz dołożyć _dodatkowe_ baterie, to jedyną metodą jest zmiana liczby zewnętrznych baterii - niektóre ups-y mają to normalnie w menu, inne trzeba 'hackować'. I tyle.

Programy do kalibracji w zasadzie robią jedno: ustawiają ups-a w tryb rozładowania mimo podłączonego napięcia sieci. Ups zazwyczaj sam wyjdzie z tego trybu standardowo przy 20%, nawet jak zewnętrzny soft nie działa. Ups musi być do tego naładowany w 100%, bo inaczej nie da się tego uruchomić.

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski