separator galwaniczny - signal

Zakupilem w dipolu separator galwaniczny - signal

http://www.dipol.com.pl/izolator_galwaniczny_5-2400mhz_signal_R48605.htm

niestey gdy go podlacze rosnie BER i UNC, myslalem ze to wina tlumienia
i slabego sygnalu, jednak gdy podlaczylem o wiele mocniejszy wzmacniacz,
efekt byl dokladnie taki sam ... czyli wyglada ze oprocz tlumienia,
separator wnosi w tor jakies znieksztalcenia ... jak to mozliwe? spotkal
sie z ktos z was z czyms podobnym?

pzdr

Re: separator galwaniczny - signal

Antena naziemna? Jak zasilasz wzmacniacz przy antenie?
Czy separatorem nie odlaczasz zasilania wzmacniacza?

yabba

Re: separator galwaniczny - signal

No wlasnie Kolega niewiele napisal. Ja tez podejrzewan ze
odlacza zasilanie od wzmacniacza przy antenie DVB-T i stad
problem. Odbiornik "lapie" tylko to na drucie :-). Ale moze
wyjasni nam wiecej za chwile...

Re: separator galwaniczny - signal

naprawde myslicie ze ze mnie jest az taki idiota?

Re: separator galwaniczny - signal

napisaC5%82(a):

No to wyjaC5%9Bnij jak ten wzmacniacz zasilasz po podC5%82C4%85czeniu=
 tego seperatora.
Krok po kroku.
-- =

Pozdr
JanuszK

Re: separator galwaniczny - signal

Idiota moze i nie, ale kultura to raczej nie grzeszysz.
Najpierw zadajesz pytanie nie precyzujac w zasadzie niczego,
a potem dziwisz sie ze podejrzewamy najbardziej
prawdopodobne przyczyny. Troche pokory moze...
A tak na marginesie: jaki jest cel zastosowania tego
separatora? Bo tez nie wyjasniasz...

Re: separator galwaniczny - signal

separator galwaniczny sluzy oddzieleniu mas (mialem petle mas i podczas
wlaczania odkurzacza tuner zawieszal sie)

PS
instalacja jest banalnie prosta

antena - 5m przewodu - wzmacniacz - 30m przewodu - rozgalaziacz z
separatorem zasilania i wejsciem 12V DC

1 wyjscie rozg. - 15m przewodu TV
2 wyjscie rozg. - 10cm przewodu - sepearator galwaniczny - 1m przewodu -
tuner DVB-T USB

oczywiscie zarowno pc jak i tv sa uziemione

i tak sie zastanawiam, czy aby te 10cm przewodu nie powoduje zmiany
impedancji i jakis znieksztalcen? kiedys mialem doswiadczenia z za
krotkim przewodem i zwiazanym z tym wzrostem BER i UNC

Re: separator galwaniczny - signal

to zepnij separator bezpośrednio z odbiornikiem.
  http://www.satnet.com.pl/-produkty/pid,1361/Przejscie-WIEC-WF-szybkozlacze

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux
Jest jeszcze jedna możliwość - uszkodzony separator. Przy braku miernika
poziomu sygnału, potwierdzajacym faktyczne tłumienie, można go
przetestować na analogowym TV. Nie powinien wyraźnie pogarszać odbioru.
Można również bawić się pomiarem pojemnosci między wejściem i wyjściem -
zarówno na ekranie, jak i na gorącym. Nie widziałem innych separatorów,
niż pojemnościowe.
Maciek

Re: separator galwaniczny - signal

Ja bym sprobówał:
a) zewrzeć masy na separatorze (nie odkurzać w tym czasie) i zmierzyć
sygnał.
b) spróbować dać separator przy telewizorze (zakładam, że antena nie
uziemiona) i zmierzyć sygnał(y)
c) a+b

Na wnioski poczekajmy do wyników testów.

Mirek.

Re: separator galwaniczny - signal

chyba nieco sie poprawia, ale nie tak bardzo jak bez separatora

niestety tv nie posiada prezentacji BER/UNC, a miernikow nie posiadam

PS
najprosciej byloby, gdyby chociaz jedna osoba czytajaca watek, odbierala
DVB-T z nie za dobrym sygnalem, gdzies BER w okolicach 100-1000 i
posiadala separator

gdyby sie okazalo, ze po podlaczeniu separatora ber rosnie, to
oznaczaloby ze separatory wnosza oprocz tlumienia znieksztalcenie
jesli bylby taki sam, to oznaczaloby ze wadliwy jest moj egzemplarz

oczywiscie tester musialby zadbac o odpowiednio wzmocniony sygnal, bo
przy slabym sygnale wieksze tlumienie moglo by powodowac wzrost BER (a
nawet napewno) i test bylby nie miarodajny

Re: separator galwaniczny - signal

No to chyba separator do d.
W tych moich testach chciałem sprawdzić czy akurat takie połączenie
uziemień nie powoduje zmniejszenia jakichś zakłóceń przychodzących od
strony zasilania laptopa. IMHO warto przenieść separator na stronę
telewizora i sprawdzić sygnał _w_laptopie_.

Mirek.

Re: separator galwaniczny - signal

Nie nadymaj się - nawet największy geniusz czasem przegapi jakiś drobny
detal.

Re: separator galwaniczny - signal

antena naziemna,  zasilacz APL-107 APL-103 na obu efekt taki sam

jakby tak bylo, to bym nic nie odbieral, wiec gdzie jest sens twojego
pytania?

Re: separator galwaniczny - signal

a gdzie wpiąłeś separator?
pomiędzy antenę i wzmacniacz czy wzmacniacz - odbiornik?

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

oczywiscie miedzy rozgaleziacz z separatorem zasilania a odbiornikiem,

separator sluzy oddzieleniu mas (mialem petle mas i pojawialy sie
zaklocenia podczas wlaczania adkurzacza)

PS
ale z kim ja rozmawiam? musisz mnie brac za kompletnego idiote skoro
uwazasz ze moglbym wlaczyc separator pomiedzy antene i wzmacniacz ...

Re: separator galwaniczny - signal

jak rozumiem to bez separatora sygnał jest ok?
(myślę o tym, że wzmacniacz dostaje napięcie)

w jednym mieszkaniu?

nie opisałeś dokładnie i można było tak wnioskować.
wielu tak potrafi.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

tak

w jednym ale mam dwa odbiorniki

Re: separator galwaniczny - signal

zostaje tylko zmierzyć poziom sygnału, bo wygląda na to iż
w tym zakresie jest zbyt duże tłumienie

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Jeżeli tak sie obawiasz, że ktoś może Cię uważać za idiotę
(na dodatek kompletnego), to może znaczyć, że Ciebie tak znajomi
odbierają i masz jakąś traumę i "przelewasz" ją na grupie.

Tu różni ludzie zadają pytania, gdy ktoś pyta. To jak oceniasz
zwykłe pytania, to tylko świadczy o Twojej (być może czasowej)
sytuacji psychicznej.

Tak będzie dopóki będziesz uważał, że otoczenie
 chce Cię tylko i wyłącznie, ośmieszać.

W "ogromnie przważającej ilości" na grupie "działają"
lludzie dobrej intencji.

Artur(m)

Site Timeline