sender video an pasmo TV

Chodzi mi o sender A/V z tym że nie na pasmo 2,4GHz, (pełno tego na
serwisach aukcyjnych) a na pasmo TV tak żeby można na zwykłej antenie i
odbiorniku TV odebrać sygnał.

Tak mi jakoś pasuje że budynek odbierający ma antenę skierowaną  na mój
budynek i chciałbym tam przesłać sygnał A/V z jednego urządzonka nie
komplikując specjalnie instalacji i takie rozwiązanie wydje się być idealne.
Max odległość to 100m no może mniej. Ale kabla pociągnąć nie mogę, działka
sąsiada szerokości 30m.

--
MS

Re: sender video an pasmo TV
Chcesz nadawac na czestotliwosciach, na ktore nie masz zezwolenia?

Re: sender video an pasmo TV

nie kupuj. przeklna cie wszyscy uzytkownicy radiowek w okolicy :p i sieje i
zakloca prawie (chociaz mimo szerszego pasma slabiej ) niz telefony
bezprzewodowe na 2.4Ghz )
a z racji ze skarzacy sie na zaklocenia ludzie moga ci uprzykrzyc (prawnie)
zycie , i zaczna sie pytania o homologacje, moc emitowana, szerokosc pasma,
zaklocenia na innych czestotliwosciach to mysle ze impreza ci sie zupelnie
nie zwroci.

ew. od razu zakup bardzo kierunkowe anteny (male parabolki albo yagi),
ogranicz moc nadawcza tlumikiem (bedzie to wymagalo otworzenia obudowy
urzadzenia nadawczego, wiec od razu z gwarancja sie pozegnaj) i postaraj
sie zeby twojego sygnalu nikt z okolicy nie 'uslyszal'... koszt takiej
zabawy tez bedzie spory...

--

Re: sender video an pasmo TV

oops, nie doczytalem... ze NIE na pasmo 2.4ghz :) przepraszam najmocniej

Re: sender video an pasmo TV

idealne.
Tanio i nielegalnie (prawdopodobnie);
1. wyjać modulator ze starego magnetowidu
2. zasilić siakimś zasilaczem (ładowarka)
3. ustawić nieuzywany (w eterze) kanał
3a jezeli odbiornik ma możliwość recznego podstrajania, ustawić kanał gdzieś
pomiędzy rastrem
3b na wyjsciu modulatora prosty filtr kanałowy(opcja)
3c dostroić filtr "na oko"
4. użyć anteny kierunkowej Yagi lub logarytmicznej jako nadawczej

pkt. 1-3 na połaczeniu kablowym

Może zadziała :)

Włodek

Re: sender video an pasmo TV

Zadziałać zadziała, dawno temu właśnie tak robiłem. Ze starego atari miałem
modulator dokładałem końcówkę mocy i dytstans pokonywało to spory :) Efektem
ubocznym był fakt że sąsiadka na TV kolor miała obraz czarno-biały :)
Harmonicznych było tyle że szkoda opisywać.

Domyślam się że jest to nielegalne ale niecałe 100m nie powinno sprawiać
kłopotów. Dlatego też myślałem o zakupie gotowego co by już było ładnie
odfiltrowane i nie pływał na skutek zmian temperatury. No cóż może jakoś
kabel uda się przeciągnąć ?

--
MS

Re: sender video an pasmo TV

miałem
Efektem
Modulator modulatorowi nierówny ;)
Wspomniałem o filtrze :)
Ja bym nie dopalał.

Kabel to zawsze lepsze IMO rozwiazanie.

Włodek

Re: sender video an pasmo TV

to dzisiaj dla odmiany odpowiem na temat ;)

sendery takie widzialem wiele razy , rowniez na allegro,
teraz widze kompletny brak, ale mysle warto popytac bezposrednio w sklepach
z chinszczyzna

byly popularne swego czasu na odleglosci 'domowe' , wiec moze ktos ci
opchnie uzywany model. sprobuj moze ogloszenie jakies dac ;)
wersje byly rozne i na rozne czestotliwosci, na twoim miejscu szukalbym
jakiegos pracujacego na jak najwyzszym kanale (np. 58-60) tak zeby antena
nadawcza byla jak najmniejsza. czesc z nich dalo sie zwiekszyc moc
podnoszac po prostu napiecie zasilania , wiekszosc jest tak prosta ze po
wymianie tranzystorow da sie to napiecie podniesc jeszcze bardziej (nie ma
zadnych scalakow)
wada wszystkich jest jakosc sygnalu, i dryft temperaturowy, zwlaszcza po
podniesieniu napiecia zasilania.

kolejna opcja to konsole do gier typu 'pegasus' - niektore mialy opcje
nadawania , z tym ze nadawaly w pasmie VHF (wiec zrobienie anteny yagi na
to pasmo wiaze sie ze spora inwestycja zarowno finansowa jak i
przestrzenna ;) i na 100m to na pewno bys musial ten sygnal wzmocnic, albo
kombinowac z podnoszeniem napiec, z tym ze zeby to osiagnelo wymagana moc
to na 99% trzeba bedzie zmienic tez tranzystory , a ze konstrukcja jest
duzo bardziej 'scalona' to moze to byc problemem (lutowanie smd)

za to spora ich zaleta bylo to ze uklad modulatora i nadajnika byl na
osobnej plytce, tak ze mozna ja bylo po prostu wyjac , a sygnal composite z
konsoli szedl na wyjscie 'chinch' ktore po odlaczeniu plytki 'zamienialo'
sie w wejscie :) taki pirate-tv kit w chinskiej wersji ;)

Re: sender video an pasmo TV

ja nadawałem na wyższych kanałach TV, nie pamiętam dokładnie które
kanały, ale coś ok. 600MHz. Zasięg ok. 30m. Jako nadajników użyłem
modulatorów TV ze starych magnetowidów U-Matic, które mi się pałętały
pod ręką. Mają tą zaletę, że są to moduły, które można było wyciągnąć
bez rozkręcania magnetowidu i bez lutownicy ;-). Jako anten użyłem GP z
posrebrzanego drutu fi 2mm, czyli na 100m by się dało używając jakichś
sensownych Yagi (pewnie 7-10 elementów by starczyło). Tylko, że ja
miałem na to zezwolenie, na które to musiałem dać mnóstwo papierków.
Dostałem na 100mW EIRP i dwa kanały TV po 7MHz z odstępem 1 kanał.

Waldek

Re: sender video an pasmo TV

No niby teoretycznie działełeś zgodnie z prawem. Urządzenie nie posiadało
homologacji. Rozwiązanie, które podałeś też kiedyś stosowałem z tym że
obecnie lenistwo większe no może i na chleb trzeba zarabiać :) A elektronikę
teraz traktuję jako hobby.

Myślałem o gotowcu co by za dużo czasu nie tracić.
Jednak sąsiad nie chce wiszącego kabla tak że usiądę i pobawię się w antenki
:) i modulator.

Bardzo dziękuję wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi.

--
MS

Site Timeline