schemat latarki czo?owej petzl tikka plus

witam

mam mały problem ponieważ ostatnio zamoczyłem niechcący moją czołówkę i padła. gdy poszedłem do sklepu elektrycznego powiedzieli mi że jeden element się spalił i wiedza jaki ale nie ma na nim żadnych wartości i nie wiedzą co mają tam wstawić za zamiennik i właśnie w tej sprawie piszę bo może ktoś ma opis schematu dla tej czołówki bądź dla samej tikki ( bez plusa ) i będę mógł sprawdzić jakiej wartości trzeba wstawić zamiennik żeby latareczka ruszyła. Albo jakby znalazł się jakiś dobroduszny pomocnik i miałby taką latareczkę to może sprawdziłby jakimś miernikiem wartość tego elementu wtedy byłbym naprawdę wdzięczny. jeśli jest ktoś taki to podesłałbym zdjęcie układu i element który jest spalony.

pozdrawiam i dziękuję z góry za każdą pomoc

Reply to
lichu

Użytkownik "lichu" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@p77g2000hsh.googlegroups.com... witam

[...]

Latarka za 109 zeta nie jest wodoodporna - to chyba jakieś kpiny są...

Reply to
Xaveri

Witam

Xaveri napisał(a) :

A dlaczego ma być? Wystarczy przecież napisać w instrukcji obsługi, żeby chronić przed deszczem. Za uszkodzenia w wyniku zalania producent więc nie odpowiada. A ty kliencie kupuj nową. Biznes, panie. Pazerny biznes.

Reply to
Zbynek Ltd.

Zbynek Ltd. napisał(a):

Co za bzdury, te czołówki są jak najbardziej odporne na deszcz a piszący post nie napisał w jaki sposób zamoczył i w czym, może wpadła do piwa? :-D

Jak trzeba mogę otworzyć moją i pomierzyć co trzeba, mam 3diodową chyba bez plus'a.

Reply to
PKi

PKi napisał(a) :

Może w niej nurkował... w kadzi piwa? ;-)

Reply to
Zbynek Ltd.

Poza piwem do nurkowanie sie adoptuje przerozne wynalazki:D wierzcie mi - przerozne:)

Po malych modyfikacjach chinska latarka na luxeonie za czasow jak to byla totalna nowosc wytrzymala 60m:) pozdrawiam michal

Hehe śmieszne rzeczy piszecie. Żarty żartami ale tikka plus nawet za te 109 zeta nie ma żadnej uszczelki a na dodatek jak spojrzysz na czołówkę z góry zaraz za przyciskiem do włączania biegnie linia łącząca dwie główne części czołówki i na tej przezroczystej części jest zatrzask który łączy obie części razem i jak się przyjrzysz jest tam 0.5 mm szpara co wystarczy żeby nawet mały deszczyk dostał się do środka. Po drugie szkiełko za którym znajdują się diody nie jest w żaden sposób przyklejone bądź uszczelnione do obudowy tylko normalnie przyłożone i dociśnięte także nawet jak troszkę mocniej przyciśniesz palcem to szybka się lekko wsunie powodując dużą szparę. chyba wystarczy żeby podczas jazdy w deszczu na rowerze czołówka zamokła w szczególności przez tą szparę na górze.

W piwie jej nie zamaczałem ale może to nawet fajnie wyglądać :-)

Prośba do PKi: podeślę ci na maila fotkę mojego układu i zaznaczę element który jest spalony. jakbyś był taki dobry jak piszesz to będę wdzięczny.

pozdrawiam :-) i dziękuję za odpowiedzi

Reply to
lichu

chyba lepiej jak umieszczę to zdjęcie tutaj:

oto link:

lichu

lichu schrieb:

jesteś pewien, że ten kondzior jest spalony? Jak to stwierdziłeś?

Waldek

Reply to
Waldemar

Zaniosłem układ do sklepu gdzie naprawiają telefony komórkowe i tam mi tak powiedzieli.

Reply to
lichu

powiedzmy sobie, nie wierzę. Możliwe, że coś jest skorodowane u góry (na zdjęciu). Jak tam jest zaświnione, to zdrap ostrożnie i zalutuj na nowo. O ile potrafisz ;-) A co do tego kondensatora to naprawdę nie wiadomo jaki. Może być od kilku nF do kilku mikro. A jak nic nie działa, to raczej poszedł układ scalony.

Waldek

Reply to
Waldemar

Właśnie chodzi o to że czołówka działa ale nie tak jak powinna a mianowicie cały czas pobiera prąd nawet jak jest wyłączona. mam miernik i sprawdzałem. gdy włożę baterie do czołówki to płynie cały czas prąd a jak ją włączę to zaczyna świecić no i siłą rzeczy płynie większy prąd. kolesie z serwisu powiedzieli mi że ten kondensator nie jest już kondensatorem bo działa jak zwykły przewodnik (ma zwarcie) i dlatego latarka cały czas pobiera prąd nawet jak jest wyłączona. a na dodatek koleś mówił że przelutował wszystkie części smd na nowo także wszystko styka prawidłowo.

Reply to
lichu