schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej - Page 2

Re: schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej [OT]

ok. choć mam troszke inne pojęcie o wiedzy elementarnej
ja że to jest, jak kolega napisał, "prostownik półokresowy" dowiedziałem się
jak zobaczyłem schemat podany w linku
wczesniej miałem w kartonie nieznany jeszcze magnetron, duże trafo i parę
innych drobiazgów

w miedzyczasie zrobiłem "doktorat" z działania samego magnetronu
i byłem pod wrazeniem że tak łatwo zaimplementować ideę mikrofalówki w
stosunkowo niedużym urządzeniu
poczytałem o oddziaływaniu termicznym i nietermicznym na organizmy żywe,
normach bezpieczeństwa etc.

ok. co bys proponował, jako starter, odnosnie zabawy z tępiniem robali
mikrofalami?
naprawdę, chętnie zbuduje urzadzenie 50W  zamiast 750
modulacja mocy tez nie jest rozwiązaniem, bo dalej mam armatę, tylko
przydławioną
dysponuje tym czym dysponuje
zdrowego rozsądku też mi nie brakuje

no. to też przerabiałem za młodu...
bardzo byłem zafascynowany mat. wybuchowymi i paliwem rakietowym
i może nawet lepiej, że nie wiedziałem wtedy, jak łatwo sie robi tnt...

dziekuję!

Re: schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej [OT]

Może na początek jakiś niewielki klistron refleksowy, tyle że do samych
eksperymentów z mikrofalami, bo do tępienia robali będą potrzebne moce,
które i tak są niebezpieczne. Same mikrofale (jako fala
elektromagnetyczna) robala raczej nie ruszą i musisz w zasadzie
wykończyć go termicznie (czyt. usmażyć żywcem). Problem w tym, że
planujesz przypalać robala przez boazerię :-) i tu się pojawia problem,
bo może się okazać, że boazeria znacznie lepiej pochłania mikrofale
(zamienia je na ciepło) niż docelowy robal. Efekt będzie taki, że
boazeria stanie w ogniu, a robal pójdzie dalej swoją drogą ;-)

Modulacja mocy (kluczowanie napięcia anodowego magnetronu) da tyle, że
efekty termiczne zachodzące podczas pochłaniania mikrofal przez obiekt
mają swoją bezwładność wynikające z pojemności cieplnej obiektu i jego
zdolności oddawania ciepła do otoczenia. Czyli podczas takiego
impulsowego bombardowania mikrofalami o określonej mocy ustali się pewna
równowaga pomiędzy ciepłem pochłanianym, a oddawanym do otoczenia co za
tym idzie ustali się średnia temperatura obiektu.

I tak trzymaj :-) Chodzi mi tylko o to, czy takie "działko mikrofalowe"
jest dobrym pomysłem do tępienia robactwa.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej [OT]

teoria mówi, że mikrofale o tej czestotliwosci tylko wodę "pobudzają"
więc wg mojego pomysłu drewno powinno się stosunkowo mało nagrzewać
bo ma relatywnie niewiela wody
ale zrobie prosty eksperyment:
włożę do kuchenki kolek z suchego drewna
a obok, zeby nie uszkodzic kuchenki, szklanke z wodą

moze nawet pokusze się o test z robalem
(wsadze jakiegoś robala w otwór w tym kołku)

no nie wiem dokładnie jak to jest, bo przecież, (jesli dobrze czytam
schemat)
magnetron w kuchence w ogóle działa "w paczkach" 50Hz
i ta moc 750W to jest moc uśredniona (moc "cieplna" układu)

nie dotarłem jeszcze do informacji
dot. rzeczywistej mocy w piku (radary maja po kilka-kilkadziesią kW)
ani pattern'u jak kształtuje się emitowana fala
z takiego domowego magnetronu

Re: schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej [OT]
Szybkie pytanie kontrolne - wiesz co to 'przegrzana woda' i dlaczego
grzanie wody w mikrofalówce bez skrupulatnej kontroli czasu/temperatury
jest średnio udanym pomysłem?

Re: schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej [OT]
Hello Michoo,

Włóż do szklanki z wodą łyżeczkę, skoro masz obawy.

Re: schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej [OT]

Ale ma Kolega na myśli wodę, czy to co leci z kranu ? ;-)

Re: schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej [OT]
UBF%ytkownik Michoo napisaB3%:

KaBF%de grzanie wody w zbyt czystym i gB3%adkim naczyniu jest B6%rednio u=
danym20%
pomysB3%em - to nie aceton ktF3%ry po wyjB6%ciu ze zlewki i locie pod suf=
it20%
spada na czB3%owieka majB1%c okoB3%o szeB6%E6dziesiEA%ciu stopni Celsjus=
za - grzeje20%
ale nie parzy. Woda wrF3%ci z temperaturB1% powyBF%ej dziewiEA%E6dziesiEA%
ciu20%
stopni i spB3%ynie w buty w charakterze rosoB3%u...

Elementy szorstkie i porowate (silnie rozwiniEA%ta powierzchnia)20%
radykalnie zapobiegajB1% zjawisku przegrzania.

--20%
Darek

Re: schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej [OT]

z tego co się orientuję, nie odnotowano przypadku przegrzania wody
po dodaniu niewielkiej ilości cukru...
czyli metoda zabezpieczenia siebie przed zabezpieczeniem kuchenki
jest bardzo prosta, tania i skuteczna

Re: schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej [OT]

no wiem....
czemu pytasz?
potrzebujesz jakiegoś wyjaśnienia?
to generalnie nie jest bardzo skomplikowane - przeczytaj ze 2 razy - na
pewno zrozumiesz...
przy lekturze zwróć uwagę na czynniki ograniczające to zjawisko - będzie
łatwiej zrozumieć istotę.
a jak i to nie pomoże, to Ci spróbuję jakoś pomóc...

Re: schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej [OT]

Z tym "pobudzaniem" wody to opinie są mieszane. Woda bardzo silnie
pochłania dość szerokie spektrum fal e.m.
Z tego co sobie przypominam częstotliwość mikrofalówek była podyktowana
pewnym kompromisem co do zajętości częstotliwości w tym paśmie.

Dość drastyczna metoda, ale chyba najbardziej zbliżona do warunków
docelowych ;-)

Te 50Hz "paczki" to raczej efekt uboczny mocno uproszczonej konstrukcji
zasilacza anodowego magnetronu. Każda kuchenka mikrofalowa ma "regulację
mocy". Magnetron nie pracuje cały czas tylko z przerwami ale znacznie
dłuższymi niż 20ms ;-) Ot takie swego rodzaju PWM. Na podobnej zasadzie
regulowało się moc lutownicy transformatorowej za pomocą palca
wskazującego :-)

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej [OT]
Dnia 18-10-2010 o 21:10:25 Grzegorz Kurczyk  =

99% "pobudzajC4%85"

Prawda

Nie prawda, to jest czC4%99stotliwoC5%9BC4%87 rezonansowa czC4%85ste=
czek wody,
przy 2.5GHz nastC4%99puje maxymalna aplituda drgaC5%84, czli najwiC4%99=
ksza efektywnoC5%9BC4%87
grzania wody przez jej'pocieranie' :)

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej [OT]

trochę nie prawda...
częstotliwość rezonansowa (jeśli w ogóle można ją tak nazwać) dla wody
jest w innym miejscu i celowo z niej zrezygnowano
wybierając pewien kompromis pomiędzy szybkością pochłaniania energii fal
przez wodę
a głębokością penetracji

w pierwszych próbach zagotowywała się tylko powierzchnia
stąd to udoskonalenie...

mogę się założyć, że na tym właśnie polega odmienne traktowanie
róşnych
potraw
w droższych kuchenkach, gdzie producent nieznacznie wpływa na długość fali
w zależności od wybranego programu...

Re: schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej [OT]

B3%wek byC5%82a  =

99%ksza  =

Jak widaC4%87 coC5%9B siC4%99 ostatnio zmieniC5%82o bo kiedyC5%9B j=
ak czytaC5%82em
o kuchenkach to pisali wyraC5%BAniue o rezonansie, a teraz
widzC4%99 C5%BCe juC5%BC siC4%99 ztego wycofali.
-- =

Pozdr
JanuszK

Re: schemat elektryczny kuchenki mikrofalowej [OT]
UBF%ytkownik janusz_kk1 napisaB3%:

I z tego samego powodu jest to czEA%stotliwoB6%E6 ISM - bo jest maB3%o20%
przydatna do zastosowaF1% B3%B1cznoB6%ci na wiEA%ksze dystanse - para w =

atmosferze silnie wpB3%ywa na tB3%umienie, radiolinia marnie by dziaB3%aB3%
a.

--20%
Darek

Site Timeline