Schemat czujnika ruchu - proszę o pomoc fachowców

Witam, Na poczštek powiem, że nie jestem elektronikiem a stycznoœć z elektronikš miałem 20 lat temu kiedy jako młody chłopak lutowałem uklady dostepne w sklepach "Młody elektronik". Proszę się więc nie naœmiewać ze mnie bo pytanie jest bardzo dla mnie poważne. Ale nie oto chodzi :))

Prosze fachowców o pomoc, może schemat, może podpowiedŸ, lub jak zrobić czujnik ruchu a może sš dostępne układy które mozna kupić?. Chodzi mi o coœ takiego:

Jak najmniejszy układ czujnika ruchu zasilany małš bateryjkš pastylkš, który zapalał bedzie małš diodę takš jak w zabawkach a po minucie dioda będzie gasła. I jescze bardzo ważny szczegół a mianowicie: czujnik ma pracować wystarczy już w niewielkim obrębie ok 6cm. I oczywiœcie jaki będzie koszt takiego gotowego ukladu - bo potrzebuję ok 10 szt.

Widziałem na allegro coœ co się nazywa atrapa kamery przemysłowej z czujnikiem ruchu i sygnalizacjš diodowš i kosztuje 8,5zł. Myslę więc że taki układ jak potrzebuję kosztował będzie ok 1-2 zł. Czy mam rację??

Przyznam się, że zadajšc to pytanie na tej grupie liczę na fachowe rady i pomoc Rysiek

Reply to
Rysiek

Rysiek napisał(a):

Oczywiście, przy kilkuset tysiącach sztuk.

Reply to
Filip Ozimek

Użytkownik "Filip Ozimek" napisał w wiadomości

to był żart??? Rysiek

Reply to
Rysiek

Rysiek napisał(a):

A jak myślisz? Chcesz zrobić w ilości 10 sztuk układ elektroniczny za

1-2 zł? Zobacz ile kosztuje najprostszy tranzystor w detalu, ok. 0,25 zł a taki układ to nie tylko tranzystor; nie wspominam nawet o takich luksusach jak robocizna czy sama płytka. A jeśli chciałbyś kupić, to od kogo? Od producenta? On nie jest zainteresowany Twoimi 10 sztukami, nawet 1000 sztuk go nie interesuje. Najtaniej wyjdzie kupno kamer i wyjęcia z nich takiego układu.
Reply to
Filip Ozimek

Użytkownik "Filip Ozimek" napisał w wiadomości

Nie mogę wyciagnąć z tych kamer bo tam jest to na sporej płytce zamontowane a ja chciałbym aby to było takie bardziej prowizoryczne rozwiązanie i zdecydowanie mniejsze!! Wiesz tak jak jest czasami w tanich chinskich zabawkach zatopiony układik w przezroczystym kleju i już. A moje pytanie dotyczyło raczej tego jak zrobić taki układ albo czy czasem w sklepie z częsciami elektronicznymi nie da sie takiego układu kupić a pozniej podłaczyc do niego diodę i bateryjkę i GITES. Rozumiesz??? chciałbym to we własnym zakresie zrobić, prosto i szybko i najlepiej tanio??? Rysiek

Reply to
Rysiek

Rysiek napisał(a):

No to kup, rozrysuj, wylutuj i podłącz prowizorycznie.

A byłeś zapytać się w elektroniczym? Jak prosto to nie tanio, szczególnie jak nie masz pojęcia o elektronice.

Reply to
Filip Ozimek

Dla tego pytam na tej grupie ale widzę że jak na razie nikt mi nie pomógł a Ty na pewno raczej sie wymadrzasz niz pomagasz.

Reply to
Rysiek

Pierwszy lepszy link z google:

Najtansze rozwiazanie to rozebrac czujke ruchu PIR do alarmu. Plyteczka mala, skoro potrzebujesz detekcje w granicach 6cm to nawet soczewka Fresnela nie jest potrzebna. Dioda LED jest juz zazwyczaj na plytce.

Reply to
T.M.F.

Bo oczekujesz rzeczy niemożliwych. Może spróbuj bardziej sprecyzować co to ma być i do czego służyć, wtedy możemy zastanowić się nad rozwiązaniem. Jeżeli miałby to być typowy czujnik ruchu PIR to są takie zasilane bateryjnie, które zapalają diodę LED oraz jakiś tam układ dźwiękowy, który można odłączyć. Jednak cena takiego czujnika to kilkadziesiąt złociszy i zapomnij o koszcie 1-2zł, bo to jest nierealne kupując nawet u Chińczyków. Sam pyroelement (detektor podczerwieni) kosztuje od ok. 10 do kilkuset złotych. A gdzie reszta elektroniki ?

Jacek "Plumpi"

Reply to
Jacek "Plumpi

o właśnie o to mi chodzilo!!! Teraz wiem ze nie kupie czegoś takiego za mniej niz 10 zł więc Więc nie mam co myśleć dalej o mojej koncepcji

Koncepcją miała być łapka na myszy z sygnalizacją swietlną, teraz juz wszystko powiedziałem więc może mi ktoś zaproponuje najtańsze rozwiązanie ale z wykozystaniem elektroniki i jakiegoś czujnika a nie "czegoś w rodzaju zwarcia dwóch blaszek".(nie wiem może czujnik taki jak w drukarce czy coś )Nie znam elementów elektronicznych jakie wykożystuje się do tego rodzaju prac. Rysiek

Reply to
Rysiek

Wiszaca bramka tranzystora MOSFET. Mysz po zlapaniu poprzez swoja pojemnosc elektryczna zmieni ladunek bramki i na chwile otworzy/zamknie tranzystor. Tyle, ze to bedzie raczej wrazliwe na zaklocenia.

Reply to
T.M.F.

A nie naszkicowałbyś schematu takiego z diodą i bateryjką i podesłał na prv. Moja zdolnośc polega tylko na lutowaniu elementów i podstawowym odczytaniu jego parametrów. Rysiek

Reply to
Rysiek

Rysiek napisał(a):

Znajdz proximity switch na tej stronce:

zamien ukladem 555 do ktorego podlaczysz diode. Calosc zamknie sie byc moze w 2-3 zl.

Reply to
T.M.F.

Rysiek

Reply to