Scalaki zegarowe ...

Witam ,

Nieee , nie chodzi mi o sygnał CLK. Ta cała elektronika w piecu CO (Vaillant)
jest o kant d... rozbić. Banalny układ czasowy , lekko pozwoli mi na
oszczędnośc rzędu 30% (tak na "oko").

Do rzeczy , kiedyś namierzyłem bardzo fajny scalak w puszce DIP-8. Parę
badziewi w otoczeniu , typu oscylator (częstotliwości nie pamiętam , ale to
nieistotne) , komunikacja (programowanie/odczyt przez SPI) , odmierza toto
czas z dokładnością do 1s/rok , podaje datę , dzień tygodnia i takie tam...

Koszt , parę zeta...  Za cholerę nie pamiętam symbolu,producenta i gdzie to
kupić...

Może być coś innego , ale w tym stylu.. Pomożecie ??

MH

Re: Scalaki zegarowe ...
(Vaillant)
tam...

Zapewne RTC. I zapewne nie chodzi
o dokladnosc 1s/rok (w przeciwnym razie
dobry kwarc laboratoryjny do tego)

mw

Re: Scalaki zegarowe ...

=================

Być może masz rację. Co prawda w moim przypadku Dokładność może być ByleJaka.
A niech to będzie 1godz./rok.
To naprawdę w tym zastosowaniu nie jest punktem krytycznym.

---------

No dobra , opiszę bardziej szczegółowo problem :

1) piec zaczyna jarać
2) zanim w jaskini zrobi się ciepło , idzie non-stop
3) pkt. 1-2 , jest OK!!!
4) (No i teraz się zaczyna !!)  Piec wyłancza się na ok. 40s.
5) Piec włancza się na ok. 2-3 minuty.
6) JMP @4

No i tak wkoło macieju. W pkt.4 , LEKKO można dziada wyłączyć na 20-30 minut ,
i będzie OK. No przeca nie będę latał jak popapraniec co chwilę i "pśtrykał"
tym badziewiem.

Hah !! , a jakbyście popatrzeli na wykresy zamieszczone na "Kąputerze" owego
pieca (tak toto określają fachury z Vaillanta) , to w/g mojej wiedzy ( nie
studium w prywatnej szkółce ) , to wręcz woła o pomstę do nieba..

Taak , no niestety dałem się w to wkręcić. Nie patrząc na IMBECYLNE wykresy ,
słuchając tylko pi.....nia sprzedawców. No cóż , teraz to ja mam problem..

Mea Culpa !!

Jak macie jakąś kochę na oku , dajcie pdf'a !!

MH

Re: Scalaki zegarowe ...

A co to za kocioł? Nie ma modulacji palnika?
Kocioł ma zadaną jak mniemam temp. zasilania CO, np. 60*C (+ - histereza,
np.8*C).
Jeżeli odiągnie 68*C to się wyłącza, a jak spadnie poniżej 52*C to się
włącza.
Jak ma modulacje palnika to stara się utrzymać te 60*C cały czas, no chyba,
że kocioł jest przewymiarowany i moc minimalna jest za duża jak na
powierzchnię budynku do ogrzania i tak będzie taktował. :-)
Poza tym to sobie ustaw tą instalację prawidłowo a nie grzeb w elektronice
kotła.

Re: Scalaki zegarowe ...

A tak z innej beki...  Zaś do diabła mam problemy w moim starym "124".
Pamiętasz , w temacie innym Twoja porada była na 100% .

Wymieniłem  przekaźnik (ten co świece żarowe obsługuje).  No i jasna piłka ,
coś nie jest tak jak być powinno. Mam 6 garów , w przeciągu 1/4 roku 2
świeczki padły..

Gdzie Twoim zdaniem może być przyczyna ??

Pozdro.,

MH

Re: Scalaki zegarowe ...

Nie pamiętam, chyba mnie z kimś pomyliłeś. :-)

Re: Scalaki zegarowe ...
[cut]

 Czy Ty Kolego przypadkiem nie doradzłeś mi w temacie usprawnienia auta ??
Hmmm , no bo ja mam taką pamięć dobrą , ale niestety krótką..  Ot taki flash...

Jeżeli można , to znowu poproszę o poradę..  Pierwsza porada , to "strzał w
dziesiątkę" !!

MH

Re: Scalaki zegarowe ...
http://obrazki.elektroda.pl/1291592200_1322379526.png
potencjometrem ustalasz wypełnienie natomiast
zmieniając C1 zmieniasz okres przebiegu.
ewentualnie ATMELek np. ATTINY  :)
wtedy wybierasz sobie czasy dowolnie.
--
pzdr, j.r.

Re: Scalaki zegarowe ...

Użytkownik " MH"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jas8rg$2s0$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Poszukaj w instrukcji twojego KOTŁA (piec masz zapewne w kuchni) ustawień
typu "czas przerwy" i "histereza". Podnieś pierwszy do np. piętnastu minut,
histerezę do powiedzmy 15 stopni i zapewne uzyskasz to, o czym myślisz.

Re: Scalaki zegarowe ...

A jak zmienia się temperatura na wyświetlaczu (wody w obiegu grzewczym)?

Spróbuj zwiększyć parametr "czas wybiegu pompy" przyciskami na kotle.
Szczegóły w instrukcji.

A nie masz zapchanej wężownicy (paprochami i/lub kamieniem) - to
spowalnia przepływ wody, co powoduje jej szybki wzrost (w tym efekty
akustyczne) i wyłączenie palnika? Pomogło przepłukanie i odkamienienie.

--
Damian

Site Timeline