Scalak zaczyna działać po podgrzaniu

Zmontowałem prototyp z układem LAN9512 i występuje bardzo dziwny objaw.
Układ ma wbudowany
stabilizator 1,8V i wyprowadzone to napięcie aby podłączyć kondensatory.
Wszystko zaprojektowane
zgodnie z notą aplikacyjną, a napięcie na tym wyjściu wynosi 2,6V. Napięcie
zasilania 3,3V jest OK.
Na tej samej płytce jest kilka innych układów zasilanych z 3,3V i wszystkie
pracują poprawnie.
Płytka jest czterowarstwowa. Ten układ jest w obudowie QFN64 i ma masę
wyprowadzoną od spodu, więc w
pcb zaprojektowałem otwór przez który przylutowałem tą masę. Mam trzy
identyczne płytki i na każdej
ten sam objaw.
Najciekawsze jest to, że gdy podgrzeję lutownicą ten układ od spodu, przez
wspomniany otwór, to
zaczyna on działać tzn. napięcie na wyjściu wewnętrznego stabilizatora
równe jest 1,8V i układ
pracuje poprawnie. Po jakimś czasie znowu pojawia się 2,6V i układ przestaje
działać.
Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania się układu?

Re: Scalak zaczyna działać po po dgrzaniu

Te 2V6 to miernikiem, czy oscyloskopem sprawdzone?
Może stabilizator 1V8 się wzbudza (to może zależeć od temperatury scalaka i

kondensatorów).
P.G.

Re: Scalak zaczyna działać po podgrzaniu
Układ ma wbudowany
Wszystko zaprojektowane
Napięcie zasilania 3,3V jest
wszystkie pracują poprawnie.
wyprowadzoną od spodu, więc
identyczne płytki i na
przez wspomniany otwór, to
równe jest 1,8V i układ
przestaje działać.
i kondensatorów).

Zmierzone miernikiem i oscyloskopem.
Kondensatory identyczne jak w nocie aplikacyjnej.

[...]

Problem się rozwiązał. Źle przylutowana masa układu. Następnym razem
zrobię większy otwór pod scalakiem.

Re: Scalak zaczyna działać po podgrzaniu
A może to lampowy scalak był? :))
pzdr