Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???

Witam
Wiem, że gra nie warta świeczki, bo urządzenie za kilkadziesiąt złotych, nie
mniej pytam z czystej ciekawości. Router WiFi Dlink DI-624 padł - zablokowany
brak możliwości wejścia do menu, palą się wszystkie kontrolki. Po odstawieniu
na półkę na kilka dni, znowu zaczyna działac normalnie - przez ok. pół godziny,
po czym znów się zawiesza. Zawartośc pamięci (ustawienia) nie giną.
Najciekawsze jest to, że do odblokowania potrzeba nie mniej niż 3 dni
wyłączenia zasilania (sprawdzone wielkrotnie). Ciekawi mnie czy ktoś spotkał
się z podobnym zachowaniem urządzenia. Co może być ewentualną przyczyną takiego
stanu ?
Pozdrowienia
PP

Re: Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???
nie
odstawieniu
godziny,
spotkał
takiego
Moj stary Netgear wyprawial rozne cuda, stopniowo sie pogarszalo. Przeszlo po
wymianie spuchnietych elektrolitow w routerze i wyschnietego w zasilaczu.

Tomek

Re: Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???
Elektrolity, nie noszą śladów spuchnięcia. Zasilacz jako przyczyna odpada, bo
efekt występuje zarówno na oryginalnym zasilaczu ( 5V), jak i na zasilaniu z
innego zasilacza (od PC).
PP

Re: Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???

I to oznacza tylko tyle, że nie noszą tych śladów :-)

Włodek

Re: Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???
Faktyczne, kaszt 5 szt. kondensatrków żaden, wymienię. Ciekawe jak to się
skończy:)
PP

Re: Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???

Ustawienia są często pamiętane w NV-RAM, co pozwala zachować je nawet po
upgrade oprogramowania.
Też różne cuda już widziałem, ale podstawa to przywrócenie ustawień
fabrycznych i ponowne skonfigurowanie. Jak nie pomoże to ponowne wgranie
oprogramowania (flash też może szwankować). Dopiero po tym bym się
złapał elektrolitów.

Mirek.

Re: Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???
upgrade oprogramowania.
fabrycznych i ponowne skonfigurowanie. Jak nie pomoĹźe to ponowne wgranie
oprogramowania (flash też może szwankować). Dopiero po tym bym się złapał
elektrolitĂłw.

Nawet jak widac ze spuchly i cos z nich wycieka?

Tomek

Re: Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???
Niestety, żadne "akcje" z software, włącznie z ponownym wgraniem firmaware, nie
skutkują. To już sprawdziłem. Pozostaje wymiana elektrolitów, co wkrótce
uczynię.
PP

Re: Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???

Objaw dziwny jak na elektrolity - zwłaszcza te 3 dni.
Ale przed tym terminem co się dzieje? Podłączasz, a on zawieszony? Tak
od razu? Bez np. podłaczenia do komputera? A przycisk RESET? A
próbowałeś mu rozładować te elektrolity?

Mirek.

Re: Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???
Próbowałem, reset nie działa. Od razu jest zawieszony  - świecą się ciągle
wszystkie kontrolki aktywności 4 wyjść przewodowych, na podłączenie PC nie
reaguje. Zwierałem elektrolity, zwarłem bezpiecznik polimerowy na wejściu
zasilana aby wykluczyć i ten element. Nic. Musi dopiero odstać swoje :).
PP

Re: Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???

Może on nie wisi tylko po prostu oscylator nie startuje?

Mirek.

Re: Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???

Miałem podobną sytuację z routerkiem Netgar - działał 30 min i stop. Pomogło
przelutowanie kulek pod procesorem (topnik + hot air) - router działa po
naprawie przeszlo rok. Spróbuj przelutuj i.c. to zajmie mniej czasu niż
wymiana kondensatorów. Pozdrawiam.RR.

[...]

Aby zakończyc temat. Wymieniłem elektrolity, efektu niestety brak. Do
przelutowywania połaczeń sprzętu nie mam, tak więc - kierunek śmietnik.
PP

Re: Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???
Nie masz lutownicy transformatorowej?
Skoro masz wyrzucić, dlaczego nie przygrzejesz BGA lutownicą
transformatorową?
Nic mu się nie stanie.
Zwłaszcza przed śmietnikiem.
S.

Re: Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???

To może być ciekawe, podpowiedz jak przelutować układ BGA typu procesor
przy uĹźyciu lutownicy transformatorowej.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???
Dobrze.
Po pierwsze:
1) Pozbądź się strachu
2) Odważ się
3) Przyłóż lutownicę do plastikowej części kwadratu BGA i staraj się
nagrzać
całą powierzchnię scalaka (w kolejnych krokach)
4) Sprawdź, czy działa.
5) Ponów z większą temperaturą- jeśli nic nie pomogło.
Użyj termopary lub lepiej kamery termowizyjnej, jeśli nie masz
doświadczenia.
Ale jeśli masz kamerę, to już lepiej palnikiem gazowym.
6) Jeśli pomogło tylko na kilka dni - ponów.
7) Jeśli nic nie dało - wyrzuć lub napraw inną metodą.
S.

Re: Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???
nagrzać

Lutownica transformatorowa i regulacja temperatury?

Jeśli ktoś ma kamerę IR to na bank ma też i hot air'a

Ale robiłeś to już kiedyś czy teoretyzujesz?

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???

Niepotrzebna kamera termowizyjna powinna się znaleźć w każdym domu
(zaraz obok szpulki od nici).

Re: Samoczynne cykliczne odblokowywanie po kilku dniach ???
Hello Zbych,

I szprychy.