Rzeczywista dok?adno?? GPS

Galileo dokładne też będzie płatne.

Reply to
Miroslaw Kwasniak

Nie, nadal są tajne. Nie przejmuj sie tym, bo popularne odbiorniki i tak pracują tylko w jednym paśmie. Geodezyjne biorą też pasmo wojskowe, ale bez rozkodowywania.

Reply to
Miroslaw Kwasniak

Ale to cecha programu do nawigacji a nie systemu GPS.

Normalka.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid...

Jak to było z tym autokarem z Białorusi, co to kierowcę mapa w ręce swędziała? :))

Reply to
Anerys

[...]

Dokładność po długim całkowaniu potrafi być rewelacyjna. Z GPSa leżącego przez 3 dni na stole, jakieś 10 metrów od najbliższego okna udało mi się odczytać współrzędne które po wklepaniu w Google Maps pokazały z niemal centymetrową dokładnością miejsce gdzie leżała antena. W ruchu tak dobrze nie ma, ale też nie jest źle. Na śladzie nagranym z GPSa w telefonie widać zmiany pasa ruchu. Szum jest jednak o wiele bardziej widoczny: czasami ślad pokazuje zjechanie o kilkanaście metrów z drogi. Co dość mnie zaskoczyło, podczas krótkich postojów i przemieszczania się z niewielką prędkością szumy mają o wiele większy wpływ na wynik niż podczas normalnej jazdy. Postoje przed światłami są widoczne na śladzie jako plama rozrzuconych pozycji, z kilkumetrowym odchyleniem. Najwyraźniej całkowanie zaczyna działać dopiero po dłuższym czasie.

pzdr. j.

Reply to
Jacek Radzikowski

W dniu 08-05-2013 13:07, pytajacy pisze:

Jakoś mi się skojarzyło:

"Teraz z dziadkiem kupiliśmy „Młodego Technika” i na podwórku pershinga stawiamy. Mówię ci, jak pieprznę, to się mogę tylko o jedno biurko pomylić. Jak zdążą, to coś o tym napiszą."

:D

Reply to
szod

Mnie by interesowało użycie GPS-a (np. w iPadzie) do inwentaryzacji zieleni na działkach (drzewa, ale także mała architektura, ogrodzenie). Nie jest mi potrzebna dokładna lokalizacja w skali globalnej, ale wymagana jest dokładność lokalna w obrębie działki. Czy GPS w takim iPadzie nada się do tego zadania?

Robbo

Reply to
Robbo

Na Androidzie jest aplikacja o nazwie coś w stylu "GPS Averaging". Kładziesz telefon na słupku ogrodzenia i po kilku minutach masz uśrednione z dokładnością do centymetrów. Może na ipada też jest coś analogicznego.

L.

Reply to
Luke

Można też za grosze kupić moduł GPS z Bluetoothem na Allegro - np. Nokia LD-4W1 i na laptopie odpalić np. VisualGPS. Zamiast męczyć się z małym ekranikiem smarkfona spokojnie zbierać dane na laptopie przenosząc tylko sam moduł - w terenie otwartym Bluetooth ma zadziwiający zasięg.

Hello,

Wywaliłem za okno mojego LD-4W1, odpaliłem VisualGPS i - niestety - nie ma lekko - po jakieś godzinie odchylenie standardowe dla pozycji jest rzędu 3m a maksymalne odchyły od średniej sięgają 10m. W tej chwili 10 satelitów w zasięgu ale "tylko" 8 brane do pozycjonowania.

A jak weźmiesz dwa identyczne moduły, jeden przybijesz na stałe gdzieś, a drugi będziesz przemieszczał to nie będzie lepiej? Nie będzie tak, że oba moduły będą skakać w skorelowany sposób, a różnica między nimi będzie miała mniejszą dewiację?

Reply to
Andrzej W.

Użytkownik "pytajacy" napisał w wiadomości

To jest skomplikowany temat i zalezy od celu

Ot np, zostawilem gps na parkingu w terenie malo zurbanizowanym. Musi bydle dostosowane do samochodu, bo pozycja mu stoi idealnie - tzn po prostu ignoruje male ruchy. A nawet jak stal, to parametr HDOP byl rzedu 1-2m. Ale przez pare godzin jednak zlapal troche odchylek i gdzies w promieniu 10m sie poruszal. I mniej wiecej tej wielkosci bledu bym sie zazwyczaj spodziewal .

Mam gdzies w logach zapis jak sie raz pomylil o jakies 100m. Raz jeden - tzn raz jeden sie przydazylo ze przez kilka minut tak zboczyl. Dla jednych - nieistotne. Ale czy mozna cos takiego uzywac w samolocie do ladowania we mgle ? :-)

Z trzeciej strony strony jak postawisz i usrednisz, to pozycja pewnie bedzie dokladniejsza.

Z czwartej - ostatnio GPS stracil pozycje. troche skalek w okolicy bylo, rzadki las. No i jak utracil to przez godzine nie mogl odzyskac. Falszywej pozycji nie podawal, ale czy mozna na takim czyms polegac ?

J.F

A świstak zawija w sreberka :(

To po co takie zabawy jak tu:

Miroslaw Kwasniak

but my OR and 60CSX have been pretty erratic (1 mile off) in Zion Canyon.

:(

Reply to
Miroslaw Kwasniak

Korelacja dotyczy opóźnień w atmosferze. Natomiast problemu przesłaniania i wielodrogowości sygnału to nie rozwiąże.

Miałem taki ślad, że po lesie ganiałem >1000km/h.

Innym razem ślad mieścił się w obrysie drogi, ale jak przeszedłem 20m na drugą stronę budynku to GPS zanotował 200m przesunięcia :(

Reply to
Miroslaw Kwasniak

W dniu 2013-05-09 11:09, Miroslaw Kwasniak pisze:

Myślałem bardziej o warunkach w których oba odbiorniki pracują w identycznych warunkach, czyli np. gołe pole. Jeśli każdy odbiornik widzi inny kawałek nieba i wylicza położenie na podstawie innego zestawu satelitów to ich wyniki nie mają szans być skorelowane.

Reply to
Andrzej W.

Niezbyt.

Istotne są zakłócenia na drodze do odbiornika:

szare to budynki - widać chyba dość jasno korelację błędu z pobliskim kawałkiem żelbetonu.

Reply to
Michoo

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Coś ci się pokróliczkowało. Wyłączone to jest zakłócanie zegarów na satelitach. Rozpraszanie sygnału radiowego jest kwintesencją zasady działania systemu GPS - tak w kodzie C/A jak i w P masz sygnał transmitowany w widmie rozproszonym. I o ile kody haszujące dla sygnału C/A są jawne tak kody dla sygnału P już nie. I dostają je nieliczni, większość tylko część - tę część która w razie czego zostanie unieważniona i uruchomi się rozpraszanie kodami dostępnymi tylko dla wybranych z wybranych.

Ale i w modzie darmowym ma być wyraźnie dokładniejsze - choć podobno najsłodsze gruszki rosną na wierzbach...

Nie można. Błędy całkowite, które analizujemy zależą od sumy różnych błędów cząstkowych. Nie ma żadnej gwarancji, że pozycja nie jest przekłamana już u nadawcy sygnału. To, że ktoś powiedział: "Teraz nie kłamiemy", przypomina mi powiedzenie:"Tylko u nas jest zielona wyspa, a te liczby nas o tym informują" W tej chwili leci proces uzależnienia urządzeń od GPS. potem będzie faza niewolnictwa. Już widać to w opłatach za wyższą dokładność. Dokładnie jak z bankami. Kupujesz kredyt na 8%, a potem przychodzi ci świstek z banku, że umowa jest nie ważna bo już jest 10%.

Należy czym prędzej budować urządzenia, które GPS mają tylko jako dodatkową metodę lokalizacji. Dzisiejsza technika pozwala opierać się całkowicie na innych metodach w wyznaczaniu lokalizacji. Najprostrzym jest: a) licznik kilometrów b) azymut c) kamera d) pomiar laserowy odległości do punktów charakterystycznych.