Rubidowe wzorce czasu

Witam. Na Ebay można nabyć rubidowe wzorce czasu po przystępnych cemach od
150zł w górę. Czy ktoś coś wie na ten temat, a zwłaszcza na temat żywotności
tych wzorców ?
http://shop.ebay.pl/i.html?LH_PrefLoc=2&_nkw=rubidium&_fln=1&_trksid=p3286.c0.m283

Re: Rubidowe wzorce czasu
http://shop.ebay.pl/i.html?LH_PrefLoc=2&_nkw=rubidium&_fln=1&_trksid=p3286.c0.m283

Niestety nie wiem, ale wrzuć info na grupę jak coś znajdziesz.
Też mnie to zainteresowało...

Re: Rubidowe wzorce czasu
leniuszki...

http://epsrv.astro.uni.torun.pl/~wb/wzorzec_rb.html
http://www.meratronik.pl/Wzorce-i-pomiar-czasu-i-czestotliwosci/Wzorzec-rubidowy.html

Re: Rubidowe wzorce czasu

Leniuchy!!!

Tak swoją drogą to ciekawe czy taki aparacik z eBaya za $30
rzeczywiście osiąga dokładność rzędu 10^-11 czy może te
z eBaya to jakieś odrzuty lub używane/wypalone są...

Re: Rubidowe wzorce czasu

odpowiednie napięcie na wyjściu kontrolnym, tj 5-9V. Jesli mają 3V to uważa
sie je za zużyte. Na Ebay chińczycy nic nie piszą na ten temat, tak że
myślę,że sa chyba zużyte. Nie wiem na czym polega to że są zuzyte, ale tyle
doczytałem się w necie. Jesli chodzi o wzorce częstotliwości, to pewniejsze
w naszych warunkach jest zbudowanie wzorca czasu , -który jest porównywany z
czasem z GPS z wzorcem generatora wysokostabilnego. Tu jest przykład
http://sites.google.com/site/sq4avs2/wzorzecve2zaz2 . Niestety Polska jest
bardzo zacofana, bo takie rzeczy robiono w USA już 15-20 lat temu, a u nas
mało kto o tym wie. Prawie nikt tym tematem się nie zainteresował,  , a
przecież czas to podstawa pomiarów w elektronice.
  kolarz.

Site Timeline