RTOS AvrX i AVR Studio

Witam! Próbuję zaprząc do pracy ww. RTOS. Ściagnąłem źródła, skompilowałem i powstała mi zgrabna biblioteka(?) avrx.a. Postanowiłem użyć jej w moim projekcie tworzonym w WinAVR. Jako IDE używam AVR Studio. W konfiguracji projektu dodałem tą bibliotekę (avrx.a). Znajduje się ona w "\WinAVR\avr\lib". Kompiluję, ale linker wywala mi błąd: c:\Programy\WinAVR\bin\..\lib\gcc\avr\3.4.5\..\..\..\..\avr\bin\ld.exe: cannot find -lavrx No i nie wiej jak to ugryźć. Jak zmusić ld.exe zeby zauważył avrx.a? Próbowałem już z opcjami -L i nic.

A przy okazji próbuję znaleźć jakiś w miarę funkcjonalny i bezproblemowy RTOS pod AVR (Atmega128). Próbowałem już FreeRTOS, ale nie bardzo przypadł mi do gustu. Albo ja nie potrafię go wykorzystywać, albo ma jakieś błędy (symulacja w AVR Studio pokazuje mi np. że po skompilowaniu niektóry struktury w pamięci "zachodzą na siebie". Jedna nadpisuje część drugiej i wszystko idzie w krzaki.)

Jakie są Wasze doświadczenia z RTOSami na kontrolery AVR? Archiwum grupy w tej materii jest bardzo biedne.

Pozdrawiam!

Reply to
TRS

TRS pisze:

O ile sie nie myle, linker szuka pliku o nazwie libavrx.a Sprawdz tez, czy biblioteka jest w odpowiednim katalogu. avr-gcc --print-search-dirs poda ci liste katalogow, w ktorych szuka bibliotek

Z komercyjnych to bedzie uCOS/II, zobacz tez na

- tam powinienes tez cos znalesc.

To nie jest raczej wina samego systemu. Predzej bym szukal tu bledu w konfiguracji linkera.

Reply to
AK

In the darkest hour on Mon, 9 Jul 2007 12:09:31 +0000 (UTC), TRS snipped-for-privacy@spam.spam screamed:

Dołącz ją po prostu do jako jeden z obiektów do linkowania, nie jako bibliotekę. Coś a'la: ld main.o avrx.a -o foobar

Reply to
Artur M. Piwko