RTC z timestamp

Potrzebny mi RTC z timestamp. Chodzi o zabezpieczenie - przy otworzeniu
obudowy RTC zapisuje datę i czas.

Idealny byłby np. NXP PCF2127 albo 2129, ale niestety nie mogę go
znaleźć nigdzie poza np. MOUSER (przesyłka 40E, a ja potrzebuję max 10
szt, a najlepiej ze 2, więc trochę bez sensu...).

W TME, Farnellu, Elfie nic jakby nie ma.
Może znacie coś co ma tą funkcję, a można kupić jakoś (niekoniecznie w
Polsce, ale nie w USA).

A może jakaś firma ma pełen asortyment NXP ?

Help !

Re: RTC z timestamp

Ja walczyłem w zeszły tydzień z prostym amatorskim projektem, gdzie
wsadziłem DS1678.
No i ma on 1025 eventów, które możesz wyzwalać wejściowyjściem Int.
A ja chciałem tam uzyskać sygnał co 1 sekundę i się nie dało :)

http://www.tme.eu/pl/katalog/uklady-rtc_100435/?search=ds1678

Pozdro.

--
Irokez

Re: RTC z timestamp

ooo, super !
To jeszcze lepsze. Znalazłem w międzyczasie na RS jakiś układ intersila
(ISL1221 chyba), ale ten DS1678 jest lepszy. Ciut droĹźszy , ale to
nieważne. Te 1000 eventów to świetna rzecz :)
No i TME ma, więc tym lepiej.

Na wyjściowym sygnale na INT mi nie zależy, więc chyba nie będzie
problemu (?).

Serdeczne podziękowania dla kolegi ! :)

Re: RTC z timestamp
A wiesz może, czym się różni wersja DS1678+ od DS1678S+, oprócz ceny
rzecz jasna ?

Re: RTC z timestamp

O ja głupi, ale już późno jest, kolega daruje... :)
Już wiem - OBUDOWĄ !!!!!!

Re: RTC z timestamp

Widocznie doszli do wniosku, że do takich celów to się dzielnik robi:

32768 Hz / 128 / 256 = 1 sek.

Podsumowiując kwarc + preskaler w liczniku ustawiony na 1:128 i co
przepełnienie licznika 8 bitowego masz 1 sek. :)

A scalaczek całkiem fajny, tylko cena dość zniechęcająca.

Re: RTC z timestamp

no co robić, trzeba bulić...
Tylko nie mogę załapać z PDF-a : czy zapis zdarzeń jest w pamięci
ulotnej, czy nieulotnej ?

Bo jak z ulotnej, no to trzeba by jakoś kombinować, coby całość zamknąć
razem z baterią, bo inaczej bateryjkę wyjmujemy i zerujemy...

A po drugie - piszą, że układ musi pracować w trybie "event logging
mission" czy jakoś tak, żeby rejestrował.
Ale wtedy można z niego korzystać normalnie jako RTC ?

Kolega Irokez to wie moĹźe ?

Re: RTC z timestamp

Sam sobie odpowiadam - czyli Ĺźe znaczy - NV SRAM battery backed.
No to kuśwa jaka ona "NV" jest ??
Czyli , że trzeba zamknąć razem z baterią w jakiejś obudowie pancernej,
żeby zbyt sprytny użyszkodnik nie wpadł na pomysł resetu przez odcięcie
bateryjki...

Przejrzałem co się dało, i chyba (?) żadna firma nie robi RTC z
timestampem do pamięci EEPROM.

No co jest, kuśwa, przerasta ich to czy jak ??

Znaczy, że w przyszłości trzeba będzie samemu wydłubać w jakimś MSP
ultra-low, zrobić sobie na nim RTC i co tam potrzeba.
Hm. Dziwne. Naprawdę nie ma gotowca ?

A tego nadal nie wiem.

Re: RTC z timestamp
Odłączasz "główne" zasilanie a jej zawartość zostaje.

To przylutuj bateryjkę. Poza tym "reset przez wyjęcie bateryjki" też
będzie dość dokładnie oznaczony timestampem...

Re: RTC z timestamp

No raczej nie. Po prostu zapisy się ulotnią.
Oczywiście, to też jakaś informacja, ale już nie będzie wiadomo kiedy to
było, po drugie - ten sam problem wystąpi, jak się wyczerpie bateria.

Czyli - teoretycznie klient może powiedzieć "panie, no bateria się
skonczyła, ja nic nie dłubałem !".

Trzeba więc zamknąć całość tak, żeby nie można było się bezinwazyjnie
dostać do tego modułu, ale to dodatkowy problem jest...

Re: RTC z timestamp
bezinwazyjnie

- tak, potrzebna bateria, po wyjęciu masz kaszkę w komórkach
- odpytuj w programie rejest RTC czy wystąpił event, jak tak przepisz do
EEPROM np 24C1024 czy coś większego obok postawionego i kasuj event aby
czekał na kolejny :) Bo chyba nie miałeś na myśli rejestrację eventu przez
RTC bez backup-baterii? np. tworzenia obudowy ale dopiero po wyłączeniu
zasilania urządzenia?
- ja mam wlutowany CR2032 (taki z fabrycznie dogrzanymi nogami).
Zaaplikowałem go w 2006 roku i tak leżała płytka w piwnicy. 2 tygodnie temu
skończyłem co zaczełem i bateria ma się extra (ponad jakieś 3,2V na niej).
Wylutowaną baterię zobaczysz. No chyba że zwarcie klient zrobi, ale wtedy
zegar trzeba ustawiać. Więc daj w menu mu ustawianie roku ale bez Century,
które dasz w ukrytym menu i po tym poznasz :) ktoś ustawi 8 maja '12 a
fizycznie będzie 1912 :)
jak by mi na tym zależało, to połączyłbym obie techniki

Pozdro

--
Irokez

Re: RTC z timestamp
bezinwazyjnie

Aha

Przykład użycia event loggera (tak, RTC działa niezależnie od "event logging
mission")
http://www.maxim-ic.com/app-notes/index.mvp/id/3643

I co do pamięci zdażeń: "Logs Up to 1025 Consecutive Events in Read-Only
Battery-Backed Memory "

--
Irokez

Re: RTC z timestamp

OIDP Dallas robil kiedys RTC z bateria w srodku scalaka. Wygladalo OIDP
jak DIP14 podwojnej grubosci.

--
Jerry1111

Re: RTC z timestamp

Dalej robi. Np. DS12887 dostępny w TME w cenie około 25-30 zł.

Re: RTC z timestamp

ale nie ma licznika zdarzeń, to tylko zegarek.

--
Irokez

Re: RTC z timestamp
Układ się po ponownym włożeniu baterii zresetuje do wartości domyślnych
i jego aktualny czas będzie wskazywał czas od ostatniego resetu.

Ale bateria w normalnych warunkach się nie wyczerpuje przez lata.

No to patrzysz na baterię - skończyła się? Nie - czyli ktoś grzebał.

Albo np. chlapnąć klejem/żywicą na baterię. Albo zamknąć baterię + rtc
pod klatką z mosiądzu (tak jak się robi ekranowanie).

Re: RTC z timestamp

No tak - trzeba dać jakąś obudowę na PCB. Może być taki ekran, a może
znajdę
coś innego...

Re: RTC z timestamp

W sumie da się, trzeba tylko po każdym wystąpieniu skasować wystąpienie
przerwania w rejestrze RTC.
A tego za bardzo nie chcę robić za każdym razem.
Wolę podmienić na PCF8583.

Pozdro.

--
Irokez