rs485, rts

Mam pytanie, czy jak wysyla sie cos z terminala przez RS 232 to stan lini RTS sie zmienia automatycznie ? Zwykle w konwerterach RS232/RS485 RTS jest dolaczony do wejscia przelaczajacego nadawanie/odbior i u mnie nie chce sie konwerter przelaczyc na nadawanie. W sumie na oscyloskopie to nie widze zeby cos sie zmienialo na lini RTS jak z terminala cos wysylam i teraz nie wiem czy jakiegos specjalnego programu trzeba uzyc czy jest jakis inny trick.

Reply to
yorgus

yorgus pisze:

Zależy jaki terminal. Niektóre terminale mają opcję uaktywnienia linii RTS przed wysyłką (zwykle nazywa się to RS485 mode, czy podobnie). By formalności stało się zadość nim terminal zacznie wysyłać, to powinien od konwertera dostać sygnał zwrotny CTS (żądanie zostało przyjęte i już można nadawać).

Jeśli samodzielnie tworzysz oprogramowanie o wysterowanie linii RTS musisz zadbać samodzielnie.

pzdr mk

Reply to
mk

yorgus pisze:

Linię RTS można użyć do sterowania kierunkiem w przypadku RS485. Jednak dla aplikacji terminalowej nie jest to żadnym standardem. Musisz więc mieć specjalne oprogramowanie realizujące taką funkcję.

Paweł

Reply to
Paweł

yorgus pisze:

Zarówno w Hyperterminal jak i stosowanym chętnie Terminal v1.9b by Br@y++ jet opcja handshaking w którym wybierasz typ sterowania transmisją np RTX/CTS, lub XON/XOF. Ja stosuję none :) i używam konwerterów przełączających się automatycznie na nadawanie gdy zmienia się stan linii TX. Jak chcesz obsłużyć RTS w programie to musisz zdaje się użyć funkcję API SetCommState (Windows).

Reply to
Mario

Mario pisze:

W programie Terminal by Br@y++ należy wybrać opcję "RTS on TX".

Przy okazji: czy zna ktoś jakiś fajny, darmowy terminal portu szeregowego. Do tej pory używałem Docklight i Hercules, ale to jednak nie jest to...

Reply to
mk

mk pisze:

Nie wiem, jakie masz wymagania, ale w firmie używam praktycznie codziennie Tera Term (zarówno na prawdziwym COMie, jak i konwerterach na FT232 i FT245) i jest OK.

Reply to
Adam Dybkowski

A ta wasza poprawiona wersja jest gdzies dostepna ?

Z konwerterem [nieokreslonym] to TT zachowuje mi sie nieszczegolnie.

J.F. pisze:

Rzeczywiście poprawialiśmy kiedyś starego Tera Terma (obsługa wyższych COM'ów i prędkości) ale teraz można ściągnąć nową "fabryczną" wersję. Nazywa się to UTF-8 Tera Term Pro i wygląda nieco lepiej niż opensource'owa stara wersja.

Reply to
Adam Dybkowski