rs485, rts

Mam pytanie, czy jak wysyla sie cos z terminala
przez RS 232 to stan lini RTS sie zmienia automatycznie ?
Zwykle w konwerterach RS232/RS485 RTS jest dolaczony
do wejscia przelaczajacego nadawanie/odbior i u mnie
nie chce sie konwerter przelaczyc na nadawanie.
W sumie na oscyloskopie to nie widze
zeby cos sie zmienialo na lini RTS jak z terminala
cos wysylam i teraz nie wiem czy jakiegos specjalnego
programu trzeba uzyc czy jest jakis inny trick.

--
pozdrawia
    yorgus

Re: rs485, rts

Zale┼╝y jaki terminal.
Niekt├│re terminale maj─ů opcj─Ö uaktywnienia linii RTS przed wysy┼ék─ů
(zwykle nazywa si─Ö to RS485 mode, czy podobnie). By formalno┼Ťci sta┼éo
si─Ö zado┼Ť─ç nim terminal zacznie wysy┼éa─ç, to powinien od konwertera
dosta─ç sygna┼é zwrotny CTS (┼╝─ůdanie zosta┼éo przyj─Öte i ju┼╝ mo┼╝na nadawa─ç).

Je┼Ťli samodzielnie tworzysz oprogramowanie o wysterowanie linii RTS
musisz zadba─ç samodzielnie.

pzdr
mk

Re: rs485, rts

Lini─Ö RTS mo┼╝na u┼╝y─ç do sterowania kierunkiem w przypadku RS485. Jednak
  dla aplikacji terminalowej nie jest to ┼╝adnym standardem. Musisz wi─Öc
mie─ç specjalne oprogramowanie realizuj─ůce tak─ů funkcj─Ö.

Paweł

Re: rs485, rts

Zar├│wno w Hyperterminal jak i stosowanym ch─Ötnie Terminal v1.9b by
Br@y++ jet opcja handshaking w kt├│rym wybierasz typ sterowania
transmisj─ů np RTX/CTS, lub XON/XOF. Ja stosuj─Ö none :) i u┼╝ywam
konwerter├│w prze┼é─ůczaj─ůcych si─Ö automatycznie na nadawanie gdy zmienia
się stan linii TX. Jak chcesz obsłużyć RTS w programie to musisz zdaje
si─Ö u┼╝y─ç funkcj─Ö API SetCommState (Windows).

Re: rs485, rts

W programie Terminal by Br@y++ nale┼╝y wybra─ç opcj─Ö "RTS on TX".

Przy okazji: czy zna kto┼Ť jaki┼Ť fajny, darmowy terminal portu
szeregowego. Do tej pory używałem Docklight i Hercules, ale to jednak
nie jest to...

Re: rs485, rts

Nie wiem, jakie masz wymagania, ale w firmie u┼╝ywam praktycznie
codziennie Tera Term (zar├│wno na prawdziwym COMie, jak i konwerterach na
FT232 i FT245) i jest OK.

Re: rs485, rts

A ta wasza poprawiona wersja jest gdzies dostepna ?

Z konwerterem [nieokreslonym] to TT zachowuje mi sie nieszczegolnie.

J.

Re: rs485, rts

Rzeczywi┼Ťcie poprawiali┼Ťmy kiedy┼Ť starego Tera Terma (obs┼éuga wy┼╝szych
COM'├│w i pr─Ödko┼Ťci) ale teraz mo┼╝na ┼Ťci─ůgn─ů─ç now─ů "fabryczn─ů" wersj─Ö.
Nazywa si─Ö to UTF-8 Tera Term Pro i wygl─ůda nieco lepiej ni┼╝
opensource'owa stara wersja.