RS485 - jakie napiecia ?

Do you have a question? Post it now! No Registration Necessary

Translate This Thread From Polish to

Threaded View
Czy zwykłym multimetrem za przysłowiowe 19,95 zł znajdę jedną parę RS-485 w 5-10
parowych wiązkach (kat. 3)?
Jakich napięć szukać - w chwili aktywności i w chwili spoczynku?
THX


Re: RS485 - jakie napiecia ?
B1%E6EA%B3F1%F3B6%BCBF% napisaB3%:
Quoted text here. Click to load it

Witam

MyB6%lEA%, BF%e bez problemu. Poszukaj najpierw wzglEA%dem ziemi napiEA%E6=
 tak
okoB3%o 1-3VDC. MiEA%dzy BF%yB3%B1 A i B (czy jak tam je nazywajB1%) powin=
ny byE6%
uB3%amki volta (zaleBF%y, czy jest rezystor na koF1%cu). No i pytanie czy w
wiB1%zce leci _masa_, bo wzglEA%dem ziemi to rF3%BFne napiEA%cia mogB1% by=
E6%. Z
moich doB6%wiadczeF1% wynika, BF%e nie ma problemu ze znalezieniem, czasem
wyniki pomiarF3%w trochEA% na czuja trzeba braE6%, zanim siEA% znajdzie
komplet A, B (, GND).

--
RobMac
www.robmac.pl - obudowy dla elektroniki, frezowanie CNC.

Re: RS485 - jakie napiecia ?
Quoted text here. Click to load it
5-10 parowych wiązkach (kat. 3)?

Ja podpowiem inaczej: "zwykłym multimetrem" za 5zł - ale wskazowkowym,
jesteś w stanie zaobserwować powolne transmisje ( 9600, więcej już
ciężko ). Wskazówka po prostu drga. Zainteresuj się więc również takim
wynalazkiem.

Re: RS485 - jakie napiecia ?
Quoted text here. Click to load it

Będzie ciężko, bo RS485 to half duplex, czyli przy braku nadawania
ustawiona jest w tryb odbioru, a więc wysoko oporowe wejście
które nie ustawia na linii napięcia. Dodatkowo lubią mieć opornik
terminujący odbiornik, a więc napięcie będzie równe zero...
Gdybyś oglądał oscyloskopem to byłaby inna rozmowa, ale to
też tylko w trakcie nadawania widziałbyś prostokąt około 5V.


Re: RS485 - jakie napiecia ?
Quoted text here. Click to load it

Sa tez full-duplex. I co to ma wspolnego z opisywanym problemem?

Quoted text here. Click to load it

Co ty za bajki opowiadasz. RS485 musi miec w spoczynku prawidlowe
napiecia na liniach A i B. Roznica napiec na tych liniach zawsze musi
przekraczac 200mV inaczej odbiornik bedzie szalal i to bedzie dupa a nie
magistrala. Prawidlowa polaryzacje linii A i B w spoczynku zapewnia
zazwyczaj terminator - ktory jest zlozony nie tylko z rezystora 120 om
laczacego linie A i B, ale takze z rezystorow od B do masy i od A do
Vcc. Takze spoczynkowo A>B o co najmniej 200mV i obie linie maja zawsze
potencjal ok.2-2,5V w zaleznosci od obciazenia.

--
Inteligentny dom - http://idom.wizzard.one.pl
http://idom.sourceforge.net/
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: RS485 - jakie napiecia ?
Quoted text here. Click to load it

Jakoś jak myślę RS485 to myślę o dwu przewodach, a więc
full duplex nie jest możliwy. Masz full duplex w RS422 bo ma 4 kable.

Quoted text here. Click to load it

No masz rację, ale teoria i praktyka nie zawsze idą w parze :-)
Wiele razy się spotykałem w praktyce z liniami niespolaryzowanymi
i odbiorniki RS485 sobie jakoś z tym radziły...

Quoted text here. Click to load it

... jak są dobrze zrobione :-)


Re: RS485 - jakie napiecia ?
Quoted text here. Click to load it

Owszem, ale zastanawialem sie jak full lub half duplex wplywa na
opisywany problem. IMHO nie wplywa. W kazdej sytuacji moze sie zdarzyc,
ze nic nie nadaje i stan linii utrzymuja terminatory.

Quoted text here. Click to load it

Tylko, ze to jest bez sensu. Taka linia bez polaryzacji A i B jest
ekstremalnie wrazliwa na zaklocenia. Minimalne zmiany spowoduja, ze
odbiornik zacznie odbierac jakies smieci. Chociaz, nie wiem czy to
regula, zaobserwowalem, ze w wielu rozwiazaniach RS485, nawet bez
polaryzacji za pomoca rezystorow, linie A i B ustawiaja sie prawidlowo.
Moze jakos samoe odbiorniki sa za to odpowiedzialne.

--
Inteligentny dom - http://idom.wizzard.one.pl
http://idom.sourceforge.net/
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: RS485 - jakie napiecia ?
Quoted text here. Click to load it

Wystarczy że odbiornik ma próg nie w zerze tylko gdzieś poza zerem.


Re: RS485 - jakie napiecia ?

Quoted text here. Click to load it

To zależy co dokładnie pytający szuka. Faktycznie znaleźć nie wiadomo
jak podłączony, siedzący cicho i nie zaterminowany odbiornik może być
trudno. Jeżeli linia pracuje, a my chcemy się wpiąć gdzieś po drodze, to
  spodziewajmy się, że miernik pokaże napięcie koło 2,5 V między A i B
(z praktyki). Jeżeli transmisja jest non stop, to słychać ją po
dotknięciu przewodu szukaczem albo wręcz w prostym mierniku ustawionym
na brzęczyk (test ciągłości) wpiętym między A i B.

Mirek.

Re: RS485 - jakie napiecia ?

Quoted text here. Click to load it
Tak było kiedyś dawno. Od 10 lat stosuję scalaki fail-save i w stanie
spoczynku mam na linii 0V.
P.G.


Re: RS485 - jakie napiecia ?
Quoted text here. Click to load it

To zobacz dokladnie charakterystyke tych scalakow, przy 0V daja np. stan
wysoki, a co daja przy -0,001V?
No i cos linie w tym stanie 0V musi utrzymywac, jesli wszystkie
nadajniki beda zablokowane to potencjal tych linii bedzie radosnie
plywal. To 200mV nie wzielo sie przeciez z kosmosu tylko wynika z
koniecznosci wprowadzenia marginesu bledu.

--
Inteligentny dom - http://idom.wizzard.one.pl
http://idom.sourceforge.net/
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: RS485 - jakie napiecia ?
Quoted text here. Click to load it

Dają to samo wtedy co przy zero.
A co daje układ na wyjściu nawet przy wysterowaniu gdy linię
masz zwartą gdzieś 100 metrów od odbiornika? Będziesz miał
milivolty nawet mimo zastosowania oporników polaryzujących.

Quoted text here. Click to load it

Oczywiście, ale nie ma przymusu unikania szumu tylko w taki
jeden sposób... Zerknij sobie jak to zrobili w układzie MAX 3157.
Tam masz na stronie 10 rozdział Fail Safe i opisne jak to układ
ma próg H/L pomiędzy -50mV a -200mV i gwarantuje że mimo
braku oporników polaryzujących lub przy zwarciu linii stan na
wyjściu będzie ustalony.
http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/MAX3157.pdf
 


Re: RS485 - jakie napiecia ?

Quoted text here. Click to load it

Do 50mV będzie OK.

Quoted text here. Click to load it

Problem fail-save przy braku oporników jest prosto do załatwienia.
Dlatego trzeba uważać, bo niektóre scalaki mają hasło fail-save, ale po
bliższym przyjrzeniu okazuje się, że tylko przy rozwartej linii.
Użyteczne są te, które mają fail-save również dla A=B.
P.G.


Re: RS485 - jakie napiecia ?
Quoted text here. Click to load it

Tak czy inaczej bardzo często spotykam w swojej pracy układy
RS485 w których woltomierzem nie rozpoznasz który kabel który.
I to właśnie napisałem.


Site Timeline