RS232C jako PS-2 - Page 2

Re: RS232C jako PS-2

Jak kiedyś potrzebowałem, to nie było problemu z kupieniem. Sprawdziłem
teraz w sklepie: przedłużacz PS/2, 1,8m -- 3,29 zł brutto.

Re: RS232C jako PS-2

Dwa metry to trochę za dużo, ale link, jeśli można prosić.

--
P. Jankisz
Re: RS232C jako PS-2

Jakoś wolno dziś myślę, przedłużacz nie problem, ale ja chcę od razu
PS-2->USB.

--
P. Jankisz
Re: RS232C jako PS-2

A jaki problem wetknąć fabryczną przejściówkę na końcu przedłużacza?
Obawiam się, że takiego czegoś, co jest jednocześnie przedłużaczem
i przejściówką, to nikt nie robi (są natomiast adaptery z wtyczką USB
i dwoma gniazdami PS/2 do myszy i klawiatury dyndającymi na krótkich
kabelkach).

Re: RS232C jako PS-2

Wiem, dlatego chcę sam uskutecznić.

--
P. Jankisz
Re: RS232C jako PS-2

W celu zapełnienia luki rynkowej?

Re: RS232C jako PS-2

Nie, w celu zaspokojenia własnych potrzeb.

--
P. Jankisz
Re: RS232C jako PS-2

No to można chlasnąć kabelki od przedłużacza USB i od starej myszy PS/2,
polutować druciki i gotowe. Jeśli potrzebne do tego klamoty znajdą się
w szufladzie, to nie ma problemu. Ale jeśli trzeba coś dukupić, albo gdy
szkoda czasu na dłubaninę, to chyba lepiej pogodzić się z przejściówką
na końcu przedłużacza. A jeśli już coś lutować, to może faktycznie lepiej
gniazdko na płycie?

Re: RS232C jako PS-2

Materiały w szufladzie to podstawa :)

 > A jeśli już coś lutować, to może faktycznie lepiej

Dawcę trzeba znaleźć.

--
P. Jankisz
Re: RS232C jako PS-2

Materiały w szufladzie to podstawa. O starą płytę główną może być
tam dzisiaj łatwiej niż o szpulkę od nici albo szprychę rowerową.

Re: RS232C jako PS-2

Mnie tam akuratnie o szprychę ( i inne części rowerowe ) łatwiej niż o
starą płytę główną ;)

--
P. Jankisz
Re: RS232C jako PS-2

no to kup przedłużacz usb i wtyczkę ps2
potem obetnij wtyk usb z przedłużacza i przylutuj ps2 i gotowe... ;)

http://pinouts.ru/InputCables/usb_ps2_mouse_pinout.shtml

ZeN

Re: RS232C jako PS-2

wersja 2 (tańsza) ;)
wyciągasz starą, zepsutą myszkę, obcinasz kabel i lutujesz gniazdko do
nowej...

ZeN

Re: RS232C jako PS-2

Action.pl. Ale trzeba mieć u nich zarejestrowaną firmę żeby cokolwiek
kupić. Jednak ponieważ wielu tam kupuje, można poprosić pana Mietka ze
sklepu za rogiem żeby przy okazji sprowadził (kod towaru: KABACJPS20001).

Jak za długi, to można też użyć rozgałęziacza PS/2, te maja zwykle
kilkanaście centymetrów. Na przykład taki (2,99 zł plus wysyłka):

http://www.allegro.pl/item962833074_kabel_rozgaleznik_ps_2_nowy_sklep_lodz_fv.html

Re: RS232C jako PS-2

No ale to nie znaczy że komunikacja była dwukierunkowa...
Informacje zawsze idą od myszy do peceta.

Re: RS232C jako PS-2

Nie zawsze. Można spotkać choćby mysz z wibratorem, który uruchamia
się na przykład w momencie przejścia kursora przez krawędź okna.
To wymaga dwukierunkowej transmisji.

Re: RS232C jako PS-2

Mowa była o starych myszkach RS232 a nie o nowoczesnych myszach USB.

Re: RS232C jako PS-2

Bylo od poczatku pisac ze to cisnieniomierz :-P

MIDI uzywa gniazdek PS2 i jest transmisja szeregowa - ale nie RS232.

J.

Re: RS232C jako PS-2

Było, było. Tak to jest, jak się sprzęt i papiery dostanie do ręki w
piątek za pięć piętnasta.

--
P. Jankisz
Re: RS232C jako PS-2

Napisze jeszcze raz
ni ryzykuj podłaczenia RS232 z PC bezposrednio od tego gniazda PS2 (?)
bo
w PC RS232 daje napiecia +/- 12 V
a zastosowanie gniazda PS2 sugeruje że sa tam poziomy TTL (0 +5V)
jak podłaczysz to do PC bez specjalnej konwersji poziomów to masz uszkodzona
elektronike.
Znam różne urzadzenia i praktycznie reguła jest ze specjalnie daje sie
gniazda miniDIN ( PS2 jest rodzajem miniDIN)
aby nikt nie właczył RS232 bezposrednio do PCta

Site Timeline