RS232 do laptopa

Kupiłem laptopa, który nie ma portu COM. Niemniej taki port jest mi
potrzebny do podłączenia programatora COMBO3. Poza tym, serwisuję maszyny
sterowane moimi starymi programami, które działają pod DOS i też wysyłają
dane przez port COM. Chciałem kupić kartę PCMCIA albo ExpressCard, która
posiada port COM. Czy istnieją takie karty, które nie wymagałyby
sterowników? Bo z tego co widzę na Allegro, to każda karta wymaga
sterowników (na ogół piszą tylko o obsłudze Windows, a nie ma słowa o DOS),
a mam wrażenie, że jakiś czas temu ktoś oferował karty ExpressCard
działające bez sterowników zarówno pod DOS i Windows, niemniej mogę się
mylić.

Pozdrawiam,
Robbo

Re: RS232 do laptopa
Dzień dobry

Czy w Twoim przypadku możliwe byłoby zanabycie dedykowanej stacji
dokującej? Bardzo często takie urządzenia wyposażone są w rózne
"zabytowe" porty w rodzaju RS232, Centronix czy SCSI. Innym
rozwiązaniem jest sprawienie sobie jakiegoś archaicznego "sztrucla" za
kilkadziesiąt zł. W skrajnym przypadku może okazać się, że zakup
takiego starocia okaże się mniej kosztowny od specjalizowanej karty
PCMCIA / Card Bus / ExpressCard.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Re: RS232 do laptopa

A czy czasem przejściówka na ftdi pod virtualboxem nie będzie widoczna
jako zwykły sprzętowy port COM?

Re: RS232 do laptopa

Na razie bym chciał uniknąć rozwiązania ze stacją dokującą ze względu na
gabaryty. Bardziej bym się skłaniał ku karcie PCMCIA/ExpressCard (nawet z tą
niedogodnością, że wymaga to sterowników, a nie jest bezsterownikowym
portem). Ponadto to tego mojego nowego laptopa (a właściwie starego-nowego,
bo to Lenovo T61, używka z Allegro) kupiłem Windows 7 i pod ten system
potrzebuję karty z portem COM -- są takie na Allegro, ale zdecydowanie
więcej działa tylko do Windowsa XP, a już pod Windows 7 nie. Jakby ta karta
miała sterowniki do Windows 7, DOS i Linuksa, to by już było dobrze.

Pozdrawiam,
  Robbo

Re: RS232 do laptopa
Dobry wieczór

Przeglądałem dzisiaj oferty na wiadomym portalu aukcyjnym - karty,
które teoretycznie spelnialaby Twoje wymagania są "drogawe":
http://allegro.pl/2-porty-rs232-silicom-pcmcia-dos-gwar-faktura-nowa-i2272221012.html
http://allegro.pl/pelny-sprzetowy-port-rs232-express-card-ms-dos-i2272810357.html
http://allegro.pl/expresscard-lpt-rs232-combo-fizyczny-dos-uart-fv-i2286807896.html

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Re: RS232 do laptopa
Naprawdę wielkie dzięki za te linki. Nie te hasła wpisywałem chyba, że nie
mogłem znaleźć tego sam.

R.

Re: RS232 do laptopa

Możesz pracować w windowsie a uruchamiać wirtualną maszenę z DOD. W ten
sposób da siew wykorzystać nie tylko pcimcie ale nawet przejściówki
USBowe, które możesz zadeklarować w maszynie wirtualnej jako typowy COM
dla dosa

Re: RS232 do laptopa

O jednak miałem dobrego pomysła.

Re: RS232 do laptopa

Ciekawe czy np. programowanie jtaga by poszło przez allegrowe tanie
przejściówki usb-parallel + zwykły niebuforowany jtag na 4 rezystorach w ten
sposób - z maszyną wirtualną?

(programik o którym myślę jest głupi i jedzie prosto pod adresami pamięci
portu równoległego gdzie w przypadku bez maszyny wirtualnej pod tymi
adresami przejściówki sobie nie znajdzie z oczywistych powodów).

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Re: RS232 do laptopa

Mam taką przejściówkę PCMCIA-RS232.
Bez sterowników widziana jest w WinXP jako standardowy port COM. Po
zainstalowaniu oprogramowania pojawiają się dodatkowe możliwości. Można
np. ustawić większą niż 115200 bps prędkość komunikacji.

Paweł

Re: RS232 do laptopa

Skoro masz programy pod DOS ktore obsluguja port COM, mozliwe ze
robia to grzebiac bezposrednio pod z gory znanymi adresami pamieci
gdzie znajduja sie zazwyczaj rejestry UART.
Jak podlaczysz karte PCMCIA/ExpCard urzadzenia UART niekoniecznie
musza byc "podmapowane" pod te standardowe adresy, zatem sprawdz
jeszcze czy jestes w stanie zmienic adres bazowy w swoim programie

Pozdro
Mariusz

Re: RS232 do laptopa

rs232 to usb - koszt 1$ - 5$

http://www.google.com/products/catalog?hl=en&q=rs232+to+usb&um=1&ie=UTF-8&tbm=shop&cid11%289101947638944492&sa=X&ei=oraeT-vJJpTrtgeh-vW9DA&ved0C%JEBEPMCMAA

http://www.google.com/products/catalog?q=rs232+to+usb&hl=en&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw15%94&bih85%1&um=1&ie=UTF-8&tbm=shop&cid74%04356626919316360&sa=X&ei=tbaeT7-aNMaItwec38WrAQ&ved0C%I8BEPMCMAA

https://www.google.com/search?hl=en&tbm=shop&q=rs232+to+usb&oq=rs232&aq=1&aqi=g10&aql=&gs_l=products-cc.3.1.0l10.2884.7493.0.9545.6.5.0.1.1.0.59.285.5.5.0...0.0.#q=rs232+to+usb&hl=en&tbs=p_ord:p&tbm=shop&sa=X&ei=oraeT-vJJpTrtgeh-vW9DA&ved0C%OQBELsNKAE&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=d4335110cce76f8c&biw15%94&bih85%1

Site Timeline